Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Red Bull Ultimate Driver
1, 2, 3   >>
6252 besök totalt
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Red Bull Ultimate Driver

Är det några rejsa-skribenter som skall vara med i finalen, eller har testat några av kvalrejsen runt om i Sverige?

Finalen går 14 augusti vid Stockholms slott ( www.redbullultimatedriver.se ):

Det kan säkert bli kul och jag tänkte åtminstone gå dit och titta.
Ett dussintal Tonykart-chassin med Rotax-motor har köpts in för finalen.
Några av förarna som skall slås:
Flash
Ekblom
Ekström
Alx
Cralle
Göransson
PG Andersson
Daniel Carlsson
Sebastian Hohenthal
Fredrik Lestrup (JTCC och pole position-vinnare)
Daniel Roos (SM-guld i ICA 2004 och SM-guld i Formel Ford i år)
Johan Lindbrandt (leder Rotax Max Challenge och gjorde mycket bra ifrån sig i ICA ifjol)

Vete tusan vem som vinner, men på en vanlig bana skulle förstås de som inte har nylig vana ifrån tävlingskartar få det svårt.
Johan Lindbrandt har kanske bäst vana, förutom några av de som kvalat in, men bl.a. Ekström brukar köra en hel del kart och Daniel Roos var ruggigt bra ifjol. Nu är det ingen vanlig bana så då kan väl vad som helst hända.

#24, #64, #88
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Av någon outgrundlig anledning hade man placerat den lokala uttagningen i Böda, låååångt upp på norra Öland, så jag avstod. Tyckte det var lite dåligt med reklam innan också. Hörde EN radiojingel om det på fredagseftermidagen, när det kördes på söndagen. Var det bättre på andra ställen?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Jag kom trea på järfälla och tvåa på Racetown (Jag ledde fram till sista rundan då Aspen slog mig med typ två hundradelar eller nåt... fusk om man jobbat där tycker jag)

Men jag fick i alla fall ett VIP-pass för en (?) person, vem vill sitta själv och va mobbad på en VIP läktare??

synd att det blir en sån tråkig bana...vad är det för fel på chikaner typ....

Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Får nog hålla med Helena om att banan ser lite tråkig ut. Brukar inte stadslopp innefatta lite fler kurvor?

Helsingborg
Här sen Nov 2004

Vann kvalracet i Laholm så de ska bli riktigt skoj men får hålla me om att banan ser lite väl enkel o tråkig ut..

Honda S2000
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Man får väl hoppas att det är en principskiss.
Annars är ju omgivningarna vackra med vatten, slottet, riksdagshuset, etc..
Rotaxarna är inte så bottenstarka, så om banorna är tillräckligt breda kan det kanske gå att köra om någon som kör allt för defensivt i innerspår genom att gasa om ut ur hårnålarna. De har dock bra mellanregister, så det gäller att komma dit först.
Jag har för mig att Norrbro inte är allt för bred, så det kan nog bli ganska trånga banor, bitvis, men två filer åt varje håll är det nog ändå. Kommer man ned mot 5 meter i kurvradie blir det ändå ganska trångt att ta sig runt. Borta vid Mynttorget är det ganska stort, så där borde det gå att göra någon skojsig kurvkombination och skitsamma om man har någon pitlane, när man ändå kör med samma kartar hela tiden. Men det är kanske kullersten vid Mynttorget?

#24, #64, #88
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Lövet. skrev:
Vann kvalracet i Laholm så de ska bli riktigt skoj men får hålla me om att banan ser lite väl enkel o tråkig ut..

Ööhhvanudå, kvalrace i Laholm??? Närdå?

Jag har typ 2 km till banan och hade ingen aning

HQ
Här sen Mar 2003

Tycker också att banan ser litet torftig ut. Dessvärre har Anders rätt, det är kullersten vid Mynttorget, annars hade man ju kunnat göra något roligare där.

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Ska nog upp till stor stan den dagen så är den nån som har några biljetter som ni vill bli av med så tar jag dom gärna . Krävs dock två, så Helena kan du skaka fram en till så .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Fredrik C skrev:
Ska nog upp till stor stan den dagen så är den nån som har några biljetter som ni vill bli av med så tar jag dom gärna . Krävs dock två, så Helena kan du skaka fram en till så .

Det behövs inga biljetter tror jag, det är bara att komma och kolla. den biljett jag har är den jag vann i andra pris och då ingår lunch men jag tror inte det är så stor skillnad mot att komma dit och kolla som vanlig publik bortsett från lunchen.

Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Lövet. skrev:

Enkel sa du. då vill vi nog se att du vinner då

Jag hade så gärna velat köra, men jag ska nog försöka hyra en sport 2000 och köra göteborgs stora pris istället

Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Helena skrev:

Jag hade så gärna velat köra, men jag ska nog försöka hyra en sport 2000 och köra göteborgs stora pris istället

165 Kg-Helena=S**t-tung kart stackars Patrik

Malmköping
Här sen Nov 2002

Helena skrev:
Fredrik C skrev:

Det behövs inga biljetter tror jag, det är bara att komma och kolla. den biljett jag har är den jag vann i andra pris och då ingår lunch men jag tror inte det är så stor skillnad mot att komma dit och kolla som vanlig publik bortsett från lunchen.

Kollade på deras hemsida o såg där att det var gratis thumbs up .

NS BTG: 9.10.21

Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Tippar på att Daniel Roos vinner.
Andraplatsen blir det nog tuffare strid om.
Några av dom som har kvalat in som kan "skrälla" är ju Markus Borgström, leder MKR-en i S2000 för tillfället och Johan Stolt, alltid snabb vad han en sätter sig i (har för mig att han har en Rotax och leka med)

Helsingborg
Här sen Nov 2004

Pär Hylander skrev:
Lövet. skrev:

Ööhhvanudå, kvalrace i Laholm??? Närdå?

Jag har typ 2 km till banan och hade ingen aning

8 juli gick kvalet där.

Honda S2000
Citera
Lövet.
Helsingborg
Här sen Nov 2004

Helena skrev:
Lövet. skrev:

Klart att jag tar hem de

Honda S2000
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Helena skrev:
Lövet. skrev:

Köp en av de där Rotax-kartarna istället, de skall visst säljas efter evenemanget. Tonykart-chassina är ju rätt dyra, typ 30 000+ och motorerna kostar kring 20 000, så ca 50 000 nya, men jag har för mig att priset skulle hamna på lite drygt 30000 för de lätt begagnade kartarna. Faran är väl att de kanske får sig en och annan smäll... Kanske nåt för nån uthyrare att köpa in hela rasket för 300 000 och hyra ut som Sveriges snabbaste hyrkartar? thumbs up

#24, #64, #88
Citera
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004

Vad blir det för däck, Bridgestone YGK eller dom där Dunlop-däcken som Sport 2000 kör på i år?

Iame Intrepid Silverstone
Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

AndersY skrev:
Helena skrev:
Lövet. skrev:

Köp en av de där Rotax-kartarna istället, de skall visst säljas efter evenemanget. Tonykart-chassina är ju rätt dyra, typ 30 000+ och motorerna kostar kring 20 000, så ca 50 000 nya, men jag har för mig att priset skulle hamna på lite drygt 30000 för de lätt begagnade kartarna. Faran är väl att de kanske får sig en och annan smäll... Kanske nåt för nån uthyrare att köpa in hela rasket för 300 000 och hyra ut som Sveriges snabbaste hyrkartar? thumbs up

Lite dyrt för en tävling kanske.. men det tål att tänkas på om man vill leka lite mer sen....

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
om du inte totalskrotar så skulle jag inte tro att de sjunker så himla mycket i pris efter en enstaka tävling till.
om du vill vara med i Red Bull-eventet så kan du ju söka det här jobbet och få betalt istället:
Citat:

Grid Girl Red Bull Event; MÅRD HAGEN EVENT AB; Stockholm; 050728
5 platser.
Vi söker Grid Girls till ett Race Event som arrangeras av Red Bull den 14 augusti.

Det är ett stort evenemang med publikmassa på ca 15 - 20 000.
Vi kommer även att ha TV produktion till eventet vilket gör att vi söker en grupp enhetliga tjejer. Jobbet innebär att vi skapar en show med Formel 1 känsla där Grid Girls är en del av skådespelet.

Du som söker är:

Glad, utåtriktad och tycker om att jobba i team
Längd: mellan 168 - 173 cm, anlednigen att vi söker en specifik längd är pga kostymer och utstyrsel som tillhandahålls.

Det är meriterande men inget krav om du jobbat som värdinna eller Grid Girl tidigare.

Vi ser gärna att sökanden är från 18 och uppåt, men det är inget krav.

Alla ansökanden hänvisas till vår hemsida där ni kan lämna bilder och referenser.

Vi ser fram mot att höra från dig!

Hälsningar

Mårdhagen Event AB

Arbetstid/Varaktighet
Endags event 14 augusti. Red Bull Värdinna Grid Girl

Lön
Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan
Alla ansökningar skall göras genom vår hemsida.
Ange referens: 021
Vi tar inte emot ansökningar via epost

Arbetsgivare
MÅRD HAGEN EVENT AB
LUXGATAN 6 NB
11262 STOCKHOLM
Mer information på www.mardhagen.se

Besöksadress
LUXGATAN 6 NB
STOCKHOLM

Men det kanske blir problem med längden?

#24, #64, #88
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Ska de ha gridgirls? Det var det dj-vligaste

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Allmänt banåkaforum
Red Bull Ultimate Driver
1, 2, 3   >>
6252 besök totalt