Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11704 totalt) |
Arons it is! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Shit, man har hållt på för länge ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Jag blir alltid lite illa till mods när jag ser en skrotad Rekord... ![]() Vilka minnen man får, kompisen hade en ljusblå som fick gå stenhårt under ett år, innan jag tog körkort. Ständigt strul med Zenithförgasaren och sönderrostat avgassystem, samt enorm resonans i karossen. Den var helt underbar... Färgkoden står på chassiplåten, antingen nitad på ena innerskärmen eller vid huvlåset. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Pantonefärger är inte så bra om man ska blanda färg, NCS skalan är betydligt bättre:
PMS 291 C, närmast brytbara är 1040-R90B, den exakta är 0741-R91B PMS 165 C, närmast brytbara är 0090-Y60R, den exakta är 0182-Y60R Vill man ha mer exakt hjälp så ring till Scandinaviska Färginstitutet 08-617 47 00 när det gäller färger. www.ncs.se De har kanske världens bästa färgdefinitionssystem och är väl värda att kontakta om man har färgfrågor. Översättningar som denna ovan kostar dock en hundring eller två. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11704 totalt) |