Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
H&R Coilovers till M3 E30
1528 besök totalt
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 316


Trådstartare
H&R Coilovers till M3 E30

Någon som kör med eller vet något om detta H&R coiloverkit med Nürburgring avstämning.
Det finns att köpa på Bilmodecenter.



BMWE30 3 serieProduktinfo
H&R Ställbart RSS-16-726-1/1

H&R Ställbart RSS-16-726-1/1
M3 Club Sport Nürburgring utförande Ej Tüv Sänker FA40-70 BA30-50 Anm.12 23 32

Artikelnr.: ST1087

SEK 19 630,00

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Hur hårda(N/mm) är fjädrana i kittet?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
bikermike
Köping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 63



Hej!

Framfjädrarna är 110nm/mm

Bakfjädrarna är 90nm/mm

MVH Micke

Vill köpa en M3e30 Svensk såld med känd historik

_________________
Mikael Persson
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Spåntant rätt hårt, ca 3Hz fram och bak.
Typ ren banbil eller en bil som man fullständigt skiter i konforten.
om jag inte nu räkant som en kratta förståss

Går man upp så mycket i fjädrar borde man byta krängarna också.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



fuling skrev:
Spåntant rätt hårt, ca 3Hz fram och bak.
Typ ren banbil eller en bil som man fullständigt skiter i konforten.
om jag inte nu räkant som en kratta förståss

Går man upp så mycket i fjädrar borde man byta krängarna också.


Tom lite högre frekvens än så...

Ganska spot on för en lekbil på R-däck som mestadels körs på bana.

Krängarna bör bytas, ja!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 316


Trådstartare
Passar mig utmärkt då.

Komforten har ingen hög prioritet för mig.

Hur är kvaliten på H&R? Gör de egna stötdämpare eller köper de dessa av tex. Bilstein.

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
Henrik T
Vänersborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 382



fuling skrev:
Spåntant rätt hårt, ca 3Hz fram och bak.
Typ ren banbil eller en bil som man fullständigt skiter i konforten.
om jag inte nu räkant som en kratta förståss

Går man upp så mycket i fjädrar borde man byta krängarna också.


Har jag förstått rätt?, att man ska byta till hårdare krängare om man byter till hårdare fjädrar?

Låter ju rimligt i mina öron, men är det så ni menar?

_________________
Mvh
He nr ik Tj ul an der
Opel Ascona A 16v
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Henrik Carlsson skrev:
fuling skrev:
Spåntant rätt hårt, ca 3Hz fram och bak.
Typ ren banbil eller en bil som man fullständigt skiter i konforten.
om jag inte nu räkant som en kratta förståss

Går man upp så mycket i fjädrar borde man byta krängarna också.


Har jag förstått rätt?, att man ska byta till hårdare krängare om man byter till hårdare fjädrar?

Låter ju rimligt i mina öron, men är det så ni menar?


Japp!

Du vill nå ett förhållande mellan pitch (då bara fjädrarna är med i spelet) och roll (då även krängarna kommer in) så att in/ut-fjädring blir så lika som möjligt på en tex vänster fram och höger bak om du åker i en högerböj.

Är du med? Annars får vi förklara mer ingående.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

Henrik Carlsson :
Jag tänkte vara lat, eller framför allt jag slipper skriva igen.
se tex
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17385

Edit:
hmm Andreas han först

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Henrik T
Vänersborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 382



Nu är jag med! Tackar för förklaringen.

_________________
Mvh
He nr ik Tj ul an der
Opel Ascona A 16v
Citera
Allmänt banåkaforum
H&R Coilovers till M3 E30
1528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande