Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4959 besök totalt |
Lotus gör som Porsche
Nu har lotus fabriken förstått vikten av att bygga riktiga bilar direkt..... ![]() http://www.grouplotus.com/mediactr/pr_download.php?pid=218 ![]() |
||||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Med en rätt lång paus i racerbilsbyggandet i så fall. Låt oss hoppas att dom gått en rejäl utbildning i kvalitetssäkring under tiden.... ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
||||||
Detta verkar klart itnresant och med den designen än mera trevligt.. Samma motorer som sitter i ariel Atom kommer istta i denna med då =D. JAG TRODDE ATT DET VAR SÅ dvs Toyotas VVTi motorer och en version med kompressor!
Haha, jisses vad fel man kan ha... TACK ACKE ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Re: Lotus gör som Porsche
Ahh, så lättad jag blev. Av rubriken att döma trodde jag dom skulle bygga en SUV ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
blev fundersam om dom gjort någon "snikvariant" me toyotamotorn men på deras hemsida står det Honda ( http://www.arielmotor.co.uk/04/profi
Dock är det ju Hondas S2000 motor (F20c) som vunnit "Best engine of the year" 5 år irad så varifrån dom får att K20motor skall vara världens bäste vetef*n........ (se sista stycket i länken ovan... ) _________________ MackeMaehlum |
||||||
Du har nog mer koll än mig.. jag tog säkerligen fel =D.. blandar ofta ihop toy och honda ![]() Nu senast så vann M5:ans V10 de flesta kategorierna =D bla best engine of the year! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Hehe, jo det ädr är ju en salig jädra röra om tro osv. haha. Så visst tas mkt med en nypa salt osv ja. men ändå skojigt vad tillverkare hittar på! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Colin Chapman skulle inte bara vända sig i sin grav, han skulle kliva ur den med en osäkrad revolver om detta skedde. ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Revolver, pyttsan, visst talar vi engelsman, han skulle kliva ur sin grav med sina Purdy parbössor och en laddare ![]() |
||||||
Fel, fel, fel!
Hr Chapman var åtalad (I italien) för att orsaka sina F1 förared död, genom sina i vissa avseenden undermåliga (läs hållbarhet) racerbilskonstruktioner. så han tar bara fram en Lotus 49 eller 72, eller kanske en Lotus 23. Skjutjärnen är antalgigen bara hälften så farliga för omgivnignen som en av Chapman kreationer:D ![]() Dock var den gode Colin, så pass ärlig att han påstod att Lotus Elan aldrig var en bra tävlignsbil, den var nämligen inte tänkt som en sådan. (Det var däremot den Elanbaserade 26R.) Fast för mig som bevistar rätt många historiska race, verkar det som Colin hade fel där också ![]() Elanerna är duktigt snabba i GT-klassen och på något vis håller de påfallande ofta ända in i mål. Märks det att jag haft en del motflyt med de Lotus-relaterade fordon jag dragits med i garaget?? ![]() ![]() ![]() Likförbannat är jag inte så sällan sugen på en Elevenreplica! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Colin själv lär vid tillfälle på racingbanan yttrat "Nice car but it's not one I built" Bilen som åsyftades var en "historisk" Elan som gick fantastiskt fort.. Tror att den gode Colin ler i sin Himmel/helvete över Elanerna som de rejsas med nu. Töja på reglerna var väl hans signum OT Hur kul är det att köra in en motor > ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Jag skulle gärna förse honom med patroner om han skulle få slut på sådana ![]() ![]() |
||||||
_________________ Absolute beginner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4959 besök totalt |