Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTL demot släppt
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14459 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Testade lite i går, o jag måste nog säga att det verkar lovande thumbs up .
Det tar ju dock ett tag innan man lärsig bilarna så att man kan köra riktigt snabbt . Lite som en korsning av GPL & GTR .

Är det inte dax att vi börjar jämföra varvtider ?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag börjar med...

Short
Race
Jaggan
1.18.78

Går nog att putsa en hel del på då jag hade mycket trafik runt om kring mig .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



1.16.5 i Lotusen på short banan, tror jag satte den under kval men jag satte 1.16.9 under racet

_________________
Martin Öberg
Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 318



1:15:5 på korta med lotusen. Lotusen är för övrigt den enda bilen jag brytt mig om att pressa tider med. Får ta jaggan på en sväng och se hur långt ner jag kommer =)

_________________
MVH Björn Klang
Alfa Romeo GTV - 85
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Samma här jag har mest kört lotusen jag gillar lätta små bilar.. Och så kör jag en 1800kg S4 i verkliga livet

_________________
Martin Öberg
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Prövade det lite tidgare under dagen och det var inte dumt, nu vill man bara pröva hela spelet och bilar som 911 RSR och GT40 på spa och andra mer varierande banor.

Lyckades förövrigt med låga 1 16 under träning och låga 1 17 i racet med lotusen på korta dijon banan.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
broden
Göteborg
Här sen Apr 2003
Inlägg: 36



Andreas A skrev:
broden skrev:
Skitspel! thumbs down

Det enda det gör är att boota om datorn (AMD, gf6800gt etc.).

jaja, det funkade i alla fall på min sunkiga bärbara, allt avstängt, 320x200 och tangentbord... helgen är räddad... typ.


Funkar kanon på min med AMD och gf6800gt, vilken skitdator du har.



Faktiskt inte min dator, rent formellt är den nog min frus...

Jag vidhåller dock att det är ett skitspel, om än ett demo och dessutom riktigt kul att köra. Avinstallation av f-secure antivirus löste såklart problemet. Men att kopieringsskydda ett spel så till den grad att det inte går att ha virusdödare igång känns löjligt...

Mest sur är jag iofs för att alla filer är krypterade...

_________________
// Mattias Brodén
Citera
Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004
Inlägg: 199



Tycker spelet är helt underbart, gillar både ljuden och uppförandet hos bilarna. Jag kan inte annat än gilla corvetten. Det här med svängjänks verkar rätt kul ändå

_________________
Måns Puur
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



broden skrev:
Andreas A skrev:
broden skrev:
Skitspel! thumbs down

Det enda det gör är att boota om datorn (AMD, gf6800gt etc.).

jaja, det funkade i alla fall på min sunkiga bärbara, allt avstängt, 320x200 och tangentbord... helgen är räddad... typ.


Funkar kanon på min med AMD och gf6800gt, vilken skitdator du har.



Faktiskt inte min dator, rent formellt är den nog min frus...

Jag vidhåller dock att det är ett skitspel, om än ett demo och dessutom riktigt kul att köra. Avinstallation av f-secure antivirus löste såklart problemet. Men att kopieringsskydda ett spel så till den grad att det inte går att ha virusdödare igång känns löjligt...

Mest sur är jag iofs för att alla filer är krypterade...

F-secure känns lite ostabilt, så du skall nog inte skylla på spelet (även om Starforce säkert bidrar). Det fungerar fint tillsammans med Norton Anitvirus (ja, auto-protect är på). Iofs har jag Intel- och ATI-prylar istället för de där andra konstiga märkena.
Citera
GustavF
Kalmar/Åland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 55



Lite kul att lotusen är svenskreggad, och kollar man upp numret på vv.se så får man upp Lotus Elan 1965

_________________
Gustav Franzén
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 332



GustavF skrev:
Lite kul att lotusen är svenskreggad, och kollar man upp numret på vv.se så får man upp Lotus Elan 1965


Tufft
Har inte orkat testa spelet än. Får ta de nån dag..
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Det här blir bara bättre o bättre ju mer man kör ! Jädrans vilken bra känsla det är att hasa runt banan! Jag älskar "baksidan" på den korta slingan när det bär i väg ner i svackan !
GTR i all ära men GTL är mer som det är att köra en "vanlig" bil på bana. Så jädrans skoj!

Tycker att alla tre bilarna har sin skarm, men bäst tider sätter jag med lotusen. Nu har jag kommit ner på 1.16.03. Många jämna var på 1.16 tider men för att komma under det så måste man verkligen jobba!

Här är en bild från senaste rejset! Det var vi tre i ett par varv men jag drog den längsta stickan på slutet .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Fredrik C skrev:

GTR i all ära men GTL är mer som det är att köra en "vanlig" bil på bana. Så jädrans skoj!


Jag har visserligen bara kört en banträff men det är precis den känslan jag också får

_________________
Martin Öberg
Citera
LuPuS
Södertälje
Här sen Maj 2004
Inlägg: 33



GustavF skrev:
Lite kul att lotusen är svenskreggad, och kollar man upp numret på vv.se så får man upp Lotus Elan 1965


Lotusen är Bosse Warmenius
http://www.htccracing.org/

_________________
//LuPuS//
Peter Lundgren
Citera
graFFe
Norrköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 88



1.16.213 som bäst hittils, ska putsas på

Update: Nu har jag putsat 1.16.205. I race dessutom.

Ny bild
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



LuPuS skrev:
GustavF skrev:
Lite kul att lotusen är svenskreggad, och kollar man upp numret på vv.se så får man upp Lotus Elan 1965


Lotusen är Bosse Warmenius
http://www.htccracing.org/


Fränt! Likheten är ju slående thumbs up . Jädrans vad dom har jobbat med detaljer. Laptimern sitter ju till o med rätt i rutan thumbs up .





Förmodligen inte samma bana, men samma bilar thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Har kört och kört och kört...

Det enda läge som funkar någorlunda är "in car" med alla "helpers" avslagna.
Men inte ens då gör bilen som man förväntar sig.

I låg fart kommer returer som är så överdrivna att man blir skitförbannad varje gång bilen snurrar trots att man styrt emot för LÄÄÄÄNGE sedan. Frustrerande.

En riktigt snabb korrigering, när man råkat få för mycket uppställ, hjälper ibland, ibland inte. Att åka hundra meter med fullt rattutslag och kopplingen nertyckt och ÄNDÅ snurra känns bara löjligt.

När bilen understyr måste man sakta ner så mycket att man knappt har styrfart innan bilen svänger in.
Samma kurva kan tas i minst dubbla farten om man kör med lite uppställ. Realistiskt? Näää.

När man kör upp snett bakom motståndarna, på insidan, och ger dem en "liten knuff" så händer ibland ingenting. I verkligheten hade de snurrat av och försvunnit i periferin.

Ibland när man kör över curbsen lite lagom tufft så VÄLTER BILEN FRAMÅT.

Hoppas de fixar dynamiken innan spelet släpps.



Kör man i "Amateur"-läget får man rejsa mot Myggan. thumbs up

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Saleen
Norrköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 15



Riktigt skoj demo!
Ska sätta mig och nöta nu tills jag får en bra tid.

_________________
Oskar Nordin | Clubsport_@hotmail.com | http://www.saleen.info.se
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Håller med kritiken som skrivits..

Är man ute efter en simulator för att återspegla känslan på en bana så bör man nog köpa nånting annat. Tycker det precis som GTR är ett rent skitspel i simulatorsynpunkt. Fysiken stämmer helt enkelt inte överrens med verkligheten. Bilen uppför sig inte som den ska osv...

Sen så har jag exakt det som de radat upp i systemkraven men likt förbannat så hackar det så man sitter och gnisslar tänder när man kör... så fort man får till en kurva så hackar det å så är man i sanden igen. Har ställt ner ALLT som går... likt förbannat hackar det.

Ljudet
Finns i ärlighetens namn inte många lir med ljud i denna klassen.. riktigt bra.

Spelidé
Riktigt bra idé med de gamla bilarna. Synd bara att de skulle förstöra en så ypperlig idé med en så kass produkt...

Grafiken
Snygg men hackar järnet = helt oanvändbart... Dessutom är laddningstiderna för långa. Hade det bara inte hackat så hade det varit helt ok.

Fysiken
Helt enkelt under all kritik... Bilen känns inte rätt... rwd-bilar som bara understyr mer när man försöker kompensera med gasen? Helt okörtbart...

Force Feedback
Kittlar iofs skönt men känns konstigt när det understyr då helt plötsligt ratten går jättelätt..

Varaktighet
Lyckades stå ut ett helt race samt några testkörningar.. sen vare jag mest döless och förbaskad.

Är glad att jag laddade hem demot för nu vet jag vad jag inte vill köpa. Nä... nu sätter jag mig med Racer istället

Testades på en 2Gz, 500Mb ram med ATI-kort på 64Mb.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Håller delvis med om kritiken... Å andra sidan så vet jag inget "spel" som fixar det så mycket bättre...

Sånna problem som ni skriver har jag inte med understyrningen... Har ni testat att ändra bilen så att den blir mer överstyrd då?

Överstyrningarna kan vara svåra att fånga upp... tror det beror lite på att men missar lite känsla när inte rumpan får vara med .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



Adam928, nu får du väl lugna dig! Vilket spel ger BÄTTRE körkänsla än GTR?

_________________
Ainis Noritis
Citera
Racingsimulatorer
GTL demot släppt
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (14459 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande