| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Bästa varvtid på Nordschleife?
|
2116 besök totalt |
|
Vad har ni kört som bäst? Själv har jag 7.38.243 med Lister Storm, helt utan setup. ca 40 L bränsle, enda hjälp traction och spin. Banan är "Nordschleife ADAC-Zürich 24H" Tiden är satt på varv 2.
|
||
|
Mitt bästa varv är 7:09.418 med en Saleen utan några hjälpmedel alls och med en hemmapulad setup.
Varvet hittar ni längre ner på den här sidan om ni scrollar till "Nordschleife": http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank Var ett tag sen jag satte den tiden, blev sugen på o förbättra... _________________ Johan Meissner |
||
Hemmagjord, minns inte vilken jag baserade den på. Men ändrade på rideheighten (många gupp), växlar, splitter, vingar osv. Svåraste är ju o få att däcken inte överhettar under förstauppvärmningsvarvet och sedan hela hotlappet. Men Saleenen är ju rätt galen med däcksslitage... Tror nog Listern kan vara ett hett alternativ för ett bra varv där... Snäll på däcken, men ändå snabb. _________________ Johan Meissner |
||
|
Har de inte fixat till den än? Suck... I F1C-versionen så var den verkligen till stor hjälp. Det såå tråkigt att behöva åka ett helt varv utan tid.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Kör rejs, ät en smörgås/vänta några minuter så ingen är ivägen innan ni sticker iväg. Klockan börjar inte räkna förrän man passerar mållinjen. Bättre än att köra ett helt varv tycker jag. _________________ // Mattias Brodén |
||
För mig funkar den ibland och ibland inte .
|
||
håller med, jag har aldrig lyckats o få tiden att börja räkna efter att tagit shortcuten
|
||
|
Ny tid... 7:16 med en Mazda 787B (Lemansräser).
Bild från: http://pitstop.totalnfs.net Där kan man även ladda hem bilen i fråga
Knepigt det där... Provade en ny bil istället för den gamla BMW-favoriten... Försökte lära mig bilen lite... Körde säkert 10 varv och krashade minst 2-3 ggr per varv... Tänkte till slut.. "Ta det lugnt nu... försök klara dig i mål utan å krasha.. farten kommer automatiskt". Sen såg jag i loggen efteråt att jag kört en 7:16
_________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
|
Haha nytt rekord.. 8.30.76 hihi det tar sig
körde lambo.. med traktion och abs tangentbord.. ska köpa ratt när man får pengar igen |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2116 besök totalt |