Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTL demot släppt
<<   1, 2, 3, 4
14459 besök totalt
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 250



Adam928 skrev:


Grafiken
Snygg men hackar järnet = helt oanvändbart... Dessutom är laddningstiderna för långa. Hade det bara inte hackat så hade det varit helt ok.

Testades på en 2Gz, 500Mb ram med ATI-kort på 64Mb.



_________________
Magnus Hagström
Ford Focus ST 2016
Volvo V60 T6 Polestar
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Ainisse skrev:
Adam928, nu får du väl lugna dig! Vilket spel ger BÄTTRE körkänsla än GTR?


Tjaa... Racer, LFS, NetKar, GPL?

Är du inte snäll slänger jag in ett Need for Speed oxå

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



Adam928 skrev:
Ainisse skrev:
Adam928, nu får du väl lugna dig! Vilket spel ger BÄTTRE körkänsla än GTR?


Tjaa... Racer, LFS, NetKar, GTL?

Är du inte snäll slänger jag in ett Need for Speed oxå

Har bara försökt köra GPL och den okörbar (före mig) knappast rätt körkänsla.
och NFS!? Du borde skämmas att ens nämna det som en simulator. Den har ju NOLL känsla.

_________________
Ainis Noritis
Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 250



Racer? Det är ett klart intressant projekt, men körkänsla Racer vs GTR, näe...

_________________
Magnus Hagström
Ford Focus ST 2016
Volvo V60 T6 Polestar
Citera
Clark
Växjö
Här sen Apr 2005
Inlägg: 4



Adam928 skrev:


Sen så har jag exakt det som de radat upp i systemkraven men likt förbannat så hackar det så man sitter och gnisslar tänder när man kör... så fort man får till en kurva så hackar det å så är man i sanden igen. Har ställt ner ALLT som går... likt förbannat hackar det.



Har du testat att ändra DirectX från "Auto" till "DirectX7" i config-programmet? Detta snabbar upp spelet avsevärt, och är helt spelbart på min 1.2 GHz med 512 RAM. Dock är det förstås inte lika snyggt, men jag anser att hastighet är viktigare än grafik.

/Lars

_________________
Lars Ekströmer
Alfa 156
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Clark skrev:

Har du testat att ändra DirectX från "Auto" till "DirectX7" i config-programmet? Detta snabbar upp spelet avsevärt, och är helt spelbart på min 1.2 GHz med 512 RAM. Dock är det förstås inte lika snyggt, men jag anser att hastighet är viktigare än grafik.

/Lars


Japp... DX7.. med _allt_ avslaget... Har tom testat lägsta upplösningen. Missförstå mig rätt.. det flyter fint ibland... sen dyker någon av AI-bilarna upp framför precis innan en kurva... å så börjar det hacka så man har 0 chans att parera eventuella misstag. Dessutom börjar växelspak glappa osv... (Den missar helt enkelt att lägga i växeln vid rätt tillfälle vilket kan kännas ganska förödande när man far ut ur en kurva på 3an ist för 2an osv.. )

Ska ge spelet en chans till på en 2x4Gz burk... men där ska det banne mig flyta med allt på.. annars jäklar

Lite av grejjen som stör mig är att denna typ av problem oftast beror på ooptimerad 3d-grafik... vilket blir resultatet när grafikerna slarvar typ. Det är ju enklare (och billigare) att höjja systemkraven än att sätta sig och räkna ytor på 3d-grafiken tyvärr.

Magnus Hagström skrev:
Racer? Det är ett klart intressant projekt, men körkänsla Racer vs GTR, näe...


Ja verkligen. Hoppas att de får det att bli klart någon gång bara. Jag gillar känslan i racer... Det jag gillar är att det verkligen är en simulator. Ljudet är kasst och grafiken är sådär men själva fysiken är otroligt exakt. Tyvärr så beror mycket av känslan i racer på hur exakt skaparen av bilen i fråga har varit. Matar de bara in alla data rätt i simulatorn så blir det väldans likt verkligheten.

Som "spel" tycker jag nog GTR är intressantare... men sen så är jag nog mer ute efter en simulator.

Ainisse skrev:

Har bara försökt köra GPL och den okörbar (före mig) knappast rätt körkänsla.
och NFS!? Du borde skämmas att ens nämna det som en simulator. Den har ju NOLL känsla.


Ja.. menade naturligtvis GPL och inte GTL.. sorry. Bilarna i GPL är ju en historia för sig... Har svårt att räkna ut hur en 4-hjuling med teknik från 60-talet... på smala däck och med v8/v12 är på vägen men jag skulle kunna tänka mig att det är något liknande GPL Det som känns bra i GPL är att bilarna även om dom sällan styr dit man vill ändå reagerar som de borde på den inputen man ger med ratt och pedaler.. (Till skillnad från GTR/GTL).

Sen kan man diskutera vilket av alla dessa spel/simulatorer som är bra/dåliga i spelsynpunkt... de flesta hardcoresimulatorer gör sig ju inte speciellt bra som spel... Å vice versa.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Gav spelet en halvtimme till..

Sen gjorde jag det enda rätta...

Avinstallerade.

Skönt.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Samma här...

Provade nu spelet på en Dual 4gz med massor av minne... Det första som händer är att spelet utlöser en kallstart på datorn då det försöker göra nånting med nån hårdvara som datorn absolut inte ville (blådump..). Andra gången jag körde igång det funkade det bättre... Nu flöt det betydligt bättre. Växlingarna funkade bättre mm. Det blev helt klart roligare nu då det flöt som vatten. Dock kan jag fortfarande inte bli av med känslan att bilen inte gör som jag tycker den borde när jag gör saker...

Bara tanken på att en corvette med bladfjädring bak skulle understyra som en skadeskjuten kråka i kurvorna får mig att göra denna minen... När man sen gasar för att få till situationen så blir det bara än värre... Iofs går väl det mesta att fixa med setupen.

Det jag är ute efter i en simulator är att få den där speciella känslan man får ute på banan i verkligheten och GTL (eller GTR) fixar det inte riktig för mig tyvärr... Sen kan det säkert vara ett kul lir för det.

Provade rfactor idag oxå... där kan man nog säga att de fått till det mesta som det ska vara... wow :

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Majesty
Avesta
Här sen Jun 2004
Inlägg: 17



För mig var det tvärtom, blev rätt avtänd när jag provade det först, men det växte (spelet, inget annat) efter man lärt sig kontrollera bilarna.

Det blev roligt att köra, eller ja iaf corvetten, lotusen gillar jag inte, fet känsla att bromsa in och mellangasa när man växlar ner

Men jag föredrar Gpl när det gäller känsla, synd bara att det ska vara så gammalt :/ vill ha nyare ljud och depåstopp!

_________________
Per Avelin
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Provade några varv till nu på eftermiddagen och lyckades få ner lotusen på höga 1,15 på korta dijon men det går nog att köra snabbare om man får till inbromsning/ingången i första kurvan ordentligt brukar understyra ganska bra där och sen rejält med fart och tidigt på gas genom chikanen efter svackan.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
packbox
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 7



Nån som vet om man kan få igång det utan att avinstallera F-secure antivirus/brandvägg. Blir bara omstart av datorn hela tiden.

_________________
John Nyström
Citera
JorgenK
Göteborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 20



Jag känner igen problemen med att det rycker lite från GP2 (jag vet 100 år sedan), när datorn börjar få lite mycket att göra verkar den mer eller mindre skita i kontrollerna. Det tog hela två varv att märka det. Jag skall kolla om det går att tweaka lite så att det funkar bättre. Dock inga problem med BSOD, dock har jag inte f-secure... Det är ju så lagom stabilt

_________________
Jörgen Karlsson
Audi 80Q V8 -83
Lotus Elise S2 -01
Citera
Racingsimulatorer
GTL demot släppt
<<   1, 2, 3, 4
14459 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande