Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6624 besök totalt |
Era erfarenheter av Vibyracing i Eskilstuna?!
Jo som rubriken antyder är jag intresserad av era erfarenheter rörande Viby racing i Eskilstuna. Vad jag förstått har dom rullande landsväg och dessutom skall dom vara hyffsat duktiga på att mappa eftersom Rally/banrävarna verkar stå på kö för att mappa sina bilar där. Sen om jag inte är missinformerad så kommer Prospark från just Eskilstuna vilket torde tyda på att dom är ena rackare på just det sprutet . Jag skall mappa min TurbOCup på rullande landsväg och rekomendationen jag fått är att välja just Viby-racing pågrund av deras kompetens på Prospark.... Vad tycker ni?? _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Det är väl Viby Racing som har utvecklat Prospark? Jag har bara varit där en gång och fick intrycket att de hade ganska bra koll på vad de gör, men det var "en smula" rörigt i deras lokaler.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
okej så det är alltså Vibyracing som utvecklat Prospark det visste jag faktiskt inte?! Intressant!
Det låter ju som de onekligen borde kunna det då. Vad fick du för känsla av personerna där då har de fingertopps känsla för mappning. Jag la ut en förfrågan om det var nån som visste vilka Vibyracing var och det var dött som i graven innan Bmwandreas svarade. Han menade att Viby varken körde med bredbandslambda eller avgastemp vid bromsning vilket gav mig lite dåliga vibbar?! Dessutom menade han att dom fläskar på med bränsle och är väldigt försiktiga med tändningen vilket vilket oxå känns som dom kör på säkerhet pågrund av att dom inte har 100%iga instrument för att hålla koll på mappningen???! Vad tror du?? _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Jag tror att de är bra hantverksarbetare på Viby Racing, men är osäker på om de har hundraprocentig koll på känsliga maskiner.
Jag skulle hellre anlita Claus på Turbo Center trots att han såvitt jag vet inte har nån rullande landsväg att köra på utan bara en vanlig fast landsväg. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Ang att Viby Racing inte skulle köra med Bredbandslambda och avgastemp är helt fel .
Vid bromsning utav våran racebil gjordes i vintras så användes ovanstående. Kan gott och väl rekomendera Viby Racing Han VET vad han gör och är riktigt duktig på det också. Men det är som på de flesta forum att många inte vet vad de pratar om (inget personligt) Så kontakta du Viby Racing. Hälsa från mig ![]() _________________ ************************************ Johan Ericson Härad VW Golf MK III 2.0 Crossflow Grp H ************************************ |
||
Det kan ha hänt en hel del efter att denna tråd var aktuell. Kör inte Puppan med NIRA i3 numera? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Då får jag be dig Lennart a.k.a ForumPolisen om ursäkt.
Har precis registrerat mig jue , så det kommer! v Tog du åt dig ? och ang att vissa inte vet vad de pratar om så gällde det om Viby Racing hade bredbandslambda eller ej _________________ ************************************ Johan Ericson Härad VW Golf MK III 2.0 Crossflow Grp H ************************************ |
||
När jag var där för två år sedan ![]() Dom var lite röriga men mappa bilar verkade dom kunna... Mvh Peter P.s Jag bytte till Nira I3 till i år! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6624 besök totalt |