Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1228 besök totalt |
Hur tjock är G6 hjälm från Peltor?
Kan hända en udda fråga men då jag är ganska lång så har jag problem att få plats i bilen ordentligt med hjälm på skallen. Med min befintliga hjälm som råkar vara en MC-hjälm ![]() Kom på tanken att Peltorhjälmen som är avsedd för täckta bilar kanske inte är lika tjock i material/vaddering som en MC-hjälm? Så frågan är hur tjock är en Peltorhjälm? Eller kanske en enklare fråga, hur mycket längre blir ni med hjälmen på skallen? Kanske vore bättre att fråga Peltor om detta men jag chansar på någon här funderat på detta också. Vore perfekt att slå några flugor i samma smäll och skaffa en lättare, godkänd hjälm som man blir mindre tjockskallig av. /Andreas |
En Peltor G6 är jättetjock i jämförelse med en MC-hjälm.
Nu har jag jag jätteskalle (62) men Peltorn gör mig ca 2-3 cm högre än den blykruka jag hade innan. |
|
Följdfrågan blir då genast: Vilka hjälmar är tunnare än G6? Vilken SBF-hjälm eller hjälm av internationell standard är tunnast?
![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
Hej!
Fick min G18 idag, ("Race Hjälmen" 930:-) och den bygger på 4-5cm. Blir 1.81 med den på så jag hoppas jag kan använda den även när taket är på bilen. _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1228 besök totalt |