Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
1226 besök totalt
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923


Trådstartare
"if you can't beat them, join them"

Ja, eftersom det inte går att värja sig från alla 318is-trådar så är det väl lika bra att ge sig på ett beprövat koncept och följa med strömmen.

Köpte mig en 318is för en vecka sedan och har hunnit fundera en hel del på vad det ska bli av den. De två alternativ jag ser är att antingen uppdatera eftersom och ha den som bruksbil samtidigt, eller att få tag på ett ställe för att palla upp bilen för flera simultana uppdateringar.
Som det mesta så är det pengar som försvårar uppfyllandet av planer och ideér, framförallt garageplatshyra i storstockholm som kan kosta en del.

Bilen är i alla fall en originalbil sånär som på huven av glasfiber. Takluckan lyser med sin frånvaro och färgen är vit.

Hur som helst så är väl prio ett att gå igenom bilen och kolla så allt lirar som det ska efter 15 års användande, lacka huvet vit +att fixa ett krånglande insugsrör. Så småningom ska det i alla fall till en början letas diff, byta bussningar, fjädrar, dämpare, däck osv.
Har redan lyft ur baksäte och ögnat igenom Demon Tweekskatalogen efter fästen till de två stolarna som ligger i köket och väntar på att sättas in.
Tyvärr så har jag redan idag svurit över att jag inte har någonstanns att stå, för du hade jag skrapat klart inne och om effektiviteten infunnit sig tom grundat den hiskeligt fula nakna plåten mot bagagerummet som pryds med lim och andra konstiga material..

Så nu ska det tom slutas snusa för att spara pengar är tanken ..
Pengar som ska läggas på roligt nödvändigt istället för gott nödvändigt.


/ Daniel

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
1226 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande