Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1357 besök totalt |
Sänkt Porsche 996...
Har satt på sänkningsfjädrar från HR på bilen , har gjort hjulinställning 2 ggr den senaste hjorde jag hos IDH Whells på Grevgatan i Sthlm som ställde allt efter grundinställningarna från PSE men upplever ibland att ratten lutar lite på enligt mig raka vägar känns inte som den drar åt nått håll ....är de för vi har dåliga vägar här i sthlm eller är det nått man kan göra nått åt... |
Det är nog svårt att hitta horisontella vägar. För att vattnet skall kunna rinna av lutar vägarna lite grann vilket gör att man måste styra emot för att inte åka ner i diket.
Visst tycker du ratten står till vänster när du kör rakt fram på en väg? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
Vet inte om jag kan bidra med något bra men så här var det när jag hade gjort service på min BMW 325.
Bussningarna hade bytts och sen pekade ratten "alltid" 1/5 varv åt vänster... Klagade på det och dem tog in bilen och justerade men ratten stod ändå lite fel, sen sista gången stod den så pass rakt att jag var nöjd. Så det går justera, jag tycker du skall prata med verkstaden åt dig, det känns som att de inte har gjort ett helhjärtat jobb. Bara ett tips från mig ![]() _________________ Michael Öberg |
Haft den inne 2 ggr redan ...nu senast hos IDH Wheels ...dessvärre så stängde han för semester just efter jag hämtat min bil o sen har jag vart borta efter så det har inte blivit av ...o nu har det ju gått 2 månader så man lär ju inte kunna åka dit nu o fråga om han kan kolla på det....
|
Klart du ska åka o snacka med Raoul på IDH, han är skitbra att surra med (och man fastnar lätt i allmänt bilsnack i 30-50 minuter varje gång
![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1357 besök totalt |