Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
22992 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Så där ja! Då har man kört sista Challenge för i år... attans vad kul det var. Bilen gick som tåget och t.om så bra så jag lyckades hitta nästan 3 sekunder jämför med tidigare personbästa. Kom ner till 1:27.40 om jag minns rätt.

Sen kom jag inte lägre trots att jag visste att jag hade ett par missar jag kunde hämta tid på. Sista repan kändes kanon och jag trodde en ännu bättre tid var på G men så tappade bilen orken helt vid fulllast ett par gånger och då fann jag det säkrast att bryta för dagen.

Som tur var visade det sig att det var en riktig klantmiss som gjorde att bilen gick kasst. SOPPATORSK! observerade på vägen hem att bilen gick som skrot även när man försökte köra försiktigt och såg även att bränsletrycksmätaren gick ner till 5 bar... soppapumpen lät som den skulle pajja... Då helt plötsligt kom jag på att soppamätarens lampa hade tänts redan under uppvärmningen på morgonen men sen hade den slocknat igen och jag antog att den skulle tändas igen när det var kris. Men så funkade det tydligen inte.

Hade reservdunk med mig och när jag hade hällt i de 5 litrarna så var det bara att köra igen! Tankade sedan på närmsta OKQ8 mack och sen gick bilen som tåget hela vägen hem!

Även om det blev ett abrupt slut så hade det nog blivit dagen sista repa i vilket fall som helst, andra åtaganden nu på eftermiddagen tyvärr, annars hade jag vänt tillbaka till Tullinge och kört några vändor till.

Nu ser jag verkligen fram emot nästa års Challenge körningar!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Pappa och jag tog en sväng med vår se7en ut till Tullinge i det fina vädret. Jag passade på att ta lite bilder som vanligt.






























_________________
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Trevligt att Falk Jr och Sr hittade dit
Tur att inte lådbilen passade på att göra livet surt för oss andra

Nytt personbästa, men viktigast av allt var att slå garagegrannens tid

_________________
BMW MC-klubben
Citera
micke.h
tumba
Här sen Jul 2004
Inlägg: 65



Jag skulle bara åka till Tullinge och kolla när Hobbe skulle gasa med sin Z4,men efter att ståt och
tittat på i ca 1.5 timmar så kunde jag inte stå emot längre. Jag har förut varit emot att köra runt
koner och utlagda hinder, men jävlar vad kul det var. Nästa säsong ska jag anmäla mig direkt
och gasa hela dagen. STORT tack till Hobbe för lån av hjälm thumbs up

_________________
Michael Hedlund

Bmw E28-85
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Kul Micke !
Nästa Challenge säsong så tar du med eldsprutan Jan så får vi ha lite intern BMW kamp bland alla Porschar

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Då har även jag kommit hem - efter lite omvägar.

Första gången på Challenge - och jag tycker det var riktigt kul - inte bara körningen utan hela upplevelsen:
dvs Köra, snakka, titta, njuta!

Fick väl till det hyffsat tycker jag, men även skönt att veta att det finns lite till att plocka...

Tach Lennart för en härlig dag! thumbs up


Niklas: Ingen bild på min bil - med "mini-hjulen" på??

_________________
Mårten Kluck
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Sanslöst kul var det, tack! Ser lite kul ut på bilden på min RS4, ser nästan ut som framdäcket ligger i luften lite grann... Måste va en synvilla

Mvh

_________________
Henrik Troeng
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



Kul väder,hjälpte Micke att få bättre tider med evo-6an,hmm kastade ut stol,samnt baksäte och vingen blev ju en lite puttsning på 2 tiondelar men sedan när vi fick ordning på däcktrycket så blev det 1.20.3? det är ju bra Stallchefen Zimme blev ju nöjd det var ju viktigast

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Nibbe
Stockholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 170



Inga åkbilder på den vita civicen?.

_________________
Niklas Walkin - Flickr <--- Bilder
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Ja, det var en trevlig dag. Perfekt väder och ett snyggt gjort arrangemang. Banan var lite mer knixig än vad jag förväntade mig, vilket min tunga Audi inte tyckte om... Men framåt slutet på dagen så blev det ju en ganska hyffsad tid i alla fall.

Tack Niklas för många snygga bilder!

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Peter997s
Stockholm, Söders höjder
Här sen Apr 2004
Inlägg: 73



Dagens snabbaste ekipage... thumbs up


_________________
Peter Stavling 997 S
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Kanonbild på mig och bilen! Tack Niklas! Kan man få den skickat på mail i full upplösning?


_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Jonas Åhgren
Stockholm-Arlanda
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Pjäxan i pannrummet skrev:
Dagens snabbaste ekipage... thumbs up



He he
Trotts den något klena "svansmotorn" Så plockade den 107hp starka Civicen en hel det skalpar. Bla båda Lotusarna som var där . Bästa tid 1.30 med Christan som spakade och 1.32 med Mig. Jävligt kul bana!!

_________________
* En stjärna
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Fler bilder på silver RS4an tas tacksamt emot, kul att sätta upp på väggen hemma och visa frugan som vägrar komma och titta

_________________
Henrik Troeng
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



avus skrev:
...sätta upp på väggen hemma och visa frugan som vägrar komma och titta
Men om du låter henne köra då??!

_________________
Mårten Kluck
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Klucken skrev:
avus skrev:
...sätta upp på väggen hemma och visa frugan som vägrar komma och titta
Men om du låter henne köra då??!


Har försökt.. Det är som att

Hon är ointresserad av bilar, racing, bankörning. Hon köpte en volvo för att jag inte skulle fatta intresse för hennes bil. Hehe men nu ska jag chippa den utan att hon vet om det

_________________
Henrik Troeng
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Vilka tider det blev!! thumbs up
Aktuella tider finns nu på challenge.nu

Jag missade nog en del snabba körningar på slutet - eftersom jag åkte lite tidigare.

Verkar som om alla förbättrade sina tider.

_________________
Mårten Kluck
Citera
Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 70



Kanonkul - tack för en bra dag och kul att snacka med lite "nya" människor!

1/100 före Gallardo:n -

Synd RS4-killarna (Erik & Henrik) skulle ha sån't flyt på slutet ...4/100 Henrik!! >

...skulle ha stannat i alla fall och kört några report till...hade fortfarande nedåtgående trend på tider

Vore kul med en vinterkörning?

_________________
Carl Aspenberg
9ELVA
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Klucken skrev:
Vilka tider det blev!! thumbs up
Aktuella tider finns nu på challenge.nu

Jag missade nog en del snabba körningar på slutet - eftersom jag åkte lite tidigare.

Verkar som om alla förbättrade sina tider.


Ja jisses vad fort det gick sedan jag lämnade stället! Hur klantig får man vara och få soppatorsk då man är på G med en kanontid, var nästan säker på att jag hade tatt en 1:26 runda med den start jag hade på det varvet...

Nu känner man sig ju som en när man blir slagen av två tunga Audisar (RS4) och en 911 efter att man lämnat bygget... Men jag har väl iof lite vikt/effekt handikapp gentemot dessa vagnar...

Såg förresten att listan är felaktig... jag har bättre tid än Toyota Starleten (3 hundradelar ) men är efter den i listan... fel fel fel... måste maila Lennart om det, rätt ska vara rätt... för då hamnar jag bland de 20 bästa bilarna dessutom!

Förresten när dök Toyotan upp... var den med hela dagen? Jag minns inte att jag såg den ö h t!

Hur ska man förresten överleva vintern utan Challenge... Håller helt med Carl att en vinterkörning vore kul! 5-10 grader och sol så är det bara att köra ju! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Carl Aspenberg skrev:
Kanonkul - tack för en bra dag och kul att snacka med lite "nya" människor!

1/100 före Gallardo:n -

Synd RS4-killarna (Erik & Henrik) skulle ha sån't flyt på slutet ...4/100 Henrik!! >

...skulle ha stannat i alla fall och kört några report till...hade fortfarande nedåtgående trend på tider

Vore kul med en vinterkörning?


Erik var tvungen att köra sönder bilen för att klå mig

Nästa år ska jag försöka köra fortare, men jag är oxå gärna på ett vinterrace, det blir så tråkigt att bara sitta inne framför brasan och uggla. Eller vad säger du Carl om lite is-racing?!

_________________
Henrik Troeng
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Kul att läsa om dagen!
Man blir ju sugen när man läser om det hela, det är de som är så kul med rejsa.nu

Jag är med på vinter race, bara man får låna någons Audi RS

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
22992 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande