Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-24 SLC Anderstorp
8001 besök totalt
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Någon som varit och tittat?
Stötte ihop med Boströms igårkväll precis när de skulle åka upp, undrar hur det har gått för dem i SLC Endurance 3 timmars?
De kör en bmw E46 med startnummer 46..
Bilden tagen från SLC:s hemsida



MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Dom kom 4 totalt och 3(?) i klassen:)
Källa: http://www.slc.se/Tidtagning/2005/resultat_2005.htm#dt5

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
okej, tackar för infon. Pdf:erna funkade inte för en halvtimme sen, kul att se att det gått hyfsat för dem i alla fall och att de sluppit bryta som de fick göra sist på knutan då de ledde med tre varv och hade 18 minuter kvar att köra i 8-timmars... det pga en brusten drivaxel

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Lite bilder ifrån gårdagen:



Sveriges första sas det, men fortfarande GB-skyltad. Tydligen hade det varit lite alla möjliga roliga bilar ute på banan under fredagen. Någon som har bilder ifrån det?



Jag såg bilen och Johann i depån, men aldrig på banan. Lät den för mycket?



GT/V8/700-startfältet. Håkan Karlsson i Porschen vann framför BMW:n, som uppvaktade hårt hela heatet.



Roadsportgänget. Undrar hur många länder som kan locka med tävlingar på orörda F1-banor och ändå samla så få startande i en klass där det finns säkert 60 vagnsböcker utskrivna.



Men det bjöds i alla fall på underhållande racing här och där i fältet. Christers omkörning av de båda 911:orna igenom karusellen var suverän, och de här tre höll ihop länge.





Visserligen Modsport, men 355:an hade i alla fall regskyltar. Körde dock inte till sig någon nämnvärd placering.





Pole-mannen Benke hade problem. Diffbromsen hade sagt upp sig, och enhjulsdrift med 550hk+ är ingen höjdare. Så det fick bli 3:an och 4:an varvet runt... Sen var det visst något som fastnade i starten, för loppet inleddes i depån. Men bilen kom ut så småningom och jagade varvtider. Och det gick ju rätt bra... dryga sekunden snabbare än vinnaren hed halvtrasig bil är värt respekt.





Sen kom tretimmarsloppet igång.



Skyddas MB är en av de få bilarna för dagen som faktiskt lät som en riktig tävlingsbil. Så där skönt spetsigt.



oroa er inte, röken är nog bara ifrån ett låst framhjul. Det är ju rätt gropigt där ute, och det var en engångshändelse. Helt klart snyggaste modellen på banan.



En av många varianter på ljudproblemslösningar, vridna slutrör...



Så, det var första delen. Resten kommer nog imorgon.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator



Började låta lite rått efter ett tag. Tror inte heller de tog sig i mål.



Undrar varför just den här behövde mer ljuddämpare än någon annan 911?



Som den här t.ex.





Seaten hade grymma broblem med bromslåsning bak i början, men det verkade lösa sig efter ett tag.







Sista just nu (annars stryper chefen mig). Kommer några till i eftermiddag.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Johann & Co kom ut på banan men ett kopplingsras förhindrade deltagande i helgens race

_________________
/Kristian Elisson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Eftermiddagen är här, och jag med den.





Mina personliga favoriter, Kermit. Det är inte varje dag man ser en r-däckförsedd 951 jaga en slicksutrustad GT3.



GT-heat nr 2. Denna gång var det BMW:ns tur att vara snabbare. Men snabbast var Indigon.



Längre ner var det bitvis tätt...



8-timmarsträningen.



Troget mullrande V8-BMW.



Så, det var allt. Någon som har mer?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



gillade omkörningen av corvetten med vår 944t på innern och per i tt:n på yttern i karusellen.
någon som har fler bilder på vår bil så posta gärna dom här eller maila dom till mig.
tack på förhand
mvh dennis
porsche center borås

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Alltid kul med bilder från tävlingar, extra plus för bildkommentarerna. thumbs up

Tyvärr får ju inte bilarna sjunga ut i dubbel bemärkelse på Anderstorp. (men det är lite kul när man seriöst börjar funderar på om man skulle kunna nå varvstopp på högsta växeln innan det dags för inbromsning.)
Träffar man rätt i vissa kurvor är de så underbart sköna.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



Jäkligt trevlig helg va de med trevliga människor och close racing(riktigt close). Synd på nr.6 i 8h men de blev ett tätt slut mellan 2an o 3an även om vissa flaggsituationer kunde gjort racet mkt mer spännande.
Nu längtar man till mantorp av flera skäl!

_________________
Tim Olofsson
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Jag var ute på lördagen, det var trevliga och underhållande rejs. Kul att se Team Schwedenkreuz bil på riktigt, synd att den aldrig var ute på banan då jag var där.

P.P. : Misstänker att det var du som stod långt upp på Continentalläktaren på förmiddagen med två kameror och mörk keps på dig. Är lite osäker på folks utseende och är därmed också för blyg för att hälsa...

_________________
/David Söderblom
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:


Roadsportgänget. Undrar hur många länder som kan locka med tävlingar på orörda F1-banor och ändå samla så få startande i en klass där det finns säkert 60 vagnsböcker utskrivna.


Kolla - min kollega Mackan ligger först - och han vann väl till och med? I alla fall om man ska tro hans upphetsade telefonsamtal i lördags! thumbs up

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Jodå, Hr Macklin vann.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Kraniel skrev:
Kolla - min kollega Mackan ligger först - och han vann väl till och med? I alla fall om man ska tro hans upphetsade telefonsamtal i lördags! thumbs up


Vad är det för ungefärlig 'spec' på en sån däringa Hult-Healy? Motortyp? Vikt?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

David Söderblom skrev:
Jag var ute på lördagen, det var trevliga och underhållande rejs. Kul att se Team Schwedenkreuz bil på riktigt, synd att den aldrig var ute på banan då jag var där.

P.P. : Misstänker att det var du som stod långt upp på Continentalläktaren på förmiddagen med två kameror och mörk keps på dig. Är lite osäker på folks utseende och är därmed också för blyg för att hälsa...


Yes, it is i. Blygheten har vi gemensant, men vi får väl jobba på det framöver

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



superMOG skrev:
Kraniel skrev:
Kolla - min kollega Mackan ligger först - och han vann väl till och med? I alla fall om man ska tro hans upphetsade telefonsamtal i lördags! thumbs up


Vad är det för ungefärlig 'spec' på en sån däringa Hult-Healy? Motortyp? Vikt?


Just i den härexemplaret av Hult-Healey sitter det, om jag inte är felunderrättad, en Rover V8.

För övrigt väntar jag med spänning på vad Magnus Glantz kommer med för bilder från mossen.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

RBC-Lars skrev:

För övrigt väntar jag med spänning på vad Magnus Glantz kommer med för bilder från mossen.

Vi är flera som väntar med skräckblandad förtjusning... Helgens fototema var människor om jag inte är helt felunderrättad.
"Worth waiting for" är en sliten men passande ordfras thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



David Söderblom skrev:
Kul att se Team Schwedenkreuz bil på riktigt, synd att den aldrig var ute på banan då jag var där.


Tyvärr började kopplingen slira direkt under kvalet så det var bara DNS som gällde för del.
Dubbelt synd för det hade verkligen vara kul att se Lestrup visa vad han går för, nu blev de som så ofta i JTCC, dvs bilen svek.

Ser iaf ut som vi kommer till finalen med bilen och då får vi hoppas att den håller ihop.
Citera
Magnus Glantz
Huskvarna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 32



Kristian Larsson skrev:
RBC-Lars skrev:

För övrigt väntar jag med spänning på vad Magnus Glantz kommer med för bilder från mossen.

Vi är flera som väntar med skräckblandad förtjusning... Helgens fototema var människor om jag inte är helt felunderrättad.
"Worth waiting for" är en sliten men passande ordfras thumbs up


Det är ju trevligt att bilderna är efterlängtade, tyvärr blir ni tvungna att vänta ett par dagar till. 16-timmars arbetsdagar sedan i söndags gör att det går lite trögt med redigeringen av bilderna

_________________
Magnus Glantz
Citera
Eftersnack
2005-09-24 SLC Anderstorp
8001 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande