Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
moralfrågeställning
1, 2, 3, 4   >>
21795 besök totalt
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045


Trådstartare
Är det lagligt att ha en ringen-dekal på en bil som inte har nuddat ringenasfalt?

Jag var nere och körde tidigare i år med hyrbil, givetvis köpte jag dekaler, men hade ingen lust att sätta dom på hyrbilen

Jag har en BMW-02 som verkar vara en villig dekalmottagare. Den har alltså inte gått en meter på ringen men kanske i framtiden....

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Anders C skrev:
Är det lagligt att ha en ringen-dekal på en bil som inte har nuddat ringenasfalt?

Jag var nere och körde tidigare i år med hyrbil, givetvis köpte jag dekaler, men hade ingen lust att sätta dom på hyrbilen

Jag har en BMW-02 som verkar vara en villig dekalmottagare. Den har alltså inte gått en meter på ringen men kanske i framtiden....

/Anders C


Det avgörande är om man suttit på Pistenklause, Fuchsröhre eller något av de andra hakan och druckit pilsner och ljugit eller inte. Har man det, så är det OK med dekal oavsett om man kom ut på banan eller inte!

Inte långt kvar nu....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Måste erkänna att jag har en ringendekal på Passaten också,
trots att den är "jungfru" fortfarande!

Polon har givetvis också en ringendekal,
men den har ju verkligen förtjänat det!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Jonsson skrev:


Inte långt kvar nu....


Kommer du att åka med båda Porscharna ner och låta gula faran stanna kvar där nere.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



och jag också kryper till korset och erkänner att jag har en bak på min Audi. Den har inte heller varit där... Fast jag har ätit pasta och tagit två öl på Fuchsröhre, så då borde det väl alltså vara ok?

En del glirningar har jag fått och jag var lite tveksam hur jag skulle göra, men vad tusan, jag vill ju få bakomvarande att fundera på varför jag har Hornborgasjön (eller var det Gotland?) på bakluckan.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Kommer du att åka med båda Porscharna ner och låta gula faran stanna kvar där nere.


Ja så blir det.

Idag var jag och besiktigade den gule utan problem. Har legat i garaget hela kvällen och putsat och fejat, dammsugit och donat, släppt kränghämmare och ställt vinge.

Nu får det INTE snöa på fredag får då går det åt pipan!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



En fråga kring Ringendekalen som gett mej flera sömnlösa nätter. Ska man klippa bort biten med GP-sträckan? Det är ju inte (?) det "riktiga" Nurburgring.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



JohanR skrev:
En fråga kring Ringendekalen som gett mej flera sömnlösa nätter. Ska man klippa bort biten med GP-sträckan? Det är ju inte (?) det "riktiga" Nurburgring.

JohanR

Jag har låtit "blindtarmen" sitta kvar!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045


Trådstartare
Tack för era svar. jag kommer nog att dekaltrimma 02an, borde göra drygt 1 sek på både Kinnekulle RING och Knutstorp RING. Tveksamt om det gör nåt på mantorp och sviestad mm.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



En Ringendekal får endast fästas på en bil som gått minst ett varv på banan!!! Allt annat är ett fruktansvärt missbruk av dekalen.
Fy på er som fuskar!!

Det är däremot helt ok att köpa en bil som har en, i enlighet med reglerna, korrekt monterad dekal och då låta den sitta kvar trots att man själv inte varit på ringen.

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



BTG skrev:
En Ringendekal får endast fästas på en bil som gått minst ett varv på banan!!! Allt annat är ett fruktansvärt missbruk av dekalen.
Fy på er som fuskar!!


Hua, det var tuffa regler. Är det ett acceptabelt undantag om chaffisen varit på Ringen, bilen är lämpad för Ringen och att chaffisen har en diffus plan att någon gång att de närmaste åren åka ner med den lämpliga bilen?

_________________
Pär Hylander
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Pär Hylander skrev:
Hua, det var tuffa regler. Är det ett acceptabelt undantag om chaffisen varit på Ringen?


Jag är ledsen, men svaret är: NEJ!
Det bilen som det gäller. (Jag led själv ett tag av detta under 2001. Jag hade kört på ringen men den nya bilen hade jag inte tid att döpa förrän efter några månader. Så som en sann renlärig fundamentalist satte jag inte på någon dekal förrän på parkeringen efter det första varvet.)

Man måste skilja på bilen och chaffisen.
Jag och en kompis var på väg att tatuera in slingan på axeln men lät (efter att ha nyktrat till) bli. Tanken föresvävar mig ändock ibland.

Mvh /Micke


P.S. Dekaltrimningen kan väl ändå avstå från att invadera det allra heligaste? D.S.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag tycker att dekalen bara ska sitta på bilar som har kört minst ett varv på Nordschleife. >
Men det är min åsikt.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag håller inte med Micke i den här frågan!
Jag tycker att alla som är "renläriga" skall få visa sin "tro" öppet!

om det så gäller Paraplyer, jackor, slipsnålar, musmattor, tröjor, grogglas, vägskyltar, kartor, affischer, videos eller bildekaler!

Ölen öppnas givetvis med en Bitburg kapsylöppnare och dricks ur BitBurg glas på "snattade" Bitburg ölunderlägg från Nürburg under Bitburg solparasollet i trädgården!

Amen!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



BTG skrev:
P.S. Dekaltrimningen kan väl ändå avstå från att invadera det allra heligaste? D.S.


Jag citerar mig själv och börjar fundera på var jag kan komma över en Scuderia-dekal och sätta vid b-stolpen.

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
JohanR skrev:
En fråga kring Ringendekalen som gett mej flera sömnlösa nätter. Ska man klippa bort biten med GP-sträckan? Det är ju inte (?) det "riktiga" Nurburgring.

JohanR

Jag har låtit "blindtarmen" sitta kvar!


Återigen tar vi upp mycket viktiga och avgörande frågor.

Jag är lite kluven här. På GT3:an har jag tarmen kvar, det är dock den gamla sträckningen innan Mercedes-kurvan så jag tycker den är lite nostalgisk i alla fall.

På Carreran har jag dock klippt bort GP-banan, men i ärlighetens namn så ser dekalen då lite sämre ut...

Svårt val...


_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Man får väl fortsätta på den inslagna vägen. Köpte min CS i höstas och då satt ett Ringen märke på ena sidorutan. Kände dock att då jag ännu inte varit där (förutom ett antal hundra varv i GPL!!!) det var bäst att plocka bort dekalen. En ny skall dock på efter genomförd Scuderia-kurs i höst!


_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



BTG skrev:
Pär Hylander skrev:
Hua, det var tuffa regler. Är det ett acceptabelt undantag om chaffisen varit på Ringen?


Jag är ledsen, men svaret är: NEJ!

Mvh /Micke


ujujuj, då för jag väl glädja mig åt att dekalen säkert väger uppåt 10gram och att jag slipper släpa runt på dom grammen tillsvidare

Får överväga att klistra dit en Ring Knustorp-dekal istället

_________________
Pär Hylander
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Morty skrev:
En ny skall dock på efter genomförd Scuderia-kurs i höst!


Gott!
Då får du ju också en Scuderai-dekal att sätta vid b-stolpen!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Klart GPLslingan ska klippas bort. OCH Steilstrecke!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Jag kommer förhoppningsvis köra flera varv på Ringen, klart bilen får en
dekal i present efteråt. Däremot vet jag inte om jag ska klistra dit
Scuderia dekalen. Är det ok att åka runt med en sån? Vad tycker ni?
Jag kommer ner tisdagen innan kursen. Kan man få tigga ett varv med
någon?

_________________


Jan Nagy
Citera
Nürburgring
moralfrågeställning
1, 2, 3, 4   >>
21795 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande