Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nurburgring - Buuuuaaaääääh *snyft*
1, 2   >>
9493 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Vad livet är orättvist! Ni som ränner runt på ringer stup i kvarten verkar ha mycket roligare än jag har det

Jag har bara varit där en gång , kört tre semestervarv . Bilen jag hoppas kunna köpa är nog inte tillförlig nog att köra ner dit i , den är dessutom för lågt växlad och som inte nog med det så har jag försökt lära mig hur man ska köra i ringen i GPL och inser att jag är alldeles för dålig på att lära mig sånt.

Vad synd det är om mig *snyft*

_________________
Pär Hylander
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Dessutom körde du på reservhjulet!

Visst är det synd om dig pär.
Tänk på att jag har planerat att åka dit i tre år men inte kommit iväg...
Men nästa år så! (jag tyckte jag hörde någon skratta..)

_________________
/Mathias
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Pär Hylander skrev:
och inser att jag är alldeles för dålig på att lära mig sånt.


Inte en chans! Det står till och med i GPLs instr.bok (om jag minns rätt) att ingen borde kunna klara av ett varv förrän efter 8 timmars spelande. De som har svårast att lära sig är tävlingsförarna och sedan alla andra i en fallande skala där den som man minst om bilkörning sannolikt är snabbast.

Du kommer fixa det kanon! Det som tyvärr måste investeras är mycket tid!

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

För det första: Alla diskussionstrådar om Ringen får högsta poäng av mig! Så ock denna lite annorlunda variant Hehe.

Så, nu till sakfrågorna. Jag har också bara vart där en gång. Och det blev ingen resa i år. Så jag kan hålla dig sällskap med både och lite


Sen, GPL. Hur går det att åka på lite snällare banor som tex Monza?

- Har du en bra ratt? Tangentbord är bara o glömma....
- Är gas o bromspedalerna vettiga? Man kan inte bromsa o gasa med skitpedaler med 5mm slaglängd....
- Har du en snabb dator? Se alltid till att ställa ner grafiken så att den orkar med (tryck alt-f när du sitter i bilen o kolla att du har en bra bit över 30 fps hela tiden. Hackar grafiken så blir det omänskligt svårt att köra)
- Kör INTE med Lotusen i början om du inte är självplågare.
- Kör du med "separate axis" på gas o broms? Dvs kan du bromsa OCH gasa samtidigt eller tar dom ut varandra? Att inte släppa gasen helt direkt vid inbromsning ger lite hjälpande stabilitet och praktiseras av många.

Ska vi kanske fixa lite GPL-träningsläger?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
M Johansson skrev:
Dessutom körde du på reservhjulet!


Fullt så illa var det inte, det var dom sista 30-40 milen till Wiesbaden, inkl Kassel-backarna, som gick på reservhjulet.

När vi åkte till ringen några dagar senare hade jag fått på ett nytt däck , ett vinterdäck alltså!!! Är det någon mer än jag som kört på ringen med vinterdäck? Det var i mars!

Mvh, pär


Fö kan jag meddela att det kan bli spännande att åka rakt fram på Autobahn i 250 och få punktering..... som tur var blev det inte fullt så spännande!

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
ok...

Mja, grejorna är väl ok men inte hyperbra. P4 1500 Mhz med ok grafikkort, MS Precision utan FF. Andra banor går sådär, jag är väl ok men inte speciellt bra.

Men ringen är ju så inih&#¤/"e lång! Jag kan ju inte lära mig den! Åsså när jag tror att nästa kurva är en svag höger så kommer det en överranske skarp vänster! Kan inte ens lära mig vad partierna heter

Jja, ett träningsläger hade nog varit bra! Light-versionen är kanske att använda det där sektionsträningstillägget!

Tror nästan att jag avvaktar försöken med GPL och väntar på Ringen i tillägget till F1-2002!

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Pär Hylander skrev:
Tror nästan att jag avvaktar försöken med GPL och väntar på Ringen i tillägget till F1-2002!


Fast i GTR2002 kommer du fortfarande tro att nästa kurva är en svag höger o så kommer det en överaaskande skarp vänster!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Pär Hylander skrev:
Tror nästan att jag avvaktar försöken med GPL och väntar på Ringen i tillägget till F1-2002!


Fast i GTR2002 kommer du fortfarande tro att nästa kurva är en svag höger o så kommer det en överaaskande skarp vänster!


Tror dig! Men jag sitter ju mycket bättre skyddad i en GT3-RS än i en F1:a från -67 när jag dundrar in i räcket

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

och konstigt nog är reparationskostnaden och sjukhusräkningen på öret exakt lika stora.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



M Johansson skrev:
Dessutom körde du på reservhjulet!

Visst är det synd om dig pär.
Tänk på att jag har planerat att åka dit i tre år men inte kommit iväg...
Men nästa år så! (jag tyckte jag hörde någon skratta..)




I hear you!!!!......
det är samma för mig. Har planerat att åka dit i 3år men inte kommit iväg. Hoppas verkligen att jag har råd nästa år!!

/P

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Jag funderar på att ställa in den årliga vintersemestern och åka till ringen i vår istället. Vet inte riktigt hur jag skall förklara det för min fru än bara...

_________________
Johan B
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Nej nu tror jag ska ta ett varv på Ringen... Lite fyrhjulssläpp in i Hatzenbach balanserande lite med vänsterbroms.... Hjulspinn på fyran ut från Flugplatz mot Schwedenkreutz.... Ooops, lite låsta hjul bromsandes ner mot Aremberg.... Fyrhjulsdrifta förbi miss-hit-miss balanserande med gasen.... Bakhjulsspinn med fyran ilagd uppför Bergwerk mot Kesselchen lite på ställ över småkrönen...


Nä.... hejdå nu tar jag några varv!




PS: Får se hur många ggr jag dör

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Magnus Thomé skrev:


- Har du en bra ratt? Tangentbord är bara o glömma....
- Är gas o bromspedalerna vettiga? Man kan inte bromsa o gasa med skitpedaler med 5mm slaglängd....
- Har du en snabb dator? Se alltid till att ställa ner grafiken så att den orkar med (tryck alt-f när du sitter i bilen o kolla att du har en bra bit över 30 fps hela tiden. Hackar grafiken så blir det omänskligt svårt att köra)
- Kör INTE med Lotusen i början om du inte är självplågare.
- Kör du med "separate axis" på gas o broms? Dvs kan du bromsa OCH gasa samtidigt eller tar dom ut varandra? Att inte släppa gasen helt direkt vid inbromsning ger lite hjälpande stabilitet och praktiseras av många.

Ska vi kanske fixa lite GPL-träningsläger?



- Har en ratt/pedal som faktiskt duger.. En Dexxa (nånting ?) men fungerar ivf. ! Det är för övrigt den tredje i ordningen efter två Thrustmasterhistorier...
- Snabb dator har jag dessutom men har lite problem med grafiken ändock. Har tyvärr inte spelat GPL på ett drygt år cirka. "sorry"

Nu kommer vi till den punkten man inte BÖR göra... Jag har gjort allt emot ditt förslag !!

- Jag har BARA kört Lotus när jag tagit mig runt "helskinnad" runt just ringen. Tydlig självplågare !!!
Ferrarin har ju ett helt #£@§_ underbart motorljud när man kör.. Kan iofs. bli liiiiiiiiite jobbigt i längden. Det slutade med att jag petede in öronproppar !! Efter ett antal "skott" slutade jag hos Ferrari, ej pålitlig maskin eller var det jag som var ej pålitlig pilot ??
- Vad jag kommer ihåg kör jag med "separate axis". Det var som sagt ett tag sedan jag körde GPL. Har det inte installerat ens på den nya burken... Fy på mig !!
- Slutligen vore ju ett GPL träningsläger inte helt fel. Det finns alltid något man kan lära sig för man blir väldigt fort väldigt "ring"rostig !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Jag är ingen inbiten dataspelare men måste nog prova dom här spelen ialla fall...... Var kan man hitta GPL och EA F1 2002??? Var ute och kikade i spelhyllorna men det fanns ingenting.

En sak till... finns det nåt spel där man kan köra in sig på dom svenska banorna?? Förra året blev det endast en bankörning på Knutstorp och man vill ju inte vara mer än nödvändigt

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



www.ginza.se har mycket skojigt, bla F1 2002, däremot hittade jag inte GPL där. Nån som vet vart det finns?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



FSN skrev:
En sak till... finns det nåt spel där man kan köra in sig på dom svenska banorna?? Förra året blev det endast en bankörning på Knutstorp och man vill ju inte vara mer än nödvändigt


I STCC2 kan du köra på alla svenska banor. Även Sviestad...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Sörpan skrev:
www.ginza.se har mycket skojigt, bla F1 2002, däremot hittade jag inte GPL där. Nån som vet vart det finns?


Åhlens brukar ha den för 79 spänn....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

FSN skrev:
Jag är ingen inbiten dataspelare men måste nog prova dom här spelen ialla fall...... Var kan man hitta GPL och EA F1 2002??? Var ute och kikade i spelhyllorna men det fanns ingenting.

En sak till... finns det nåt spel där man kan köra in sig på dom svenska banorna?? Förra året blev det endast en bankörning på Knutstorp och man vill ju inte vara mer än nödvändigt
STCC o STCC 2 har avbildat banorna bra (iaf de mer platta banorna - höjdmått är inte alltid 100%) Glöm inte att ställa in field of view bara! Står om det i artikeln om Nürburgring o PC i arkivet faktiskt....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



[quote="Pär Hylander"]
M Johansson skrev:
Dessutom körde du på reservhjulet!


Fullt så illa var det inte, det var dom sista 30-40 milen till Wiesbaden, inkl Kassel-backarna, som gick på reservhjulet.

Är det någon mer än jag som kört på ringen med vinterdäck? Det var i mars!


Ja, maj i år var jag på väg ner i en Audi S3:a, söder om Hamburg ville inte S3:an längre. Så det vart hyrbil resten av resan en A3:a med vinterdäck på, > hyrfirman hade inte hunnit byta däcken på den.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Varit runt och letat i lågprishyllorna överallt där det säljs dataspel men jag hittar inte GPL..... nåt förslag nån..........

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Racingsimulatorer
Nurburgring - Buuuuaaaääääh *snyft*
1, 2   >>
9493 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande