Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Drivaxelvinklar vs Traction? (rwd) | << 1, 2 1 besök senaste veckan (6564 totalt) |
om enbart momentet i drivaxeln skall skapa rörelse pga drivaxelns vinkel så går drivknutarna på tok för trögt Vid acceleration så har vi kraft framåt i bakhjulets greppyta (momentet resulterar ju i detta) och kraft bakåt i bärarmens ledpunkt och sen en resulterande kraft uppåt eller nedåt (beroende på om det resulterar i hukade eller resande rörelse). Med lite skissande så kommer det att huka sig ända tills man har en bärarm där man får en rät linje mellan ledpunkt, navcentrum och däckets anliggningsyta. Detta blir ju en lodrät bärarm och det fungerar inge bra. Men det går nog att minska den hukande effekten genom att flytta upp bäramens ledpunkt en del. Stämmer det att sänkta bakvagnar hukar sig mer? Rätta gärna tankevurporna, vi behöver en skissplugin till Rejsa förresten, det borde väl finnas nån javagrunka som kan skapa gif's eller nåt? |
||
tror inte du behöver rättas alls Niklas. Håller fullt och riktigt med...
Skissprylen vore mkt bra! |
||
Racetech Drivaxelvinklar vs Traction? (rwd) | << 1, 2 1 besök senaste veckan (6564 totalt) |