Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-10-14/15 SLC Mantorp
8055 besök totalt
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Hade inte mycket tid att fota, så det blev mest att leka lite och skildra stämningen.










_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Depåliv: Det är rätt så lugnt i bandepån fram emot eftermiddagen.
Men beredskapen för det oväntade finns där.















Kvällen, mörkret och kylan







_________________
Jörgen Eriksson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

En fråga bara innan jag börjar mata på bilder: Vad var det som fick Hubbe 1 att bli så in i bänken illvarm? Avgassystemet syntes ju ner till depån när den passerade krönet på rakan på sista varvet? Var det så soppaslut att den gick magert?



Starten. Hubbe 1 och 74 har redan hunnit förbi.



Det är lika bra att jag redan nu ber om ursäkt för att Porsche och BMW kommer att var lite överrepresentrade. Det bara blev så Att New Beetle kom med rätt ofta tilskriver jag mer att de hade "rätt hastighet" för min kamera.





Hellströms M3, här fortfarande rak och fin...



Hur många "kändisförare var med i år? Jens Hellström som sagt, och jag såg Edward Sandström sätta sig i den här. Men vilka missade jag? Fast det gick inte att missa den här när det blivit mörkt. Det var bara att lyssna efter det högsta ylandet på banan så prickade man in den.



Kermit och GT3:or. Känns som om det har varit modellen i höst.



Vad innhåller Chino Marinos 355 egentligen? Är det en gammal Challengebil, eller är den fortfarande rätt gatanpassad? Såg att snabbaste varvet de körde var 1,32, och jag klockade några på runt 1,40. Efter syns Ricknäs Carrera Cup-bil, som så länge den var med hängde på täten bra.





No Hurry var igång med sin 944 3,6 igen. Gick nästan ljudlöst och, som jag uppfattade det, ruskigt fort rakt fram i inledningen, men mattades av efter ett tag.



Kan man som jag förstora bilden kan man se att det överstyr en del och innerhjulet fram hänger i luften. Max attack alltså.



Lite mer städat.



Skydda körde som vanligt stabilt, men senare på dagen hörde dem drabbas av hiskeliga misständningar uppe i ingången av Rom-området. Antar att de var nöjda med att köra tretimmars eftersom de inte gick i depå för att titta på det.



Jag hittade några hål i stängslet utmed drag-rakan som var som gjorda för att fota igenom. Gav lite nya vinklar.







Att grensla kurbsen skulle nog göra ONT...



Höstfärger.



Janne E, såg inte jag dig i den här? I så fall måste vi ju få en rapport om hur det är att köra tranaxelPorsche.



Vad tittar föraren på? Sina fötter?

Fler bilder kommer framöver.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



P.P. skrev:

Vad tittar föraren på? Sina fötter?


Kanske somnade..?
För har man en BMW bakom sig behöver man inte köra så fort.. Och Porschen, är på väg för sin vanliga varvning...

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Några fler oskärpeexperiment & lite annat











Dunk-dunk-bilen, foto Anton Lillsund

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Härliga bilder!

Kul med lite nattfoton också. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Razerblade
Kristianstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 59



Trevliga bilder!
En undran... finns det fler bilder på 142an som förekommer på några bilder?!

///ola Persson

_________________
Ola Persson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Razerblade skrev:
Trevliga bilder!
En undran... finns det fler bilder på 142an som förekommer på några bilder?!

///ola Persson


om du kollar under Avdelningar, SLC Live på http://www.slc.se så kommer
du säkert att hitta något.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jodå, 142:an fastnade även den. Kommer upp framöver (blev visst 389 bilder, tar lite tid att sortera ut de som åtminstone är publicerbara).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Sköna bilder!

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator



Jag förstår att 12 timmar på samma bana kan bli långtråkigt, och lite alternativa spår kan roa emellanåt. Men det här...







Lite dragrace.







Är det någon mer än jag som assosierar flygvapenmärket med en smiley?



142:an, som beställt. Dessutom i en sinnebild av överstyrning (bjöd på mycket sånt under dagen).



och för att balansera ut det hela, "lite" understyrning.









Många bilar på ett ställe.



Är EDE:s nya bil en gammal Super Touring-maskin? Centrumbult, avancerad rördragning i buren och smått avancerad instrumentering sa mig det i alla fall. Fast nu går den framåt med hjälp av en M5-V8 och på R-däck.


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Glantz
Huskvarna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 32



Många fina bilder! thumbs up

Jag har fyllt på med mina bilder här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23294

_________________
Magnus Glantz
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator



En S40 som senare försvann med knölig nos. Undrar vem de hade kontakt med?



142:an igen. Rullade stadigt på hela dagen.om ni noterar rökmolnen både till höger och vänster om Volvon ser ni att det inte riktigt gällde alla.



En av Hubbes bilar var en av dem den här gången.men den var snart ute igen.





Enda bilen med regskylt. Körs den i PCSR normalt, eller?







Det är nog här någongång, tidsmässigt, jag gör dagens miss. Jag stod och hängde vid depåinfarten, och pace-bilen var ute. Tror att Alfa 156:an hade tappat drivningen igen. Efter ett gäng varv släpps fältet iväg igen, och det är som vanligt lite kubbning här och där men inget särskilt händer. Så plötsligt ser jag hur bärgaren lämnar sin plats med blåljusen på, och hur de kommer tillbaka över krönet och så stannar vid reklamskyltarna som är vid inbromsningszonen i Romkurvan. Jag hade ingen aning om vad som hänt, så jag antog att det var något saneringsjobb eller så, som de missat. Jag blev en ANING förvånad när jag sen fick se hur de välte Hellströms M3 på rätt köl igen. jag hade varken sett eller hört någonting av den vurpan, och då stod jag som sagt 100m därifrån. jag börjar nog bli gammal...








_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



P.P. skrev:


En S40 som senare försvann med knölig nos. Undrar vem de hade kontakt med?





Det var Matte Lindén som missade att det var Pacecar ute och samlade upp bilarna och drog rakt i häcken på #944 X-racing....... sånt som händer ibland
P.P. skrev:





Enda bilen med regskylt. Körs den i PCSR normalt, eller?



Japp, det är Mackan som normalt kör den i PCSR som kom med en polare och tävlade lite endurance igen.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Det var Matte Lindén som missade att det var Pacecar ute och samlade upp bilarna och drog rakt i häcken på #944 X-racing....... sånt som händer ibland


En race incident som inte hejdade deras framfart nämnvärt. Det gjorde däremot deras torrsump.


_________________
Jörgen Eriksson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator





Som sagt, Bubblorna fastnade fint emellanåt.





Nu hade jag hittat en icke använd postering i slutet av Parisen. Tror inte man kan komma så mycket närmare i en kurva. Sen var det bara att hoppas att funktionärerna på andra sidan kurvan inte skulle upptäcka en och komma och jaga bort mig





E30-ligan. Lustigt nog utan överstyrning.







Asch. Att rasterna skall ta slut så fort. ajg blir ju aldrig klar med det här.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:

Nu hade jag hittat en icke använd postering i slutet av Parisen. Tror inte man kan komma så mycket närmare i en kurva. Sen var det bara att hoppas att funktionärerna på andra sidan kurvan inte skulle upptäcka en och komma och jaga bort mig

Att stå på en postering måste vara idealiskt. Nära banan och i skydd av barriär thumbs up
Leta reda på mig eller Fredrik nästa gång så utrustar i dig med en fotoväst, på så sätt vet våra funktionärer att "du är ok".

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Underbara bilder av samtliga som vanligt! Man känner sig nästan som en stjärna ju...

Detta race satte dock en tenta och en förkylning stop för rattandet, men i långlopp finns det ju alltid att göra även i depån...så där fick man vara behjälplig.

2 saker som slog mig såhär i slutet av året var att:

Handikappsystemet blev en hit, även då vi var många som var skeptiska. Skitkul, jämt och mkt lyckat spått av Fredrik över hur många varv folk kommer åka.

Andra saken var glädjen att se MSLS-teamet Vasa med sin 142:a komma in som 3a i klassen i 12h, trots en del mekande. Dom visar här att man med en enkel bil fortfarande kan göra sig gällande i SLC Kl.1. thumbs up (Att dom är gammla rävar inom långlopp låg dom nog inte i fatet dock...
) Hoppas på att fler uppmärksammar detta så kan vi bli ett riktigt Kl.1-getingbo till nästa år. Vore skitkul om det dök upp nga MSLS-bilar och S40 tex.

Väl mött.
/AL

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Får lov att återkomma om det där med väst nästa säsong. Hade jag bara haft en kamera med lite mer zoom hade det ju löst sig automatiskt, men nu måste jag ju nära banan för att det skall bli några hyggliga bilder.













KLass 1-kamp.





STRÅLANDE väder hela dagen.



Nu har jag hittat upp på läktaren som är vid dragracinstarten. Det här perspektivet gav en intressant inblick i hur folk tog sig an chikanen.





Ruskigt snyggt ljus att fota i var det i alla fall. Skulle tro att klockan var runt 17,00-tiden, och det hade nu tunnat ut rätt så rejält på banan.



























Solen var nu under horisonten, så jag testade om det i huvud taget blev något alls på bilderna. Och, tja, lite charmigt rörig blev den ju.





Sista bilden för den här träffen. Hoppas ni är nöjda.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:

Sista bilden för den här träffen. Hoppas ni är nöjda.

Kul att fått följa med på din rundvandring runt banan thumbs up
I normalfallet ser man inte mycket mer än bandepån...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Avregistrerad (91128)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 32



Det ser mycket varmare ut på bilderna.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Eftersnack
2005-10-14/15 SLC Mantorp
8055 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande