Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3987 besök totalt |
CUP
Igår genomfördes en förvånansvärt oblodig cup på teamföreningens årsmöte. Årsmötet beslutade med i det närmaste total majoritet (25 ja, 2 nej och 1 blank röst) att bryta med erf och Alex Möller. Så för de team som vill fightas mot oss andra även nästa år så heter det numera ERCUP. Endurance Racing CUP. Hemsidan www.ercup.se kommer igång snart. Kolla den för mer info. Alex kommer att fortsätta med ERF men vi andra 25 (minst) kör ERCUP från och med nu. |
||
Cup o cup....
Vet jag inte om det var... var nog mer att skoja om nya serienamnet ![]() Serien har haft en teamförening (som skapades utifrån ett missnöje) Teamföreningen (som har bestått av nästan alla team som rejsat under året) tycker inte att alla löften som givits har uppfyllts och att det arrangörssamarbete som skulle finnas inte funnits. Vi vill inte blicka bakåt, utan bara framåt, så det är inte mer att orda om det gamla. Kupp var det inte, för alla, inkl alla arrangörer och ledning för ERF har vetat om detta och varit delaktiga i dialogen under ganska lång tid innan årsmötet igår. Så ingen har spelat under täcket med någon annan i det här fallet... Anders #28 ERCup _________________ Anders S - Go Gubbe |
||
Re: Cup o cup....
ok, det låter bra. Men vad är det Alex kommer att driva vidare och benämna ERF? _________________ /Kristian Elisson |
||
driva vidare...
Inte min sak att svara på egentligen, men vi tror oss veta att ERF MC skall fortsätt precis som tidigare. om det blir en ERF bil hänger väl på hur många bilar som vill köra där och om man öppnar upp för nya klasser för att bredda antalet startande... Tror ingen kan säga idag med säkerhet och garanti om det blir några ERF biltävlingar eller ej... Men som sagt, det är inte min sak och en högst personlig reflektion... Jag uppfattade det som att Du sköt frågan till mig... mvh anders #28 GoaGubbarRacing ERCup _________________ Anders S - Go Gubbe |
||
ERF MC kommer att drivas vidare som förut.
Men på Alex lät det som han tänkte driva även ERF Bil nästa år... ![]() Med tanke på utfallet av lottningen så är jag tveksam till att det kommer något team som vill köra. Han kanske kommer till samma insikt om ett tag. Nu får vi hoppas att Teamföreningen tillsammans med Hyllinge MS kan sy ihop en intressant kalender! ![]() ![]() Edit: ooops, lite sen. Så kan det gå när man får telefon mitt i ett inlägg... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
cupen
det var väntat att det blev en delning förarförening - ERF jag hörde redan i juni på knutstorp om att namnet på den nya serien skulle vara ERCup (Endurance Racing Cup) och när jag var uppe på Anderstorp på finalen 2003 så var missnöjet stort redan då och man ville ha Hyllinge att sköta om serien. bara hoppas att serien blir succes och det blir 30-35 bilar på rejsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||
Re: cupen
Ja och nu börjar den nya sidan ta form hoppas att att vi alla kan komma till start 2006 och ha lika kul om inte roligare 2006 ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3987 besök totalt |