Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1379 besök totalt |
Vart köpa detta Grupp 5 kit till BMW E21?
Har sett det till salu en gång på autopower längesen.. det är alltså karosskittet/breddningen jag pratar om: Har även för mig att det finns olika breddningar på grupp5 eller är jag ute o cyklar? Finns väl en "oäkta" E21 med grupp 5 breddning samt "MER" dekor som är högerstyrd i sverige? man kanske ska ta kontakt med den herrn? ![]() ![]() ![]() mer bilder på: http://www.lisa-racing.com/Gruppe_5_DRM/Galerie_DRM/DRM_Galerie_1/drm_galerie_1.html _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
Det finns fler som tänker på samma sak:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Sten Isaksson |
||
oäktingen du pratar om (vet inte om den är oäkta?) har ju bosse emma tävlat med (och var väl med och byggde?) förr i världen! tillhör förenade bils samling...kördes på knutstorpsträffen förra året.
_________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
MER-bilen som nämns i tråden är exakt den bil som Bosse Emma körde på 70-talet, och allting på/i den är original (förutom växellådan som sitter i för tillfället). Tyvärr finns det ingen vagnbok just nu, men det är på gång. Så kanske kommer den att köras i en del tävlingar nästa år.
Den går som f-n; på Knutstorp är det knappt att man behöver använda 4:an på rakan eftersom den varvar strax över 9.000 rpm. Det är lite ovant med högerstyrning, men efter ett par varv så går det fint. Trots att den är 30 år gammal så gör den under 1.06 (manuell tidtagning) på Knutstorp (med rätt förare). Angående formar till breddningen så är det lite oklart var de kan finnas numera; ägaren har dock inga kvar. _________________ Mikael Eriksson |
||
Infogar det jag skrev i tråden ovan:
På Falkenberg i somras sa speakern (LG tror jag det var...) att det var Bosse Emanuelsson som tog fram formarna till 320:n och att han sedan sålde dem till BMW Motorsport, som i sin tur byggde sina bilar därefter. Tyckte det lät lite skumt... Tror dock att det stämmer tidsmässigt för Emma var väldigt tidig med sin bil, om jag inte kommer ihåg helt fel? Kan detta stämma? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Inte här så ofta nuförtiden, men kolla in denna länk. Vill inte förhäva mig själv, men provkörningen av BMW:n var något av det roligaste jag gjorde den säsongen. Visste inte att Kanal 5 hade vårt arkiv kvar på hemsidan, så det var ju trevligt. Hela inslaget ligger streamat eller vad det heter, men på den linan där jag sitter idag, Hotell Rival i Sthlm, blev det svindålig kvalitet.
http://www.kanal5.se/templates/page. _________________ Peter Sundfeldt |
||
Ursäkta frågan men hur snabbt är 1.06 på knutstorp? några referenstider med andra bilar? _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
Tro nu inte att det är jag som kör 1.06 med den bilen
![]() Referenstider? De snabbaste i SLC kör runt 1.02-1.07, STCC 1.03-1.05, Radcial 59 sek, de snabbaste i BMW Cup runt 1.04-1.05 och de snabaste jämförbara bilarna runt 1.07-1.08. Peter Sundfeldt (tidigare i tråden) har jag för mig körde på strax under 1.09 när han testade den förra året, och det är snabbt med en bil han aldrig kört förut + att jag misstänker att han kanske höll igen något för att inte riskera att smälla den. Så jag hoppas att vagnboken blir klar tills nästa år + att det finns tid att köra tävlingar med den...... [/img] _________________ Mikael Eriksson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1379 besök totalt |