Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka R-däck och "oil surge"? | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (15165 totalt) |
???????
Nåja, får passa på att fråga. Om man nu sänker ner sitt gjutna alu-tråg och upptäcker att de gjutit in bafflar redan, hur avgör man om det är tillräckligt annat än genom (förstörande) provning? Hypotetisk fråga, men inte helt osannolikt scenario. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Häller i olja och tippar den hyfsat snabbt åt sidan, eller? Borde inte 45 graders lutning motsvara 1 g i kurvan, utan krängning? Sedan får man väl hälla på olja lite här och var för att se att det verkligen rinner ner dit det skall också. Frågan är hur mycket olja man har kvar i tråget när motorn går.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
Är det någon som kan förklara hur buffel/baffel-plåtar bör vara utformade för att fungera väl?!?
Kan det inte vara så att dessa kan få motsatt effekt om de är fel utformade?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
Så här ser ett eftermarknadstråg ut till M3 org.
http://www.vacmotorsports.com/db/ima Motorn är dessutom försedd med skvalpplåt mot veven från fabrik. _________________ bmw bmwsson |
Däck för banåka R-däck och "oil surge"? | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (15165 totalt) |