Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Omstartat
3139 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Stoppade i lite mer minne i webservern (hittade två stycken oanvända 32Mb...)

Lyckades trycka på en knapp så att emailnotifieringarna var nere ett tag i dag :-( ---- men dä ä okäj nu :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tyckte det gick trögt ett tag, men nu går det bättre! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Magnus Thomé skrev:
Stoppade i lite mer minne i webservern (hittade två stycken oanvända 32Mb...)

Lyckades trycka på en knapp så att emailnotifieringarna var nere ett tag i dag :-( ---- men dä ä okäj nu :-)


Vad kör du på för burk?
operativ?

Bara nyfiken

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MS SQL server på en W2kburk o IIS på en annan W2Kburk. Den ena är en Celeron 300MHz och den andra en P2 233MHz.

På celeronburken har jag kört min website "GPL Track Database" i ett år med snart en miljon databasökningar över odbc mot en relativt enkel databas i en MS Accessfil (drygt tusen besökare per dag) :-) http://magnust.d2g.com

Jag har hållt på med massa unix både på intel o sparc under åren men.... har väl blitt trött o gammal...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag var tvungen o hacka lite i metadatabasen för IIS/SMTP servern för att få det som det skulle...

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Hur passad lastad är IIS maskinen?

Har en PII 400 med möe minne som jag hade tänkt köra IIS på via ADSL..

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den har det lätt än så länge. Men blir det många ggr fler pers inne samtidigt så får jag nog byta upp mig. Men tio pers i forumet + en 20-30 pers inne på GPLsiten är hellugnt. Går det segt nu så är det pga andra grejer.

50-60 pers inne på GPLsiten har aldrig varit några problem öht.
Men det beror ju på så många omständigheter om vad du kör liksom.

Men klart du får mer prestanda med Linux.

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Magnus Thomé skrev:
Men klart du får mer prestanda med Linux.


Jo, men med tanke på mina Linuxkunskaper kontra mina w2k färdigheter så tror jag att förhållandet är det omvända

Hur mycket minne har du maskinen?

Edit: Lägger ett "i" här som du kan stoppa in på lämpligt ställe

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Körde IISburken på 128 vilket var precis vad som behövdes men segade ner om jag gjorde nåt ytterligare, så den fick 64 till. SQL server kan ju slurpa i sig hur mycket minne som helst... just nu är det drygt 300Mb i bruken o det ser ju ut o funka bra. Databasen är ju fortfarande väldigt liten... men den växer stadigt :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
MS SQL server på en W2kburk o IIS på en annan W2Kburk. Den ena är en Celeron 300MHz och den andra en P2 233MHz.

På celeronburken har jag kört min website "GPL Track Database" i ett år med snart en miljon databasökningar över odbc mot en relativt enkel databas i en MS Accessfil (drygt tusen besökare per dag) :-) http://magnust.d2g.com

Jag har hållt på med massa unix både på intel o sparc under åren men.... har väl blitt trött o gammal...


Nu trivs ni era datorporrare, va?! hahahaha

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Körde IISburken på 128 vilket var precis vad som behövdes men segade ner om jag gjorde nåt ytterligare, så den fick 64 till. SQL server kan ju slurpa i sig hur mycket minne som helst... just nu är det drygt 300Mb i bruken o det ser ju ut o funka bra. Databasen är ju fortfarande väldigt liten... men den växer stadigt :-)


Vänta nu! SQL Server tar inte mer minne än du talar om för den att att ta, ja förutom minnesläckor.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Närå men den slurpar i sig allt den kan få glatt :-) Speciellt om du ställer den på att ta minne efter eget huvud (defaultläget... Och då betedde den sig precis som om det var minnesläckor faktiskt... tills den nådde maxläget) Nu har jag diktatoriskt bestämt vad den kan få med ett fix värde o därmed basta.

Går säkert o köra den nuvarande databasen på väldigt mycket mindre eftersom det (än så länge) är så lite data... men det satt drygt 300Mb i maskinen så jag sa vassego till SQL server



_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Omstartat
3139 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande