Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9272 besök totalt |
Hej!
När nu diskutionen är uppe om kränghämmare till M3 E30 så undrar jag om H&Rs kit som finns att köpa är att rekomendera. Det är både grövre och justerbart i tre lägen fram och bak. Ni som kör med det så kallade grupp N regnkitet, rekomenderar ni även en uppgradering av krängare när man ändå är i farten och skruvar. Jag har en M3 själv och har ett sådant kit som ska monteras bara jag får tid. MVH Micke _________________ Mikael Persson |
||||
Samuel Lindkvist/Andreas Lidström:
Här är båt-tråden ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Även läsbart för andra, om man orkar läsa förståss. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Har bara hört gött om dom , men det gäller E-36 , sen är nog priset högre än Vererras k-hämmare _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Kan inte låta bli, det blir nya hämmare! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Ja. ![]() ![]() Men, eftersom de är steglösa (både fram o bak) hoppas jag kunna leta mig fram till ett bra läge. Eftersom jag är mer förarinriktad är mekningsinriktad skiter jag i vad det är runt om. Jag går på det som känns bra och fungerar bra. Jag vet t.ex. i dagsläget inte vad jag har för hz på bakfjädrarna! ![]() Jag vet inte ens vad det är för fabrikat, hur långa de är eller hur gamla de är. Det enda jag vet är att de inte är original och att de är röda! ![]() För att komma fram till ett köp-beslut har jag vridit och vänt; å ena sidan - en bra förare kan köra med allt; å andra sidan - vilken jätteskillnad det kommer att bli. Tungan på vågen blev dock en inte helt okänd kurva som heter Schwedenkreuz. Däröver vill jag inte ha ett hysteriskt rollmoment över bakaxeln. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Nu lyfter jag en gammal tråd efter lite diskussioner med Fuling igår...
Är det någon som har uppdaterat sin M3:a med nya/grövre krängare och hur tycker ni då att det blivit? Har ni fått fram några siffror på krängarna? Vad tar Vererra för sina kit? Bättre än 02:depåns eller sämre? _________________ Jonas Edling |
||||
M3Jonas:
Hoppas det ger lite (finns en del M3 tugg i tråden) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||
Du kan vist göra en själv, kan man våldta en BMW med rem resperator så är en kängre simpel. Lite rör/stång och lite plattjärn så är det klart. Annars får du muta du vet vem/vilka ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||
Visst går det att fixa men det vore såklart lättare att köpa en färdig med fästen och allt om det finns någon med rätt utfomning. Vet inte om jag tror så mycket på ert chassibyggande när ni ersätter stötdämparna med fastsvetsade stålrör ![]() _________________ Jonas Edling |
||||
Jag har vererrakrängare på min. Efter det byter bilen rikting betydligt villigare och mer kontrollerat.
Det va dock lite pill att få dit eftersom vissa detaljer kunde haft bättre passform. Jag räknade ut konstanten för länge sedan men har tyvärr glömt siffrorna. Men det går ju att mäta upp ganska smidigt igen. |
||||
Så nu känner du dig inte som om du kör båt längre? ![]() Kommer du ihåg vad de kostade? om det är bökigt att få dit den är det bäst att man tar det som ett vinterjobb då man har tid på sig och dessutom ändå ska byta bakvagn. Kommer du ihåg vad det var som stökade vid monteringen? _________________ Jonas Edling |
||||
Jag har 02-depåns krängare på min bil. De är kalasbra. Jag kommer inom kort lägga upp lite mer bilder på mina krängare i min biltråd. Jag betalade Lennarts listpris på hemsidan. http://www.02-depan.se/e30h%E4mmare.
Det är inte jättekrånligt att få dit, i vart fall skulle det inte vara det för någon med din mekanikerkunskap. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Det pilliga för mig var att ställa in den ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9272 besök totalt |