Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3159 besök totalt |
Knutstorp, då och nu
Jag hittade denna sida Finns något av den gamla sträckningen kvar idag? Är detta redan utrett och förklarat så får ni gärna länka för jag hittade inget när jag sökte. _________________ /Anton Lillsund |
||
Mycket svårt att svara på. Den har som jag förstått dessutom byggts om i omgångar. Men med tanke på hur vägen in till Kågeröd är beskriven att ansluta till banan skulle det kunna vara möjligt att -63 versionens markering 1-4 är nuvarande raken med Ronnie Petterson-kurvan som avslut. Det ser sedan inte ut som om -63 versionen går upp till idioten utan att hela banan låg "nere i dalen".
Men detta är alltså en gissning. Det skulle mycket väl kunna vara på ett helt annat sätt... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Min gissning är att 180-gradaren inan 1 är vad vi idag kalla idioten, den vid 4 är Liton och så svängde man till höher innan det som idag är depåområdet. Undrar om jag inte sett bilder på en sån dragning på Hyllinges hemsida?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Inte konstigt att jag blev yr av att reda ut vad som låg var med andra ord.
![]() Att 1:an kan vara idioten köper jag. Det verkar helt i sin ordning. Eller? Lite kul att hitta bilderna då jag inte hade en aning om att det sett så annorlunda ut tidigare. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Idioten kom väl till senare. Annars är det ju bara att kolla var bäcken går så ser man var banan går nu.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
http://www.silhouet.com/motorsport/t
Grym sida för övrigt! _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||
Dom har haft bilderna från Rallycrossen i ett par år. ![]() http://www.hyllingems.nu/Bilder/inde _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Japp, fina bilder!
Jag var där -73, Kvällspostens Newsrace som det hette då, och har ett minne av att det var grus inne på depåområdet (jag vistades någon meter från Ronnie Petterson!). Nu fick jag bekräftat att jag mindes rätt. Jag körde moped runt banan också, efter racet... _________________ Johan Rådlund |
||
Jag tycker den ser lika kuperad ut som idag?? Du lurar dig inte på att det saknas byggnader, murar och stängsel som kanske ger lite mer "höjd" i bilderna? _________________ Pär Hylander |
||
Kanske, men platån som idioten och kvällsposten ligger på är ju rätt markerad idag, ser inte det alls på bilderna. Sen är ju det runtomkring väldigt platt med men det kanske är flackare än vad det känns när man kör? "Krönet" på NGK t ex.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3159 besök totalt |