Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 S16 *ny tändstiftsgäng*
<<   1, 2, 3, 4   >>
15335 besök totalt
Joel
Linköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 25



För att öppna bakluckan går det alldeles utmärkt att använda en centrallåssolenoid.
hade gjort så på min förra 205:a , en fin -92:a som dock blev stulen.

_________________
Joel Nilson
nu:CBR 900 RR
då: Alfa 166 3.0, Fiat Coupé 20vt, Pug 205 1.9 gti, Pug 205 gti mi16, VW golf 1 gl, Alfa 164 3.0, Pug 205 1.9 gti, VW Golf 1 gl
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Nu är det klart att min bil kommer stå i Peugeot-Sport-club:s monter på elmia i påsk

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Dåså, har gjort det sista pillet i helgen. Monterade sista skärmbreddaren och fixade lite småsaker
Här är ett par bilder jag tog, ljuset var kass så de blev lite suddigt.





Nu är det bara att putsa och vänta på elmia, skall försöka hinna besikta bilen under nästa vecka också. Hoppas jag kan jobba lite extra under påsklovet så man kan köpa nåt skoj för.

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Ta en titt i dagens bilsport så är jag med i Superstagerepotaget !!

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Har ägnat dagen åt att tvätta och putsa inför elmia, så jäkla tacksamt med ny lack!




_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Lackade 15" org. fälgarna vita i måndags och igår lade jag på rallyslicksen på fälgarna och balanserade osv. Blev jävligt tufft, fälgarna blev finfina de också. första gången jag lackar med riktig spruta men resultatet blev väldigt bra

Lite bilder






Nya katalysatorn fastnade på bild också



Skall bli jävligt skoj att testa däcken och se hur pass bra bett det är i dem, hoppas för guds skulle att det inte regnar på lördag när peugeot klubben har slalomcup på lunda

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
John Nilson
nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 348



Tror jag såg din bil i bergshammar i helgen, den såg otroligt fin ut. thumbs up

_________________
John Nilson
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
John Nilson skrev:
Tror jag såg din bil i bergshammar i helgen, den såg otroligt fin ut. thumbs up


Det stämmer bra det, skulle kolla på racet som aldrig blev av

Här är en actionbild från helgens konbanekörning med PSC, han dock inte med mer än 2 testrepor och en på tid, sen kom det regn och hagel, när det väl började torka upp hade jag inte tid att vara kvar
det var bra bett i rallyslicksen även om de aldrig hann bli ordentligt varma


_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049




thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up


Det här är helt rätt stuk ... Jag gillar verkligen de där fälgarna ... Speedline eller vad heter de?
En 205:a ser inte rätt ut om det inte sitter såna på

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Har varit dålig på att uppdatera men har i sommar renoverat växellänkage, bytt länkarmar fram, bytt topplagringar och lite annat småpill så allt är fräscht

köpte även ett tuningchip men blev inte alls nöjd, märker typ ingen skillnad så det var ju ett bottennapp

Har hunnit med 3 bankörningar i år, första tillfället var en konbana på lunda flygfält med psc, se bilden i tidigare inlägg. andra tillfället körde jag en ss kopia på malmby flygfält, sista gången var på gelleråsen med psc och här är en bild från det



Sista uppdateringen på bilen är bromsarna, köpte ok från 306gti samt nya skivor och ebc greenstuff belägg. de nya oken är bra mkt fetare samt att skivorna är 283mm istället för tidigare 247mm. det smidiga är att sakerna passar rätt på utan några ombyggnader... Och framförallt är det bra mkt bättre bett nu när man bromsar thumbs up

Nya skivorna, beläggen oken efter blästring


oken nylackade


ett nytt ok ihopsatt


new vs old


new vs old


färdigt




Nya stag samt leder på vxl-länkaget


Under bilen....



Planerna nu är stålomspunna slangar, renovera bakvagn samt byta vxl låda till den s.k. mi16 lådan den har lite roligare utväxling. inte lika långa steg mellan 1:an 2:an och 3:an, men det kommer nog inte bli av innan vintern.

Nästa körning blir i början av september, skall köra ss kopia på malmby igen med ett gäng från nyköping

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



Får du köra med rallyslicksen på gatan eller? Förutsatt att du har tillräckligt med mönsterdjup. Rallybilar har ju rallyslicks på transportsträckor me ndom kanske har speciellt tillstånd. Vad kostar ne uppsättning? Vart köper man?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
de är inte gatlegala..., köpte min uppsättning beg. för 1000:-, dock med väldigt mkt mönster kvar så det var billigt antar jag, ett jävla bett när det är temp i dem iaf

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Nytt

4st Bridgestone RE540S 195/55-15 beställda från Dahlbäck racing idag

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



Verkar var en rolig banbil. Kul det där att bromsarna från 306:an passad direkt på. Om man ändå kunde ha sån tur. Jag har med köpt RE540S från Dahlbäck. thumbs up
Hoppas vi ses på banan igen nästa år.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Däcken hämtade


_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Här är en filmsnutt inifrån min bil, körde en ss kopia på malmby flygfält i helgen. konpartierna var som riktiga ss men rakan och partiet fram till vändningen var nedkortat, dessutom var det stående start.

http://web.telia.com/~u11209274/Stefanmalmby.wmv

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Dags för update igen

Var i garaget igår och fick en del gjort. började med att plocka bort front och kylare, det är en anslutning som läckt lite till kylaren som jag tänkte fixa till till våren, dessutom så underlättar det ju lite vid växelllådsbytet(diffen har rasat) om front och kylare är borta, blir lite mer plats då. ställde upp bilen på pallbockar för att montera ner bakaxeln som skall få nya lager, packboxar, bussningar(infästningar), nya stötdämparbussningar samt bli blästrad och målad. Tog även bort främre bromsskivor som skall lämnas in för slitzning, oken åkte också bort för skall ändå dit med nya bromsslangar till våren.

osså lite bilder...(tagna med mobilen därav halvdan kvalite på vissa)

Front borta


Kylare borta


Anslutningen som läckte(till oljekylen)


Skivorna skall på slitzning


ok och skivan borta


Bakkjolen borta


Knipsade bromsslangarna efter att ha insett att de satt ganska bra och för att spara på svordomarna var detta en enkel lösning då de ändå skall bytas ut


Baslåda. mattor urrivet


Axeln nere






Blir ju lite grejer


Såhär står den i dagsläget och väntar på ny växellåda och bli ihopskruvad igen



Skall skruva isär axeln nästa gång jag åker till Nyköping, förhoppningsvis ser den bra ut så det bara är att byta yttre lager och packboxar. den skall bli blästrad och målad nu när den ändå är nere.

Skall även skruva bort stolarna och bygga nya fästen för dessa, skall skippa fällmekanismen i dem och bulta dem direkt i skenorna för att komma ner en bit samt minimera glapp

Letar fortfarande efter en växellåda men den kommer ändå inte bytas förrän i vår

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Skruvade isär lite på bakaxeln och skruvade ur stolarna igår för ombyggnad av underedena till dem.

Ny växellåda är inköpt och bytes när det blir lite varmare tider..., stålomspunna bromsslangar mm skall beställas inom kort.

Kommer även att byta till stumma bakvagnsbussningar till infästningarna när den skall ihop igen, de bakre blir noisyblocks i rostfritt och de främre blir i nylon

passade även på att fota in i sprängkåpan på lådan genom hålet som det normalt sitter en täckkåpa över, den hade flugit bort vid raset...

notera sprickan samt bitarna inuti sprängkåpan, syns ju att det rasat iaf






_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Det va ett tag sen men nu är det dags för en liten update

Har fixat alla trasiga länkar tidigare i tråden också

Har beställt luftfilter, dubbelkonat bmc, en något mindre variant än det på bilden


Har beställt stumma bussningar till bakvagnen, en kille som tillverkar dem åt mig. kommer se ut enligt följande


Stålomspunna slangar skall beställas inom kort detta kit blir det(goodridge)


Skall försöka ta tag i bilen nu efter mitten av mars när skolan lugnat ner sig. skall nog handla lite mer prylar innan dess också. siktar på att ta ut kärran igen till mitten av april, börjar ju närma sig nu

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Bromsslangarna är nu beställda plus att det idag trillade in 2 flaskor Motul RBF600 på posten

Sen har jag beställt lite plast, vill ju att bilen ska va snygg också

sidokjolar enl bild.

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 682



Gillar din Peugeot starkt Faktiskt en utav dom få
Trevliga uppdateringar till bansäsongen blire oxå ser jag thumbs up

Tänkte passa på och fråga va fick du ge för ditt kitt med stålomspunna slangar och var köpte du dessa?

ha de gött

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 S16 *ny tändstiftsgäng*
<<   1, 2, 3, 4   >>
15335 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande