Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Ferrari 600 Imola... Edit: 599 GTB | 1, 2, 3, 4 >> 13 besök senaste veckan (15767 totalt) |
Hittade den här: http://zatzy.com/showthread.php?t=24
Tycker den ser intressant ut - inte så mycket Toyota som 550:n var. |
den vore väldigt snygg å "rätt" med de andra bilarna ferrari har nu om de hade skippat de otroligt fula kladdiga luftintagen/utsläppen på sidan, de känns så ditklistrade på nåt sätt, visst de fyller säkert sin funktion men snyggt är det inte!
edit: Fälgarna var inget vidare heller! f.ö är 550/575 sjukt snygg! _________________ Pontus Fyhr |
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
Tycker att fäljarna kommer från en F50 om än något bantat
Designen på bilen liknar 612 Scaglietti's lilla syster. 550 Maranello är snygg, 360 Moderna oxå, men jag tycker inte om nosen på 430 Moderna. _________________ Johan Salomonsson Lotus Elise S2 111S |
Wow!!
Jag gillade den verkligen! Lite mer klassisk känsla över det... mer touringstuk, mindre race. Älskar designen kring skärmarna o så. Snyggt med lite luft mellan däck o skärm. Fronten och motor-(för det är det väl??)huven var lite konstig. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
Nej. Alfa/Fiat-design känsla. Streck och veck som är där bara för att skapa en reaktion.... Nä.
Ferraris designer ska vara tidlösa, svepande, rytmiska och bara... vara.... |
Snyggt med pentagram som fälgar INTE
Designen på bilen i övrigt tycker jag är okej, men bara okej. |
Jag tycker den ser helt OK ut, lite brutalare men inte alls lika vacker som föregångaren. Men baken påminner faktiskt en del om Scoupe, det som känns fel är att den bara har två baklysen.
Så om nu detta är slutprodukten så är det ju bara Aston Martin kvar på marknaden för genuint vackra GT-vagnar, de är nog glada för det. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
Va fasen har Ferrari värvat Chris Bangle? Den är ju lika ful som en nyare BMW, med alla omotiverande vinklar, veck o och designgimmickar.
Det mest positiva är väl att mittsektionen verkar vara ett försök att återuppliva Alfa GTV Cab, nu när alfa åter börjar komma tillbaka till sin goda design tradition. Nåväl om Bangle nu lämnat korvlandet kanske man slipper ännu fulare uppföljare till nurvarande 1, 3 och 5 serie. Då kan jag tänka mig en Ferrari som rent stödköp! Tyvärr tycker jag senare års Ferrari börjar bli lite väl mjäkiga i formen. Saknar den kaxigt eleganta attityden, den har tagits över av Lamborgini. Men tycke och smak är ju högst personligt, så..... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Från den officiella pressreleasen.
Maranello, 9th January 2006 - With the release of the 599 GTB Ferrari is presenting its most powerful V12-engined production car of all time. Amedeo Felisa, Ferrari's Vice General Manager will announce today at the Detroit Motor Show the birth of the latest model developed in Maranello. The new car is a concentration of Ferrari's most innovative and technologically advanced engineering solutions applied to a mid-front engined two-seater coupé. The result is a new benchmark for performance, driver involvement and design. The Ferrari 599 GTB boasts class-leading power thanks to its 5,999cc V12 - derived directly from the Enzo Ferrari supercar - which produces no less than 620hp at 7,600 rpm for a weight/power ratio of just 2.6 kg per horsepower. Ferrari has adopted the latest evolution in its tried and tested all-aluminium construction technology for the body and chassis. The unmistakable Pininfarina design gives the Ferrari 559 GTB aggressive yet elegant lines which are perfectly integrated with the advanced aerodynamic solutions adopted to reach the performance figures attainable. This new model is the symbol of Ferrari's production - the V12 berlinetta - and represents the latest interpretation of a theme that has seen such classics as the 250 GT, the 275 GTB, and the 365 GTB4. The Ferrari 599 GTB replaces the last in that great line of berlinettas, the 575M Maranello, of which - together with the 550 Maranello introduced in 1996 - no fewer than 5,700 have been produced, a record for this type of model for the Prancing Horse. The new car will be officially unveiled on the 28th of February 2006 at the Geneva Motor Show. |
Av födsel och ohejdad vana är jag ju en "Ferrarista" och kommer så alltid att förbli.
Men varken den här eller dess föregångare (om man kan kalla 575 det) får mitt hjärta att galoppera av ren förtjusning. Jag har alltid älskat Ferraris underbara proportioner, men den här är bara...tja, jag vet inte...stornäst, bredkäftad och lite klumpig. Fälgarna är rätt klassiska för Ferrari, men känns i det här utförandet lite väl West Coast-bling-bling. Men det är väl där många av dem kommer att hamna, så det är väl kanske rätt ur marknadssynpunkt. Men varför har de klippt av rumpan på en Alfa och klistrat dit? Är det månne mamma Fiat som försöker sig på kloning? Eller bara tids- och finansieringsbrist? Nä, Pininfarina-gänget börjar tappa stinget, det är nog dax för lite retrospektion till de dagarna då varje handknackad maskin som rullade ut ur ur de norditalienska verkstäderna var en skapelse värdig Michelangelo eller Giotto... (och vad gör jag här- jag har ju en uppsats att skriva klart!!!) _________________ Barbra Bohannan Se7enänka, Scorpiodräpare & lycklig Alfista. Kör med: |
Bilder o videos Ferrari 600 Imola... Edit: 599 GTB | 1, 2, 3, 4 >> 13 besök senaste veckan (15767 totalt) |