Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Norrköping GP 86-89 (f.d.: Gissa år, plats och bil)
<<   1, 2, 3   >>
12 besök senaste veckan (23343 totalt)
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Lasse B skrev:
Riktigt kul bilder!

En fråga inställer sig; är det du bakom kameran, Jörgen?



Det är det...Kvaliten är bättre på orginaldiabilden...Avfotat på en vanlig vit vägg.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Henrik Eriksson
Södertälje
Här sen Okt 2004
Inlägg: 124



Citat:
Det är det...Kvaliten är bättre på orginaldiabilden...Avfotat på en vanlig vit vägg.


Blev det så pass bra när du fotade av diabilderna från väggen, då ska jag leta reda på mina gamla diabilder. Det var under dessa tävlingar jag fick upp ögona för Lola T70......

_________________
Henrik
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Åhh, nostalgi...
Jag var där och kikade '86. Var riktigt trevligt.

Kanske har jag oxå diabilder från den övningen undanstoppade nånstans...
Kan i alla fall bidra med en dekal som minne. Sitter fortfarande klistrad i garaget...


_________________

Rice and shine
Citera
HanZolo
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 12



En av få gånger man faktiskt kan säga - jag var där. Åkte AlfaRomeo 1600 GTJ (Bertone) dit med brorsan för att kolla de stora grabbarna(åsså var det väl en tjejklass - i lancia tror jag). Jädrar vad nära vi stod - det skakade i både luft och asfalt när dom blåste förbi. Lola, Chevron, McLaren - det var fanimej bättre förr

Det var även standardbilsklasser och rallybilar som körde - nu måste jag ner och rota i förrådet. Tog ju också en massa bilder.

F*n vad ballt med statslopp och klassiska bilar - varför är det så förbaskat svårt att arrangera? Motorsporten behöver verkligen såna här arrangemang.

//H

_________________
Hans Lindquist
CAR Svezia #4442
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Några fler bilder samt utsnitt ur tidigare.

Fräck koja


Lotus Elan -63


Royale (?)


McLaren

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



varför har man ointresserade föräldrar? bodde ju i Norrköping de åren (var iof inte särskilt gammal då)

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Undar om det inte i den läckra kojan satt en BDA-motor?
Kanske minns fel, men några kojor körde med det under 80-talet.
orhebergs svarta Koja var väl en och undrar om inte Morgan Pettersson hade denna vita bil med en sådan snurra i en del av den epoken? (men jag minns den mest som röd med vit pinstriping och Stena Line reklam några år tidigare i SSK-serien, men då satt det en 1380cc kojesnurra ivad jag minns.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2131



Den blå elanen stod undanställde efter Norrköping 1986 (tror jag) fram till förra vintern då den såldes & den är nu på väg ut igen.

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
Henrik Eriksson
Södertälje
Här sen Okt 2004
Inlägg: 124



Hmmmm har det lite trögt att få fram diautrustningen, MEN som tur är tog jag även lite negativbilder och den jag gillade jag mest gjorde jag en förstoring av. SÅ detta är en fotat foto i storlek A1


Lola T70 blev i och med denna helg en av mina favoritbilar.

Bästa platsen för att titta, förlåt höra bilarna var mellan byggnaden där besiktningen gjordes, och banan. Då hade man en bergvägg på andra sidan bana som reflekterade ljudet........ Att man inte hade en filmkamera på den tiden......med stereoljud

Imorgon åker diautrustningen fram........

_________________
Henrik
Citera
Henrik Eriksson
Södertälje
Här sen Okt 2004
Inlägg: 124



Nu har jag fotat lite diabilder. Tyvärr inte lika skickligt som Jörgen, men jag skyller på utrustningen. Jag kan glädja er med att de ser betydligt bättre ut på väggen hemma.......

Så här såg programmet ut, undra var jag har det någonstans....











_________________
Henrik
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Den vita med grön/röda stripes borde vara Stig Jonsson's gamla McLaren M1C. Såg och hörde den en gång på Falkenberg. Lät som åskan gick när han släppte gasen i slutet av start/mål rakan.

Den vita med blå stripes omgärdad av funktionärer är nog en Chevron B19 bestyckad med en BMW F2 motor.

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Emil C
Katrineholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 12



Jag satt och titta lite på carclassic.com då såg jag vad jag tror är den bil det står nr. 28 till salu där.

http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100822

_________________
Emil Carneling
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Erik Norberg skrev:
varför har man ointresserade föräldrar? bodde ju i Norrköping de åren (var iof inte särskilt gammal då)


Samma här! Jag var nog dessutom tillräckligt gammal (11 år) för att uppskatta det...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Lanciabilden var kul då min syster sitter i den gula (#17) till höger och verkar ha det lite trångt. Den svarta ganska långt fram till vänster är Ammie Eriksson som bor i Gnesta. Om jag inte minns fel så var det lillövis syrra som åkte den Malbororöda längst till vänster.
Citera
swbogart
Eskilstuna
Här sen Okt 2005
Inlägg: 39



Var det ingen av er som tog bilder som lyckades fånga David Piper i sin gröna Ferrari P4?

_________________
Staffan Berggren
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



superMOG skrev:
-Den sista kärran, den orange-röda nr8; gissar på en McLaren M1B.

EDIT: ...eller kanske M1C

...fast den liknar en M6A också...f*n vad svårt


ha ha... nu vet jag, bombsäkert!!!

En McLaren M6B 'Can-Am' är det ju


_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Björn Larsson skrev:
Den blå elanen stod undanställde efter Norrköping 1986 (tror jag) fram till förra vintern då den såldes & den är nu på väg ut igen.



Det är väl den bilen Per Broberg kör numera?
Den kan skymtas till höger om den gula Elanen.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Jodå, det är samma bil.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
EXCEL,PATRIK.

Här sen Jan 2006
Inlägg: 54



En till som var i Norrköping och tittade på racen, vi var tre kompisar som åkte upp alla åren. Helt fantastisk bana med en närhet som nog aldrig kommer igen. Jag har en massa bilder i en låda från tävlingarna, helt osorterade. väldigt mycket på de äldre bilarna som gt40, t70 och p4 osv. Flera av mina bilder är tagna så att skyddsrummet som banan rundade innan start och mål rakan är med som bakgrund, det blir många front och sido bilder. när tid finns så får nog lådan med bilder letas fram och kanske lägga in en bild eller två, det är papperskopia, långt före den digitala kamerans tid.

Må gott.
Patrik.

_________________
patrik nilsson
Citera
swbogart
Eskilstuna
Här sen Okt 2005
Inlägg: 39



EXCEL,PATRIK. skrev:
En till som var i Norrköping och tittade på racen, vi var tre kompisar som åkte upp alla åren. Helt fantastisk bana med en närhet som nog aldrig kommer igen. Jag har en massa bilder i en låda från tävlingarna, helt osorterade. väldigt mycket på de äldre bilarna som gt40, t70 och p4 osv. Flera av mina bilder är tagna så att skyddsrummet som banan rundade innan start och mål rakan är med som bakgrund, det blir många front och sido bilder. när tid finns så får nog lådan med bilder letas fram och kanske lägga in en bild eller två, det är papperskopia, långt före den digitala kamerans tid.

Må gott.
Patrik.


Låter intressant.
Samma här...jag har en massa bilder från ett GP jag borde plocka ur lådan.
Jag får väl skärpa mig och komma till skott.

_________________
Staffan Berggren
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



Fler av mina bilder på Per Bs Elan finns på MGCC.nu under SSM och bilder

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Bilder o videos
Norrköping GP 86-89 (f.d.: Gissa år, plats och bil)
<<   1, 2, 3   >>
12 besök senaste veckan (23343 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande