Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9503 besök totalt |
I väntan på våren och torr asfalt fortsätter förstås RBC att hålla rattrosten borta. vinterns datum blir 14 februari, 7 mars och 28 mars. Upplägget blir det vanliga.
Ser fram emot en ström anmälningar redan idag! vore kul om några av de gamla rävarna vågar sig ut på banan igen. Lite tjuvträning på söndagkvällar, sen är det bara att hänga på. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
|
||
Efter några varv på Racetown igår kväll så visade det sig att jag inte hade soffat till mig sååååå mycket. Mindre än en halv sekund efter Lestrup torde vara godkänt?!
Det var ju 8 månader sedan jag körde senast... Vi ses nog framöver... ![]() _________________ Stefan Atterhall Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II) www.carchallenge.se |
||
Väntar bara på ett mail ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Nu börjar det dra ihop sig för årets första RBC. Den 14 februari kör vi enligt sedvanligt schema. Kassan öppnar kl 19.00, förarmöte 19.30 och sen är det full gas. Prix 500:-
Tacksam för att få in anmälningar så snart det bara går. Allt för att underlätta för mig och Ragge. Nedanstående har redan noterats i startlistan: Lars Wiezell Myran Peter Gutniak Fredrik Lestrup Vincent Mannent Björn Carleflod Stefan Irlander Gustav Wikman Björn Ågren Jonas Lange David Brantmo Erik Selim Lundkvist Alexander Eklöw Marcus Palnér Nu väntar jag på resten! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
ååå va sugen man blir. Men jag troro tyvärr att jag måste stå över detta RBC av ekonomiska skäl...tillökning i bilparken som dessutom behöver fixas är en dåligt kombination med studenbudget...=/....fast ja kanske kommer ner och kollar istället .
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
På tisdag är det dags för årets första omgång i RBC - Racing Bar Cup! Det verkar som om det smygs med anmälningarna, än så länge är vi bara tjugo stycken.
Bland dessa är det sex stycken som insett att bättre race-träning inför äventyret i Globen kan man inte få. Senast i den skaran att ansluta är den gamle räven Matte Lindén, som gör comback i RBC. Tjuvträningen de senaste söndagskvällarna har slagit nya deltagarrekord och jag misstänker att det blir hysteriskt till helgen. Robban och Stanley som är i full gång med träningen borde förstås vara med även i RBC. Skulle tro att alla de som planerar att glida till finalerna på en räkmacka i själva verket kan behöva sig en duvning i verklig konkurrens. De som vill åka på tisdag bör skicka ett mail till mig med er anmälan så snart ni bara kan. Det riskerar att bli fullt! Följande är redan garanterade en plats: Lars Wiezell Stefan Irlander Peter Gutniak Fredrik Lestrup Vincent Mannent Björn Carleflod Myran Gustav Wikman Björn Ågren Jonas Lange David Brantmo Erik Selim Lundkvist Alexander Eklöw Marcus Pallner Thomas Grunert Jesper Nilsson Viktor Huggare Steffo olsson Christian Tolstrup Matte Lindén Micke Jansson Björn Klang EDIT: två till _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Nu är vi trettio man. Men var är brudarna?
Lars Wiezell Stefan Irlander Peter Gutniak Fredrik Lestrup Vincent Mannent Björn Carleflod Myran Gustav Wikman Björn Ågren Jonas Lange David Brantmo Erik Selim Lundkvist Alexander Eklöw Marcus Pallner Thomas Grunert Jesper Nilsson Viktor Huggare Steffo olsson Christian Tolstrup Matte Lindén Micke Jansson Björn Klang Henning ohlsson Robert Dahlgren (om han hinner fram) Kalle Dejemyr Jesper ojala Micke Edlund Marcus Bergman Christian Kronegård Fredrik Anth _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
A-final
1. Fredrik Lestrup 2. Steffo ohlsson 3. Peter "Myran" Ahlsved 4. Andreas Möller 5. Björn Carleflod 6. Marcus Pallnér 7. Peter Gutniak 8. Marcus Bergman 9. Jesper Nilsson 10. Stefan Irlander 11. Jesper ojala 12. Lars Wiezell B-final 1. Marcus Pallnér 2. Peter Gutniak 3. Stefan Irlander 4. Erik "Selim" Lundkvist 5. Kalle Dejemyr 6. Jonas Lange 7. Viktor Huggare 8. Thomas Grunert 9. Vincent Mannent 10. Matte Lindén 11. Christian Kronegård 12. Christian Tollstrup C-final 1. Vincent Mannent 2. Christian Kronegård 3. Kalle Lindén 4. Henning ohlsson 5. Wille Lindén 6. Björn Klang 7. Micke Edlund 8. Fredrik Ahnt 9. Robin Seger 10. Philip Harlout 11. Gustaw Wikman 12. Björn Ågren _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Racerapport RBC 4:
På Alla Hjärtans Dag kördes fjärde omgången av RBC - Racing Bar Cup - och nog delades det ut en och annan kyss denna afton. Jämfört med förra omgången var det ändå dagen till ära betydligt mildare tag. Förhoppningsvis så snälla smekningar så att damerna, som denna gång ägnade sig åt romantik(?), kommer tillbaka. Trots att det kommit en hel del nykomlingar blev tidskvalet relativt jämnt, naturligtvis med både en markerad topp och en botten. Vassast bland de nya var, inte helt oväntat, unge Jesper ojala. I kvalheaten både togs och gavs det, själv fick jag se en svartvit flagg efter en något omild passering av Marcus Bergman. Det var lugnt, sa Marcus, det fanns de som var värre. Tvåa och fyra i kvalet räckte precis till en plats i A-finalen. Vi har ju varit vana att se Lestrup i täten, men i det riktiga getingboet i kvalgrupp 1 fick han se sig snuvad på en heatseger av Steffo ohlsson. Detta ledde till att det var Myran som knep dagens pole efter två heatsegrar. Snyggt jobbat! Andreas Möller var lika vass i grupp 2, men hade något sämre tid. Några vanligtvis vassa namn hade problem i kvalen och hamnade i C-finalen. Vincent tog revansch och tog en enkel seger, medan Gustav Wikman snurrade för vilken gång i ordningen och Björn Blixten Ågren vantrivdes med kartarna (och hade synpunkter på dessas skick). I B-finalen var det två frågetecken: Skulle Selim komma i kapp Stefan Irlander och knipa den tredje platsen i A-finalen. Ett tag kändes det nära, men det räckte inte ändå fram. Det andra gällde Matte Lindéns förmåga att hålla vilt attackerande Christian Kronegård bakom sig. Den gamle visade att just gammal är äldst och höll emot. En stilig comeback i RBC för Matte. Till A-finalen hade jag placerat mig i ett i mitt tycke perfekt observationsläge på ruta sju av tolv. I starten visade sig detta vara riktigt, då jag såg luckan som uppstod vid litet stök framför och knep två platser ganska enkelt. Under de första fem varven hade jag häng på fyran Andreas Möller. Eftersom jag i det läget också vara snabbast på banan med 27.03 tog jag också in på honom. Härligt läge. Men sedan måste de bakomvarande ha fått upp temperaturen i däcken (eller så hade jag inte hushållat med krafterna). Först en lätt smekning i startkurvan och en gubbe, som jag tror var Carleflod, tog sig förbi. Efter ungefär halva racet tappades koncentrationen för en sekund och på den sekunden fick jag ett tåg bakom, nära nära. Till sist tappade någon tålamodet och tryckte till någon som tryckte till någon som vände mig. Fast under sargen och ridå. Börjar känna mig som Mattias Andersson som också alltid blir drabbad i kedjereaktioner. Framme i täten såg det till sist ut som vanligt. Fredrik Lestrup är helt enkelt nummer ett. Snabbast runt banan var dock Peter Gutniak med sina 26.69, men hade ju en general att passera på vägen upp genom fältet och fick nöja sig med en sjundeplats. Dagens specialpris, skänkt av Lyftdon, gick till Gustav Wikman. En hopfällbar spade kan komma väl till pass när ska gräva fram sin kart under sargerna på Racetown _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Nice report ! Sorry I didn't stay for the price for C final but there was no girl around to distribute prices !
I was so bummed my car didn't work during the 1st stint, i.e. I qualified last, so I have to agree with Bjorn. But on the other hand it's racing... everything can happen. At least I got the opportunity to practice overtaking. Passing someone just in front of one of the race town guys giving me a warning because I was a bit violent passing someone else the lap before is cool ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Generalen, är det för mycket jobb att lägga upp bästa tid på resp. förare i resultatlistan? Jag förstår och accepterar om du tycker så, men inte desto mindre vore det rasande intressant att få ta del av.
![]() Ulli _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Dags för omgång 5 i RBC. Tisdagen den 7 mars är det tid för nästa löp. Som vanligt öppnar kassan 19.00, förarmöte 19.30 och sedan kör vi.
Tillhör ni inte dem som redan anmält sig, skicka ett mail till mig, gärna så snart ni kan. Anmälda RBC 5 2006-03-07 Lars Wiezell Peter Gutniak Fredrik Lestrup Vincent Mannent Björn Carleflod Jonas Lange David Brantmo Stefan Irlander Alexander Eklöw Gustav Wikman Christian Tolstrup _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Har haft problem med min mail och inte kunnat ta emot någonting under några dagar. Kanske därför det är litet tunnsått med anmälningar till tisdagens RBC.
Ber där för de som anmält sig, men inte står med på listan att göra en ny anmälan till mig. Alla andra är förstås också välkomna att anmäla sig. lars.wiezell@eu-byran.se Som vanligt gäller att kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan gasar vi. Anmälda RBC 5 2006-03-07 Lars Wiezell Peter Gutniak Fredrik Lestrup Björn Carleflod Jonas Lange David Brantmo Stefan Irlander Myran Alexander Eklöw Gustav Wikman Christian Tolstrup Henning olsson Kalle Dejemyr Björn Lagercrantz Jesper Nilsson Thomas Grunert Micke Edlund _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Än finns det platser kvar i kvällens RBC. Några sjukdomsfall och andra undanflykter har decimerat startfältet något. Ett gyllene läge att plocka poäng med andra ord. Slowstarters är välkomna att dyka upp direkt på Racetown mellan sju och halvåtta. Här är de som i nuläget kommer att dyka upp i afton.
Lars Wiezell Peter Gutniak Fredrik Lestrup Jonas Lange David Brantmo Stefan Irlander Myran Alexander Eklöw Christian Tolstrup Henning olsson Kalle Dejemyr Björn Lagercrantz Jesper Nilsson Thomas Grunert Micke Edlund Björn Ågren Erik Selim Lundkvist Jesper ojala Robin Seger Kalle Lindén Wille Lindén Marcus Bergman Matte Lindén Tomas Borglund _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Ja denna har man missat. Nåväl har knappt åkt kart alls, men tog en premier tur idag på racetown och träffade Lestup, så nu hajar jag, det är alltså här ni håller igång reflexerna.
Ehh hur gör man, körde 29,14 > ![]() ![]() Det lär väl gå bättre efter några gånger kan jag tro, med all säkerhet måste jag ner och testa igen. Kostar det 500kr för varje månads race? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Aftonens RBC blev en blandning av bra race och återfall i adrenalinstinnt knuffade. Själv funderade jag att döpa om mig till Flyggeneralen efter en vildsint tvåhjulsfärd med landning på stackars Christian Tolstrup. Fick viss katapulthjälp inför detta nummer.
Ytterligare kommentaret får anstå till imorgon, men jag konstaterar med glädje att SM är tillbka på banan. Även om det till vissa delar handlade om att värdig glida fram, sattes också att par högst respektabla varvtider under resans gång. Ser fram emot ännu bättre speed i finalen. Intressant att se var också hur hornen växte ut genom hjälmen på Matte Lindén. Kanske var tungt att bli frånåkt av sönerna. Mest imponerade Wille med dagens fjärde bästa tid, bara fyra hundradelar efter Lestrup och Mangs. Resultat med kvällens bästa tider: A-final 1. Fredrik Lestrup, 26.71 2. Steffo ohlsson, 26.76 3. Jocke Mangs, 26.71 4. Marcus Bergman, 27.01 5. Wille Lindén, 26.76 6. Kalle Dejemyr, 26.72 7. Myran, 26,97 8. Jesper ojala, 26.86 9. Peter Gutniak, 27.06 10. Marcus Palnér, 26.84 B-final 1. Peter Gutniak, 27.06 2. Jesper ojala, 26.86 3. Stefan Irlander, 26.98 4. David Brantmo, 27.39 5. Alexander Eklöw, 27.14 6. Lars Wiezell, 27.14 7. Erik Selim Lundkvist, 26.91 8. Anders Woungerecht, 27,29 9. Micke Edlund, 27.59 10. Oscar Ek, 26.83 11.Henning ohlsson, 27.54 12. Jesper Nilsson, 27.05 C-final 1. Oscar Ek, 26.83 2. Anders Woungerecht, 27,29 3. Kalle Lindén, 27.41 4. Hemi, 27.34 5.Tomas Borglund, 27.58 6. Christian Tolstrup, 27, 54 7. Andreas Sjödin, 27.90 8. Robin Seger, 27.92 9. Matte Lindén, 27.47 10. Svarta Masken, 27.92 11. Björn Lagercrantz, 27.57 12. Andreas Öhlund, 29.12 _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Göte,
söndagkvällar efter åtta brukar många RBC-förare tjuvträna. Häng på och jag vågar lova att tiderna kommer att sjunka rejält. Tips och råd är det dessutom många som gärna bjuder på. See you! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9503 besök totalt |