Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Dämpar dummies lista.
1 besök senaste veckan (2693 totalt)
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare

Förklaringar,
Vf = vänster fram
Hb = höger bak
If = inner fram
F in + = framdämp ökad ihopskjutnings-dämpning

Ett litet tillägg.
Det har varit en kul vecka. Men nu tar jag listpaus över helgen. Åker lite sportbil om det är väder i stället, så jag inte får huvudvärk.

Göran Malmberg.

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



Göran Malmberg skrev:

Ett litet tillägg.
Det har varit en kul vecka. Men nu tar jag listpaus över helgen. Åker lite sportbil om det är väder i stället, så jag inte får huvudvärk.

Göran Malmberg.


Det är du väl värd.
"Kör försiktigt, dock ej långsamt".

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



En del öhlinare, och förstås andra märken också, har möjlighet att ställa in två olika kompressionsdämpningsmotstånd, en för snabb ihoptryckning och en för långsam. Är det här nåt man behöver och när använder man de olika hastigheterna?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2917

Namndispens
Namndispens

Hög och låg justering av kompressionen kan vara kul när man kör på t.ex. curbsen - dvs när du har ett extremt (?) ojämt underlag, ja som t.ex. Stockholms dåliga asfalt....

och jag skulle tro att de flesta (99.99%) klarar sig utan två vägs kompressionsjustering.

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Sparade trådar/FAQ
Dämpar dummies lista.
1 besök senaste veckan (2693 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande