Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Dämpar dummies lista. | 1 besök senaste veckan (2693 totalt) |
Förklaringar, Vf = vänster fram Hb = höger bak If = inner fram F in + = framdämp ökad ihopskjutnings-dämpning Ett litet tillägg. Det har varit en kul vecka. Men nu tar jag listpaus över helgen. Åker lite sportbil om det är väder i stället, så jag inte får huvudvärk. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||
Det är du väl värd. "Kör försiktigt, dock ej långsamt". _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
En del öhlinare, och förstås andra märken också, har möjlighet att ställa in två olika kompressionsdämpningsmotstånd, en för snabb ihoptryckning och en för långsam. Är det här nåt man behöver och när använder man de olika hastigheterna?
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Hög och låg justering av kompressionen kan vara kul när man kör på t.ex. curbsen - dvs när du har ett extremt (?) ojämt underlag, ja som t.ex. Stockholms dåliga asfalt....
och jag skulle tro att de flesta (99.99%) klarar sig utan två vägs kompressionsjustering. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Sparade trådar/FAQ Dämpar dummies lista. | 1 besök senaste veckan (2693 totalt) |