Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vem säljer MotOLita-rattar i Sverige?
2 besök senaste veckan (4922 totalt)
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Det finns svensk åf, det är jag (nästan) säker på. Har sett det på någon svensk raceshophemsida men minns tyvärr inte vilken.
Någon som vet?

Göteborg
Här sen Feb 2003

Hittade ingen svensk återförsäljare på deras hemsida, men hör med dom:

http://www.moto-lita.co.uk/

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

British Motors i Sthlm

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Köp från England, är mitt tips. Det brukar alltid vara ett hyfsat pålägg på det engelska priset i Sverige. De ska ju också tjäna pengar och när det gäller Moto-Lita så är det ju inga enorma volymer, heller.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Max skrev:
Köp från England, är mitt tips. Det brukar alltid vara ett hyfsat pålägg på det engelska priset i Sverige. De ska ju också tjäna pengar och när det gäller Moto-Lita så är det ju inga enorma volymer, heller.

Köp hellre av Thomas på British Motors om något blir fel i leveransen fixar han det innan du hinner blinka.
Säg den leverantör i från England som gör det? "They are supposed to be like that sir" They all look like that..."
Ring Thomas och hör vad han har hemma..

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Trådstartare
cat7even skrev:
Köp hellre av Thomas på British Motors om något blir fel i leveransen fixar han det innan du hinner blinka.
Säg den leverantör i från England som gör det? "They are supposed to be like that sir" They all look like that..."

okej, då får jag höra med Thomas. Tyvärr så är mina erfarenheter från tidigare MotOLita-jakt (för c:a 6 år sedan) att sportbilsentusiaster sällan (aldrig?) är intresserad av sälja andra MotOLita-nav än just till sportbilar. Och utan nav kommer man ju inte långt. Den gången hade jag gått bet om jag inte haft turen att få tag i en bättre begagnad ratt med rätt nav.

Uppsala
Här sen Jan 2003

calle_o skrev:
cat7even skrev:

okej, då får jag höra med Thomas. Tyvärr så är mina erfarenheter från tidigare MotOLita-jakt (för c:a 6 år sedan) att sportbilsentusiaster sällan (aldrig?) är intresserad av sälja andra MotOLita-nav än just till sportbilar. Och utan nav kommer man ju inte långt. Den gången hade jag gått bet om jag inte haft turen att få tag i en bättre begagnad ratt med rätt nav.

om du hittar en beggad ratt ( har en ful läderratt i mina samlingar) Så kan du ju alltid bara beställa navet?

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

cat7even skrev:
Max skrev:

Nej, det är i och för sig sant, det har man ju hört ett par gånger. Det viktiga är väl att kontrollera ordentligt att man får rätt grejer. Och vissa saker är svårare än andra. Men just en ratt borde inte vara så besvärligt. Rattarna finns inte i så många modeller och det är samma oavsett vilken bil den ska monteras i. Navet kan ju vara mer problematiskt, men det borde ändå inte vara så svårt. Det handlar mest om hur mycket man gillar säkerheten. Min erfarenhet är att den kostar rätt mycket.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Björn Larsson
Här sen Maj 2004

om man räknar den totala kostnaden är inte T på BM nämnvärt dyrare. Jag köper gärna av honom!

Vad behöver du nav till? Jag har några i en låda (men mest "trehåls" till oborrade rattar).

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Björn Larsson skrev:
Vad behöver du nav till?

Golf Mk1 / Caddy Mk1
(Har inte hunnit kolla med T på BM ännu)

Älvängen
Här sen Sep 2003

calle_o skrev:
Björn Larsson skrev:
Vad behöver du nav till?

Golf Mk1 / Caddy Mk1
(Har inte hunnit kolla med T på BM ännu)

har ett nav till mk1, har du inte bråttom med det så kan du få det för fraktpengen.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Björn Larsson
Här sen Maj 2004

Citat:
Golf Mk1 / Caddy Mk1

Jaha, mina är alla till örikebilar...

Hr Birgander verkar dock vara klädd!

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Karl Birgander skrev:
har ett nav till mk1, har du inte bråttom med det så kan du få det för fraktpengen.

Karl, jag har skickat ett PM.

2 besök senaste veckan (4922 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande