Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Finns det ingen bil som Seven fast med tak?
<<   1, 2
6293 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
Martin G skrev:
Visst är det Intergra Type R i senaste versionen med 2 liters V-Tec motor på 217 hk. Frågan är väl vad långloppsarrangörerna säger om man kommer med en sådan...

Hooohooo!!! Fredrik???? Vad säger du?


Iom tillåtelse med diffbroms i Klass 3 (Standard) så... thumbs up
Klar vinnarbil!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Johan f.k.a M3E30 skrev:
En av våra konkurrenter (som dessutom är i bilimporteringsbranschen) testade en Integra Type R med gatdäck på Ring Knutstorp - de åkte höga 1,15

Den passar dessutom äckligt bra in i reglementet...

Edit: Helt original alltså...


Antar att det var med en Integra av förra generationen?
(Den med dubbla runda, små, framlampor.)

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Hehe Kul men nån som refererar trådarna, AL! Ger lite mer fart känsla åt läsandet !
Går ut med en ofantlig ursäkt om det lät som om jag inte har ordning på BMW;s modellprogram! Förklaringen till detta beror på att jag inte har det :


MVH
fredde
PS Det där med motorcyckel motor i en Seven måste ju vara helt rätt! Vad får man ge för en busamotor?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Alex skrev:
Hehe Kul men nån som refererar trådarna, AL! Ger lite mer fart känsla åt läsandet !
Går ut med en ofantlig ursäkt om det lät som om jag inte har ordning på BMW;s modellprogram! Förklaringen till detta beror på att jag inte har det :


MVH
fredde
PS Det där med motorcyckel motor i en Seven måste ju vara helt rätt! Vad får man ge för en busamotor?


Hehehe Jag bockar och tackar!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



En annan intressant bil som jag inte vet om den hittat till Sverige ännu är Clio 172 Cup. Med tunnare glas, mindre isolering, utan ABS och AC väger den 100 kg mindre än en vanlig Clio 172. Sen har den också modifierade hjulställ och 16" Speedline fälgar som standard.

om inte det räcker finns det också en 172 Cup raceversion som väger in på 900 kg och skall ha några fler hästar än std-bilen. Körs i en enhetsserie i England så en färdig sådan borde ju vara "rätt" konkurenskraftig... Frågan är väl återigen vad Fredrik och andra arrangörer skulle säga.

Med 900 kg och uppåt 180 hk låter det ju som om man skulle kunna hänga med i SLC klass 3. Få se nu, budget för 2003... Hmmm...

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Allmänt banåkaforum
Finns det ingen bil som Seven fast med tak?
<<   1, 2
6293 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande