Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-05-01 Bilder från HPCs banköring på Mantorp
5427 besök totalt
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165


Trådstartare

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Vad tyckte du om Mantorp?

Jag körde där första gången i söndags. Jag gillar banan skarpt. Vi körde långa. Gjorde ni det med?

Ni verkar ha haft bättre tur (mindre otur) med vädret än vad vi hade. Ni fick ju torrt och fint på slutet av vad jag kunde se på bilderna.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Jag var med och stog vid sidan.
Tycker att det var tokkul o titta på, var bara lite blött o kallt på förmiddagen

Men det var tokkul och se från räcket vid depån
Kommer troligtvis att åka på fler såna här grejer heheheh

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Riktigt trevligt att se Imprezorna komma ur depåkurvan med ordentligt ställ och de bara fortsätter att gasa ut på rakan! PowerSlide!!!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165


Trådstartare
Daniel Bengtsson skrev:
Vad tyckte du om Mantorp?

Jag körde där första gången i söndags. Jag gillar banan skarpt. Vi körde långa. Gjorde ni det med?

Ni verkar ha haft bättre tur (mindre otur) med vädret än vad vi hade. Ni fick ju torrt och fint på slutet av vad jag kunde se på bilderna.

Daniel


Även jag tog oskulden på denna bana och jag är djupt förälskad i den Helst skulle jag vilja gifta mig med den och flytta ut med den i en stuga i skogen där jag kan få ha den för mig själv. Fast delad glädje är ju dubbel glädje

Jag har dock bara kört på Gelleråsen, Kinnekulle och Knutstorp tidigare eftersom dom andra banonrna är för dyra eller ligger i "norrland". Vår banträffsansvarige tyckte dock att det var på tiden att vi hyr en "riktig" banan så det blev det långa Mantorp. Frågan är om man efter att ha kört på Mantorp kommer sukta efter Mantorp även när man kör på andra banor.

Pariskurvan var go fast läskig i regn, men Mjölby var goast. I mjölby fick diffbromsen verkligen jobba i utgången.

Värsta misstaget gjorde en Nissan i mjölbykurvan som trodde hans champiro däck var bättre än slicks och ställde bilen upp på sidan i Leca kulorna med motorn igång. Som tur utan personskador.

1. Mantorp - Min favo Mjölby!
2. Kinnekulle - Min förra favo, kvarnkurvan...mums
3. Gelleråsen - Blir inte riktigt kompis med denna bana
5987. Knutstorp - Hatar denna bana. Funkar inte alls, fast det är nog inte banans fel

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165


Trådstartare

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Anders Lundgren skrev:


Pariskurvan var go fast läskig i regn, men Mjölby var goast. I mjölby fick diffbromsen verkligen jobba i utgången.

Värsta misstaget gjorde en Nissan i mjölbykurvan som trodde hans champiro däck var bättre än slicks och ställde bilen upp på sidan i Leca kulorna med motorn igång. Som tur utan personskador.



Jo, Mjölby är riktigt mysig. Du borde prova den i en baktung bil med bakhjulsdrift och diffbroms! Drivet är riktigt skönt ur den kurvan och jag ser fram emot när jag får ladda ordentligt när det är torrt! thumbs up

En annan favorit för mig var utgången ur F2-kurvan/hårnålen. Den öppnar upp så ruskigt skönt och det blir fint flyt där. Gick att ladda bra där också trots regnet. Fast inbromsningen innan F2-kurvan/hårnålen var rätt spännande i regn. Hoppigt + att det stod vatten i sänkorna.

Parisern var fläckvis hal när vi körde där. Inge bra grepp alls i vätan. Men jag gillar ändå partiet skarpt.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165


Trådstartare
Daniel Bengtsson skrev:

Jo, Mjölby är riktigt mysig. Du borde prova den i en baktung bil med bakhjulsdrift och diffbroms! Drivet är riktigt skönt ur den kurvan och jag ser fram emot när jag får ladda ordentligt när det är torrt! thumbs up

En annan favorit för mig var utgången ur F2-kurvan/hårnålen. Den öppnar upp så ruskigt skönt och det blir fint flyt där. Gick att ladda bra där också trots regnet. Fast inbromsningen innan F2-kurvan/hårnålen var rätt spännande i regn. Hoppigt + att det stod vatten i sänkorna.

Parisern var fläckvis hal när vi körde där. Inge bra grepp alls i vätan. Men jag gillar ändå partiet skarpt.


Mmmmm.....kan känna det i ryggen/sidan, en bil med rejält vrid (och grepp) i uppförbacken ut ur mjölby. Min moppemotor har ju inte så mkt vrid 1.8 (190hk) men diffbromsen och effekten i motorn mellan 7000 och 9000varv gör det rätt underhållande trots framhjuldrift.

Kan inte göra annat än att hålla med om utgången på hårnålen. Riktigt skön, fast stog man på för bra var det svårt att hinna lajna upp till höger innan depårakan.

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
cwik
Sollentuna
Här sen Feb 2003
Inlägg: 132



ThomasT skrev:
Riktigt trevligt att se Imprezorna komma ur depåkurvan med ordentligt ställ och de bara fortsätter att gasa ut på rakan! PowerSlide!!!


Kul att sitta i också

Första gången för mig på Mantorp, och första banträffen i regn. Riktigt kul faktiskt! Men långa rakan kunde dom ju gjort några kurvor av

_________________
Claes Wikdahl

Audi RS4 B9 2018
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Citat:

Värsta misstaget gjorde en Nissan i mjölbykurvan som trodde hans champiro däck var bättre än slicks och ställde bilen upp på sidan i Leca kulorna med motorn igång. Som tur utan personskador.



Nja enligt honom själv så dog bromsarna när han skulle bromsa ner från rakan. Efter att han hade smällt så märkte han att han hade väldigt väldigt lite bromsvätska kvar. [/quote]

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165


Trådstartare
Jo det är klart ställer man upp bilen på sidan har man ju inte så mkt bromsvätksa kvar. oavsett vad som hänt med hans bromsar så körde han över bilens förmåga.

Jag drar mina egna slutsater eftersom jag låga precis bakom honnom ett helt varv innan han brakade av. Han försökte ta Miatan som låg bredvid på rakan på innern in i mjölby kurvan. Han körde helt klart över sin förmåga.

Det är en sak att göra misstag och ta lärdom av dom men att skylla ifrån sig på diverse saker förutom sin egen körförmåga (i detta fall ren banhyffs) kräver avstängning.

Du kan meddela honom att om han inte tar det lugnare på nästa banträff HPC arrangerar är det helt slutkört för hans del. Han kör inte bara med sin egen bil och hälsa som insats utan även andras.

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



ThomasT skrev:
Riktigt trevligt att se Imprezorna komma ur depåkurvan med ordentligt ställ och de bara fortsätter att gasa ut på rakan! PowerSlide!!!




/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Anders Lundgren skrev:
Jo det är klart ställer man upp bilen på sidan har man ju inte så mkt bromsvätksa kvar. oavsett vad som hänt med hans bromsar så körde han över bilens förmåga.

Jag drar mina egna slutsater eftersom jag låga precis bakom honnom ett helt varv innan han brakade av. Han försökte ta Miatan som låg bredvid på rakan på innern in i mjölby kurvan. Han körde helt klart över sin förmåga.

Det är en sak att göra misstag och ta lärdom av dom men att skylla ifrån sig på diverse saker förutom sin egen körförmåga (i detta fall ren banhyffs) kräver avstängning.

Du kan meddela honom att om han inte tar det lugnare på nästa banträff HPC arrangerar är det helt slutkört för hans del. Han kör inte bara med sin egen bil och hälsa som insats utan även andras.



Jag tror att du har missförståt jag känner inte personen ifråga och försvara honom inte. Kan inte heller utala mig om hans körstil eller banhyffs. Den förklaringen som han har ligger ute på nissan 200sx Forum...

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



ThomasT skrev:
Riktigt trevligt att se Imprezorna komma ur depåkurvan med ordentligt ställ och de bara fortsätter att gasa ut på rakan! PowerSlide!!!


Hittade en lågupplöst bild på en för mig väldigt bekant Silverpil...




/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Lite tider har vi också snappat upp.

Gröna (danska) civicen körde på (ej säkra källor) 1.36
Secretagentman körde på (ej säkra källor) 1.38
John kraft (civic VTi) körde på 1.41
Anders Lundgren (ITR) körde på 1.43

Har jag skrivit helt fel så får ni hänga mig.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



...sicken tur att man inte hade koll på att någon tog tid så man kunde satsa lite...

Civicen var ren och skär (grön?) hårdrock! thumbs up


/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Eftersnack
2003-05-01 Bilder från HPCs banköring på Mantorp
5427 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande