Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bultar till bur i Stockholm?
4 besök senaste veckan (1909 totalt)
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298


Trådstartare
Nån som har tips på var jag ska vända mej för att få tag på bultar, muttrar, brickor osv. för att montera min bur i bilen? Går det bra med vilken järnaffär som helst eller ska jag ha något speciellt?

Buren är en sexpunkts som ska sitta i min Miata, den ska inte användas för tävling utan slalom, bankörning och allmän nöjesåkning (och tyvärr till vardags) så något krav på godkännande finns inte.


Det skulle underlätta om jag kunde ta mej dit med SL (i Stockholm alltså) eftersom bilen för närvarande står i ett garage med halvt sönderplockad motor och ingen koppling...

jobbigt det här med bara en bil! I kväll blir det tunnelbanan till Mazda i Sätra för att hämta upp lite delar och beställa ett gäng till...

/Tom

_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Hmm, avser du ändå lägga dig på tävlingsbilsnivå så kan man läsa om det här, http://www.sbf.se/pdf/GT_Regler.PDF i kapitel 5.8.2.2.2

Det står att det ska vara skruv i minst dimension M8 och minst kvalitet 8.8 och låsbricka ska användas. Där står oco hur många och på vilka ställen. Alltså med andra ord vanlig järnaffärskvalitet, tror t o m Biltema har det.

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 91



..eller så åker du ner till Sifvert Skruv vid Lindhagensplan.
Har allt plus lite till, kanske kan vara idé med rostfritt beroende på hur utsatt de sitter?
Sifvert Skruv AB
Lindhagensg. 53, 112 43 STOCKHOLM
08-440 73 20

_________________
/Calle
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Calle E. skrev:
.. kanske kan vara idé med rostfritt beroende på hur utsatt de sitter?


Ja, men tänk på att rostfria (kval. A2) och "syrafasta" (A4) har mycket sämre hållfasthetsegenskaper än 8.8.

Fast en fräsch rostfri är nog mycket starkare än en upprostad 8.8 å andra sidan...

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298


Trådstartare
Tack för hjälpen!

Lindhagensgatan blir perfekt, bara att hoppa av tunnelbanan från Kista en station tidigare o sen promenera hem till Fridhemsplan.


Skyddsstoppning då?
Vad rekommender ni där?

/Tom

_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
Allmänt banåkaforum
Bultar till bur i Stockholm?
4 besök senaste veckan (1909 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande