| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Problem med Driving Force Pro
|
800 besök totalt |
|
Go'kväll!
Jag har länge velat över det där med en ny ratt (gamla trotjänaren - en Momo Racing har problems med gaspotten, och det är kroniskt...), och slog till idag på en DFP. Väl hemma, installerad och klar, så vevar man igång RBR, och kör en repa på Chirdonhead....vad är det här, centreringen skummar sig *riktigt* elakt, bäst vad det är ligger centrum vid klockan 10, vevar lite fram och tillbaka, så är det tillbaka vid klockan 12.. Jag provade att plocka bort logitechdrivaren, rensade på logitechpryttlar under common files, etc...installerade om, konfade, samma problem. Provade att köra 900 graderläget (tidigare tester i 200), samma strul. Först när man kör utan ström inkopplad sköter den sig felfritt? Jag upplevde samma fenomen en gång inne i rFactor, men där verkar den sköta sig just nu (ta i trä). Har någon annan upplevt något liknande? /J - ångrar bittert att han inte plockade ut en till Momo istället... |
|
Hmm..den gör likadant i alla spel, vevar man lite snabbare mellan vänster/höger så förskjuts centreringen, men den återställs automagiskt..
Det känns inte helt stabilt det här.
Edit - Jag snabbtestade med centreringsfixen som fanns till den gamla momoratten, gjorde nada skillnad, plockade ned dxtweak2 och kikade på rådatat från ratten, och mycket riktigt, vevar man lite vänster/höger med strömmen i (och ff igång) så ändrades centreringen lite som den känner för själv, men förskjutna ändlägen i relation till centreringen.. Utan ström och ff så sköter den sig. /J |
|
trist:/ Kan inte hjälpa dig men har inte hört mycket negativt om ratten så du kanske fick ett måndagsexemplar!
LT/jont3 |
|
om du inte användar dom här drivers kann det bli problemer!
http://www.wingmanteam.com/index.htm hoppas det fungar! kjör selv me DFP och det fungar 100% ! _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
|
Jag började där faktiskt, men tack i alla fall.
DFP:n är numera historia, jag fick hjälp av en god vän på en av Sveriges största elektronikkrängare att byta mot en gammal hederlig Momo Racing igen (att ersätta den gamle...jaja, då har man ev. reservdelar den dagen det behövs ).
/J |
![]() |
Racingsimulatorer
|
800 besök totalt |