|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19102

10 Feb 2006 11:11
Nån SLC klass har väl vunnits av en 75 3.0? Det måste ju innebära att alla är göööörsnabba?
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator

10 Feb 2006 12:33
Fredrik - SLC skrev: | SpeedLab skrev: | Vad har egentligen hänt med Tysslinge?
Kommer inte de att vara med?
Jag vet att de hade en brand ute hos sig, men jag får verkligen hoppas att deras bil inte blev stekt samtidigt! Är det någon som vet?
MVH/ Michael Karpers |
vad jag vet så ska dom köra, men dom brukar aldrig läsa websidor och skriva något här...... |
Frågan är vad dom ska köra med för bil. Audin är såld om jag nu inte fått mina minnesbilder om bakfoten
_________________ /Kristian Elisson
|
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411

10 Feb 2006 14:20
MaZ skrev: | Nån SLC klass har väl vunnits av en 75 3.0? Det måste ju innebära att alla är göööörsnabba?  |
Filemon racing är det du tänker på. Tror det var 95-97 dom körde med 75:an. Bara lite mer gjort på den bilen än på min hink
_________________ //Kenth Wiklund
Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

10 Feb 2006 19:09
Fredrik - SLC skrev: | Standard
1. Martin Spetz, BMW E30 325
2. Johan Samson, BMW E30 325
3. Mats Strandberg, Alfa Romeo Alfetta GTV
4. Marcus Kahnborg, BMW Polizei
5. Rikard Ahlin, BMW 02
6. Peter Alfredsson - Alfa Romeo Alfasud
7. RPM - Alfa Romeo Alfasud Sprint
8. Jens Roos - Alfa Romeo Alfetta GTV
9. Pär Hansson - Peugeot 205 GTi
10. Johan Rius - BMW 318is
11. Claes Lindblom VW Typ 1 1303
12. Stina Sjöman VW Typ 1 1302
13. Mats Nilsson VW Typ 1 1302
14. ...?... ...?..... VW Typ 1 1302
Modifierad
1. Tommy Classon v8 Challenge
2. KG.Eriksson V8 Challenge
3. Jorma Uppa V8 Challenge
4. Anders Kaarle - Porsche 944 S2
5. Stefan Jonasson- Lotus Elise Motorsport
6. Kenth Wiklund - Alfa Romeo 75 3.0
GT
1. Speedlab
2. team Calibra
3. Team AWR
7. Stefan Inerud, Chevrolet Corvette
8, Per-Erik Axehult, BMW 320 ST
8. Niclas Thorvaldsson Ferrari 360 (prel)
9. Jesper Åkesson. Escort WRC (prel)
Det är en uppskattad indelning av bilarna i dom olika klasserna som kommer prisbedömas under 2006 ....
Enskilda bilars klasstillhörighet kan ändras efter övervägande |
Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande
_________________ Lars Malmros
|
Avregistrerad (7214)
Här sen Feb 2006
Inlägg: 49

10 Feb 2006 20:25
hej
Kan berätta att det kommer 2st fd stcc BMW-05a , 2st DTM Mercedes evo2+ Lowliner & 1st Supertouring Ford Mondeo till start 06 slc gt400 samtliga från kända team. + ev 1st gäst förare med ex DTM Mercedes.
_________________ Avregistrerad användare
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292

10 Feb 2006 21:03
slettet
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

11 Feb 2006 09:15
regler
Har kollat lite på regler och tror att det måste ges klara besked angående däck och fälgstorlekar.
Kan vi inte få ett nytt reglemente på de 3 klasser som skall finnas på SLC sprint?
Det gick ju jäkligt fort att bestämma dessa nya regler klockan fem i tolv
_________________ Lars Malmros
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

11 Feb 2006 11:11
calibra skrev: |
Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande |
om jag ska spekulera......så kommer förmodligen Modifierad och GT gå i samma heat.
Så det blir nog svårt att köra bägge.
Att alla GT-bilar skulle vilja köra på R-däck, är nog ingen risk...eller hur SpeedLab.....
Men för dom som vill....så är det ju fritt för var och en.
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

11 Feb 2006 11:15
Re: regler
calibra skrev: | Har kollat lite på regler och tror att det måste ges klara besked angående däck och fälgstorlekar.
Kan vi inte få ett nytt reglemente på de 3 klasser som skall finnas på SLC sprint?
|
Som jag har förstått det....så åker vi på samma reglemente som förra året.
|
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155

11 Feb 2006 17:29
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

11 Feb 2006 18:17
SpeedLab skrev: |
Vi skall ändå göra en beställning, så är det fler som vill hänga på så kan man säkert få ner priserna.
MVH/ Michael Karpers |
Lite sugen är man ju....men jag betalar 1500:- /st för 265-45-16 R-däck.
Så det får nog vänta till nästa år.
Men vi kanske kan frakta era däck..???
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

11 Feb 2006 22:36
ButterflyRacing skrev: | calibra skrev: |
Ser trevligt ut,men.....
Vill ha lite åsikter från Er som skall köra. Låt oss spekulera på följande att alla i Gt bestämmer sig
för att köra på r-däck och därmed platsar i Modifierat. Vad tycker Ni??
Själv har jag tänkt köra både modifierat och GT. Håll grytan kokande |
om jag ska spekulera......så kommer förmodligen Modifierad och GT gå i samma heat.
Så det blir nog svårt att köra bägge.
Att alla GT-bilar skulle vilja köra på R-däck, är nog ingen risk...eller hur SpeedLab.....
Men för dom som vill....så är det ju fritt för var och en. |
Vadå svårt att köra två klasser?Du kan väl köra ett Gt på morgonen och ett modifierat på
eftermiddagen?
Sen kanske det är roligare om man kör i en klass där man har lite bättre chans.
Samtidigt vill jag gärna att någon talar om vad vår Calibra får ha för r-däck om vi
kör i modifierat. Vi måste ha 18 tums fälg.
_________________ Lars Malmros
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

12 Feb 2006 09:48
calibra skrev: |
Samtidigt vill jag gärna att någon talar om vad vår Calibra får ha för r-däck om vi
kör i modifierat. |
Ja....när man tänkt på denna frågeställning ett tag......så är det faktiskt viktigare än vad man först tror.
Jag funderade en stund.....och konstaterade att den här klassen kan bli hur stor som helst...
om vi kan lyckas att sy ihop ett enkelt Däck/vikt/volym-reglemente som täcker in allt från SuperSeven till 8-liters V8-C bilar.........så kan vi få om ett par år få startfält som är gigantiska..
Jag skapar en ny tråd.....som bara handlar om Modifierad.
EDIT: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25988&start=0&postdays= . . . .
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

12 Feb 2006 18:50
2006
Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde
_________________ Lars Malmros
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

12 Feb 2006 19:37
Re: 2006
calibra skrev: | Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde |
Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)
V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.
Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.
EDIT: förklara gärna hur du menar...
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

12 Feb 2006 20:23
Re: 2006
ButterflyRacing skrev: | calibra skrev: | Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde |
Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)
V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.
Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.
EDIT: förklara gärna hur du menar... |
Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo
_________________ Lars Malmros
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550

12 Feb 2006 21:15
Re: 2006
calibra skrev: |
Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo |
Ja jag förstår dej till viss del....Men varför skrek du inte rakt ut, när det kom på tal ?
Men rycken om ursnabba bila har alltid cirkulerat på vintern....men hur många kommer till start..??
I övrigt ska inte jag lägga mej i GT-klassen. Det är ju inte min klass.
|
Avregistrerad (7214)
Här sen Feb 2006
Inlägg: 49

12 Feb 2006 21:18
hej
Det är nog inte så många gt400 åkare som vill att gt400&800 blir en klass.
jag har talat med flera av dem som brukar åka.
Det blev väsen på SSK falkenberg 05 när sprint bilar från ssk skulle kvala med Norska super car.
pga flera omständigheter ex vikt förhållandet från supercarbilarna vid ev olycka.
_________________ Avregistrerad användare
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523

12 Feb 2006 22:16
jan banan skrev: | hej
Det är nog inte så många gt400 åkare som vill att gt400&800 blir en klass.
jag har talat med flera av dem som brukar åka.
Det blev väsen på SSK falkenberg 05 när sprint bilar från ssk skulle kvala med Norska super car.
pga flera omständigheter ex vikt förhållandet från supercarbilarna vid ev olycka. |
En klass har det varit hos oss hela tiden..... bara prisbedömts i två olika avdelningar....
men eftersom den lilla klassen nästan alltid varit snabbast hos oss är det väl naturligast att låta det bli en prisbedömd klass.
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523

12 Feb 2006 22:18
Re: 2006
calibra skrev: | ButterflyRacing skrev: | calibra skrev: | Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde |
Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)
V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.
Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.
EDIT: förklara gärna hur du menar... |
Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo |
skulle det bli många såna anmälda får vi tänka om såklart.... men hittills har dom varit mest en sällsynt fågel som bara dykt upp vid något enstaka tillfälle per år.
|
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339
Trådstartare

13 Feb 2006 18:40
Re: 2006
Fredrik - SLC skrev: | calibra skrev: | ButterflyRacing skrev: | calibra skrev: | Bästa racingvänner,
Jag tycker spontant att det är trevligt att vi pratar om den kommande säsongen 2006.
Tyvärr är det i " Grevens tid" då mycket för vår del är baserat på ett reglement som plötsligt
inte finns. Måste medge att i vissa stunder så har jag tänkt att nu får det vara och vi ställer
bilen i malpåse. Vi som sysslar med racing har förmodligen alla haft samma ide vid något
tillfälle. Att få fram ett reglemente där alla inblandade blir nöjda är ungefär som att få
ett Nobelpris ( fredspris). Som jag tidigare sagt så är det i slutändan " störst plånbok vinner".
Jag har frestats att köpa en DTM bil men avböjt på grund av kostnader. Snälla behåll de gamla
reglerna. Knackar det på dörren och 15 st Super touringbilar vill köra så är vi amatörer " lost".
Vi har väl lite vinnarkänsla som Kristian L Nämnde |
Är det du eller jag som missuppfattat det hela ?
GT går ju som förra året......fast 400 och 800 slås ihop till en klass.
400 klassen är ändå den snabbare (oftast)
V8-C kommer att körat som förra året.....med skilnaden att att andra bilar är välkommna. Detta kommer att gå under klass Modifierad som är en R-däcksklass.
Det jag försöker lösa.....är hur man ska klassa dessa nytillkommna bilar bilar.
Jag kan inte se hur det drabbar dej.....för förra året kunde du inte köra R-däck klassen. Den fanns inte då.
EDIT: förklara gärna hur du menar... |
Kortfattat så här.
En gt-klass, många bilar med cc över 4000 med eller utan turbo inte intressant för oss.
Du vet inte vad som komma skall. Många porsche dubbelturbo |
skulle det bli många såna anmälda får vi tänka om såklart.... men hittills har dom varit mest en sällsynt fågel som bara dykt upp vid något enstaka tillfälle per år. |
Vi köper lite R-däck så får vi se.
_________________ Lars Malmros
|
|