| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Ringen & Spa, söndag 19:00
|
2784 besök totalt |
(Precis - så att jag vet hur mycket jag måste träna innan jag vågar vara med. )
På tal om tider, förresten; finns det något liknande SSRs GTR Rank som innefattar externa banor såsom Ringen? När jag började köra Ringen irriterade det mig lite att man inte hade den blekaste vilka tider man "borde" köra med t ex en F360 i GTR... Visst, det är kul att bara köra och skruva i "blindo" och se vad man kan göra, men om man vet att någon kört mycket snabbare med en likadan bil under exakt samma förutsättningar så blir man ju lite mer motiverad och säkrare. "Try not. Do!"
Mycket lättare om man vet att det verkligen går att köra snabbare. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
...men det nämndes iofs lite privata träningstider iaf. Några repriser att studera? Har nog aldrig sett någon (iofs inte letat så intensivt...), och skulle gärna vilja se hur mer rutinerade förare hanterar vissa partier, som jag inte riktigt lyckats begripa mig på på egen hand. Den här banan är ju extra svår att pressa tider på på egen hand, eftersom man nästan hinner glömma vad det var man skulle testa innan man kommer tillbaka... Jag kan lägga upp mitt 8:26.601-varv + setup, om intresse finns. Hmm... Jag fick en skum idé. Om man tog TheMother och kapade upp den i ett antal mindre banor med artificiella genvägar (stödjer motorn teleportering, tro? ), så kunde man ju smidigt och enkelt intensivträna och lära sig svåra partier. Sedan när det sitter så går man på fullversionen och jobbar på att få flyt hela varvet runt. Virtuell intensivkurs!
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Men vi kör väl ingen "extra" mod för cup Porscharna. Det är ju dom 4 som följde med i 1.2 updaten eller vilken det nu var. Helt originalgrejjer alltså. Fast att det strular på The Mother kanske inte är så märkligt i och med att det är både addon och en betaversion. Jag kommer allt köra Italienskt så fort tillfälle bjuds
_________________ Christian Waltgård |
||||
Med en 390-hästars svansmotorbil? Jag ser misstag värda tiotals sekunder totalt på mitt varv, men det finns nog en bra bit till att göra på!
Jag har nog kört hundratalet varv totalt med Saleen, Caterham och 911 GT3 Cup, men jag är rätt grön allmänt, så det räcker inte så långt! Har bara precis börjat känna mig lite hemma på Ringen, så att jag kan pressa lite utan att åka av hela tiden. Bara att träna vidare.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Ah! Då behöver jag ju inte känna mig så värdelös iaf.
(Men jag tror iaf att man borde kunna komma under 8:10 med en GT3 Cup. Inte så säker på att jag någonsin kommer att lyckas med det, men försöka kan man iaf. )
Jag har "kört" 7:54 med Den Gule (min favorit; går som f-n, men känns ändå inte helt livsfarlig, ens när det råkar bli lite brett), men då hade jag bara kasat runt lite nervöst ca 10 varv med den. Hade bara kört Caterham innan på Ringen, och S7:an kändes helt plötsligt lite... tung!
||||
Hehe, ja Saleen är lite tung, men man får ruskigt bra tider med den, på alla banor. Speciellt med den superba setupen jag har. Ska titta efter hemma sen vad jag har för bästa tid med nån NGT-bil. |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Ringen & Spa, söndag 19:00
|
2784 besök totalt |