Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-05-09/11 En bra dag på kullen...
4634 besök totalt
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017


Trådstartare
Efter en dag på Kinnekulle med mycket racing så blir man ganska
sugen på att få ordning på sin Scirocco för att själv få köra lite
där med GTI-klubben senare i sommar....

Jag vill egentligen mest tacka Fredrik Skoghag för hjälpen och ett mycket trevligt bemötande och detsamma gäller för alla killarna i Saab 9-3 Diners Club teamet för att vi fick komma och kolla närmare på bilen och
ställa en massa frågor. Dagen blev dessutom bra mycket bättre när
Saaben vann 3-timmars racet med nån sekund före en Kowalski Porsche. Grattis till segern ! thumbs up

Ett stort tack från Stefan och Mats.







Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



och vad gäller Stötdämparexpertens Golf kan meddelas att höger spindel gick av under träning, vilket ledde till att det inte blev något rejs idag.

Herr Thomé satt trots detta och sken ikapp med sin laptop där han kunde följa rejset via trådlöst LAN.
Lite körning blev det ändå för Magnus mot slutet av dagen. Hela 8 varv hann det bli och detta på 12 minuter. Med snabb huvudräkning får jag detta till 1:15. Blir nog till att öka liiite om ni skall hinna med i morgon.
Denna gången hade dom bara ett kvarts varv glapp i styrningen, vilket ju är en halvering från senast.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017


Trådstartare
Kan det ha varit Herr Thomé som kör på denna bilden?
Den togs under de sista varven på racet...

Hoppas det går bra imorgon !

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Mats Karlsson skrev:

Jag vill egentligen mest tacka Fredrik Skoghag för hjälpen och ett mycket trevligt bemötande


Det var så lite så... Hade ju lovat och det ska man ju hålla

Har precis pratat med VW-gänget och dom har lovat att allt ska funka imorgon...... så det får vi väl hoppas att det gör thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fast Swed

Här sen Apr 2003
Inlägg: 10



Var oxå där igår och kan säga att det pirrade KRAFTIGT i "gastarmen".

Helt underbart att titta på, speciellt som SAABEN "flög" fram på låg höjd och jag som inte ens gillar SAAB

Den mörklila/bruna Corsan som körde 3-timmars, undrar vart den bilen kommer ifrån?? Motor, v-låda??

_________________
Per Erik Struve

Heter numera "Struve" på forumet.
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Hej!

Det pirrar fortfarande

Corsan är specad 2.2 liter 16v 248 hk och det skall sitta en Quaife låda i.

Allt enligt Filemons hemsida:
http://www.filemonracing.com/

Jag sitter här och följer live-rapporteringen och just nu leder Corsan klass 1 med 6 varv thumbs up

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



3h loppet var ju grymt bra! Skoj att Diners kunde hålla undan flera varv på slutet. Var otroligt tajt mellan dom och Porschen tog i så det knakade (och gick brett då och då).

Sitter inne i sekretariatet och kollar tider... Tyvärr står Stötdämparexpertens Golf i depå och mekas med. Vet inte vad som hände, men den stannade på målrakan och rullade in till kanten...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Enligt live-rapporten stod VW-Racing i depån med tändproblem för en knapp timme sedan.

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det var hallgivaren och "styrskivan" till denna som fått sig en kyss. En sten som åkt upp kanske?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Fast Swed

Här sen Apr 2003
Inlägg: 10



Misstänkte att det var Filemons bil men ville inte göra bort mig då jag INTE var riktigt 100%säker, går bra gör den iallafall. VILL ha ne sådan låda i min Kaputt

_________________
Per Erik Struve

Heter numera "Struve" på forumet.
Citera
Eftersnack
2003-05-09/11 En bra dag på kullen...
4634 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande