Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Filmer från Ringen (Flyttad fr. huvudforumet)
2049 besök totalt
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Några trevliga filmer från Ringen.
http://vanadium.prg.dtu.dk/~pmc/andersj/

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Pierre Stackbom skrev:
Några trevliga filmer från Ringen.


Kul att de uppskattas. Jag rekommenderar speciellt varvet "GT3 745" som jag fick från en god vän. Vad jag vet är det det snabbaste varvet i en gatbil som finns tillgänglit för allmän beskådan. En snygg körning på en helt tom bana!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



jag tittade på 944turbo-varvet. Verkar gå lite vilt till , flera stooora sladdar, klart underhållande trots solen i ögonen.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Pierre Stackbom skrev:
Några trevliga filmer från Ringen.


Kul att de uppskattas. Jag rekommenderar speciellt varvet "GT3 745" som jag fick från en god vän. Vad jag vet är det det snabbaste varvet i en gatbil som finns tillgänglit för allmän beskådan. En snygg körning på en helt tom bana!


Är det din sida ???

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Pierre Stackbom skrev:

Är det din sida ???


Nej, det är en dansk polare som hade vänligheten att lägga upp filmerna. Det är jag som redigerat/komprimerat dem. Filmen bakom Sabine och den bakom den gula 993 RS:en är det jag som kör. 944:an är en duktig gut från Norge som kör. Han har tävlat en del i rally - det syns på körstilen. Stället i Pflanzgarten är ju ganska spektakulärt... Synd med motljuset.

Det snabba - underbart fria - varvet med GT3:an körs av Ulf. Jag gillar verkligen det varvet. Det går seriöst fort, men ändå med säkerhetsmarginal och utan någon större dramatik. Lugnt men besämt utan ryck och slit.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Pierre Stackbom skrev:

Är det din sida ???


Nej, det är en dansk polare som hade vänligheten att lägga upp filmerna. Det är jag som redigerat/komprimerat dem. Filmen bakom Sabine och den bakom den gula 993 RS:en är det jag som kör. 944:an är en duktig gut från Norge som kör. Han har tävlat en del i rally - det syns på körstilen. Stället i Pflanzgarten är ju ganska spektakulärt... Synd med motljuset.

Det snabba - underbart fria - varvet med GT3:an körs av Ulf. Jag gillar verkligen det varvet. Det går seriöst fort, men ändå med säkerhetsmarginal och utan någon större dramatik. Lugnt men besämt utan ryck och slit.


thumbs up

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Anders Andersson
Järfälla
Här sen Feb 2003
Inlägg: 50



Imponerande körning av Ulf! Vilka tider fick han med GT2:an vid senaste besöket? Med samma förutsättningar borde han ju kunna köra en 10 sekunder snabbare med den bilen.

/Anders A

_________________
mvh
Anders Andersson
996 GT2
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Anders Andersson skrev:
Imponerande körning av Ulf! Vilka tider fick han med GT2:an vid senaste besöket? Med samma förutsättningar borde han ju kunna köra en 10 sekunder snabbare med den bilen.

/Anders A


Det är ju numera filmförbud där nere på turistdagarna. Under Scuderian kan man i och för sig filma men det är alltid mycket trafik så det är lite vanskligt att få en jämförelse. Dessutom sparade Ulf nog en del på materialet och körde föhållandevis få varv. Bilen hade också vanliga gat-däck tillskillnad från GT3:an som han kör på R-däck.

Antagandet om att bilen i sig är 10-15 sekunder snabbare är nog riktigt. Den största skillnaden enligt Ulf var att ingångshastigheterna i alla kurvpartier är så mycket högre tack vare den fruktansvärda accelerationen. Enligt Ulf så hängde inte ens de snabbaste motorcyklarna hängde med när GT2:an accelerade!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Var i Sverige kommer Ulf ifrån? Jag tyckte jag hörde en klingande Värmländska..?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



MaZ skrev:
Var i Sverige kommer Ulf ifrån? Jag tyckte jag hörde en klingande Värmländska..?


Dett är kanske inte rätt plats att diskutera folks "privatliv" med det lär ju knappast vara någon hemlighet att Ulf är från Karlstad.

Just nu packar han nog resväskan inför årets 24-timmars. Läs mer på www.podiumracing.nu

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Filmer från Ringen (Flyttad fr. huvudforumet)
2049 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande