Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lexus IS200, Lämplig för banåka?
<<   1, 2
3647 besök totalt
Rullen
Uppsala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 194



kompresor satsen som är godkänd i tyskland och resten av europa vägrar de svenska myndigheterna godkänna så att konvertera den med turbo eller kompressor är en sak men då kan du inte gatregga den

och om jag inte mins fel så är det samma motorer i IS200 och IS300 som satt i supran fast 2l motorn ska vara lite ovanlig i den

så byter man lite saker på motorn och kastar på turbo så går det att ta ut en del kusar och jag tror att några amerikaner ligger på över 1000 hk i en IS

och motorn ändrar karaktär vid ca 4000rpm och blir rolig då och under så är den halvdöd (fast på bana så ska man ändå inte ner i varv för mycke )

det ända problemet jag vet med den är att den är trött sålänge man inte piskar den och sen blir den lite piggare men ändå inte tilräkligt så mitt råd är att prova en IS300 som ligger redan på över 200hk och jämför med IS200 (vill minnas att IS200 är lite rappare men vad gör det när kusarna saknas)

_________________
// Mikeal Rylen
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Har för mig att åtminstone i sverige så såldes inte is300 med manuell låda så det blir import i det fallet. Angående 200an så finns det även en hel del sug trimm till den maskinen. Skulle titta runt i usa för chassi grejer men främst i japan för chassi och effekt tillbehör. Finns otroligt mycket till dessa bilar.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Allmänt banåkaforum
Lexus IS200, Lämplig för banåka?
<<   1, 2
3647 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande