| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Datorer
|
1928 besök totalt |
|
Datorer
Är det någon som vet vad som händer om man har två datorer kopplade till en skärm o startar båda två samtidigt??,Flyger hela skiten i luften lol, Förut hadde jag en Switch o kopplade om mellan dom 2 men det funkade inte så bra,Färgen fladdrade fram o tillbaka,Men då kom jag på att jag har 2 uttag på min skärm,så nu är båda kopplade direkt, Kan det hända något med skärmen om jag har båda i gång ,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Måste finnas en knapp eller ett meny val som ställer vilken in signal du ska välja. Du får testa.. kan inte hända något i vartfall!!!
|
||||
|
Det måste ju gå att välj i skärmens OSD (on screen display) vilken ingång den ska välja först.
EDIT: Galne var millisekunden snabbare.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Tjoho!
Jag har den konfigurationen på min skärm och det funkar kanon! Har Windows-burken på ena ingången (dvi) och Linux-burken på det andra (vga). En switch sitter på fronten på skärmen där man lätt byter och jag har testat att köra igång båda datorerna samtidigt och det är inga problem, visserligen är nog min av mekanisk brytning så att det inte KAN komma signaler igenom samtidigt. Min sambo däremot har en TFT-skärm med sin Win-burk o en annan Linux-server inkopplad samtidigt, men jag har aldrig kört igång båda datorerna exakt samtidigt där. I värsta fall om du inte vill chansa så kör igång den ena burken någon sekund innan den andra, för att ha båda IGÅNG samtidigt och växla mellan är inga problem.
_________________ Henrik Rosén |
||||
|
Jag har inget på skärmen att skifta med,Kanske i menyn men då måste jag starta upp båda datorerna, Men det tror ni inte ska vara farligt??,Är ju inte så kul om skärmen eller något annat går sönder,
||||
Nu för tiden är det ytterst ovanligt att man bygger saker som kan gå sönder om en "vanlig användar" råkar koppla in två kontakter samtidigt, ens om det inte är meningen att det ska funka. (Annat är det med PCI, AGP, minnesslots mm, men där är ju inte den genomsnittlige användaren och grejar normalt.) Vad beträffar skärmar så har jag hittills inte sett någon med flera ingångar som inte också har någon form av switch (mekanisk eller elektronisk) för att välja ingång. Oftast finns också "autosense", så att man slipper välja manuellt om man bara använder en av ingångarna. Datorer/grafikkort stänger av utsignalen och annat skumt när powersaving går in och när man byter upplösning. Skärmen lär inte bry sig om varför, när eller hur signalerna kommer och går - den bara visar den du valt, alternativt den som verkar "riktig" om du bara använder en ingång. Exakt hur man väljer manuellt (om det ens går) får du nog slå upp i manualen till skärmen, för det finns nog fler varianter på det än det finns skärmtillverkare... _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
ok Tack, Då kan jag starta båda utan att riskera att det blir något fel,
||||
Vad kul att höra! Ska du flytta filer mellan datorerna och vill kontrollera den andra datorn från din "huvudarbetsplats" så kan jag rekommendera Windows egna verktyg "Remote Desktop". Det funkar kanonbra om man vill slippa dubbla uppsättningar med tangentbord o möss (och skärm oxå). Det funkar givetvis bara på windowsmaskiner (om man inte har en mac o vill kontrollera en Win-maskin för det funkar, men inte tvärt om ).
_________________ Henrik Rosén |
||||
Tight VNC är gör samma sak men är troligen inte plattformsberoende. _________________ Pär Hylander |
||||
Nja...en allmän datorfråga till de han kör onlineracing med. Var tycker du tråden ska ligga? Rent krasst...så kör man racingsimulatorer på en dator.
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||
|
Ja ja jag kan sluta gnälla då
Men rubriken är otydlig och det är mer en "datorproblemsfråga". Tydliga rubriker gillar jag
Jag har sneglat lite på Racingsimulatorertråden ibland... Om man skulle ta och försöka va med och köra någon gång
Nu blev det OT... _________________ Magnus Bengtsson |
||||
Klart du ska vara med och köra! Vad har du för spel? _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||
Att jag la länken här var bara för att då vet jag att man får svar på det man vill, Klart du ska vara med o raca _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Datorer
|
1928 besök totalt |