Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (20468 totalt) |
Anlägga en motorbana, behöver hjälp
Hallå! Det här är mitt första inlägg på detta fina forum. Jag har dock varit inne och läst under åren! Några kanske känner mig från PCS, andra från olika "rakt-fram" evenemang då jag har provat både svänga och rattlås. Jag var även med och startade upp KTH Racing. Jag behöver Er hjälp nu. Jag tänker bygga en motorsportanläggning nära Stockholm. Det kommer vara både en svängabana med 12 m bredd samt en 201 m strip. Jag kommer behöva ha lite dokument med mig till banken, bland dessa behöver jag brev från motorklubbar där det står att detta är mycket intressant och att man har för avsikt att använda sig av min anläggning. Vi vet alla att efterfrågan är enorm, det gäller nu att förklara detta till banken. Så, alla mina kära motorsportvänner, har ni kontakter inom klubbarna behöver jag lite hjälp nu. Jag behöver namn och telefonnummer till ordförande. Jag har mail: p924turbo@hotmail.com Jag har tel: 0735-000 888 Det vore även kul med lite partners i projektet, till skillnad från många andra projekt har jag tillstånd klara. ![]() Patrick _________________ Patrick Myhrman |
||
Det här låter för bra för att vara sant (det är nog ett sån't där Botswana-brev eller vad det nu heter).
Men om det, mot all förmodan, skull vara hjultomten som är ute och sladdar så heter Alfa-klubbens ordförande Annica Nilsson och nås på: ordforande@alfaromeo.org _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Opel sport club:
ordförande Ingmar Truedsson ingmar@Opelsportclub.com _________________ Tord Ringenha11 |
||
Får nog hålla med ice lite där. Lite för bra för att vara sant
![]() Men jag kan nog nästan garantera att Locostsweden.se ställer sig bakom projektet ifall det blir verklighet. ordförande f.n är Tommy Borg och kan nås på ordforande@locostsweden.se _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
tänkte på att det är ganska många steg och har ni fått tilständ så borde ni ha ett uttänkt utsende och planering på vart det ska byggas så jag undrar om du har lite mer information om era ideer ?
sen så ska förhopningsvis Viking Park börja byggas under året och det är inte så långt från stockholm men sen så kan man ju bygga med olika ekonomi för jag tror att det var runt en miljard kr som de räkna med att vikingpark skulle kosta innan det börjar gå runt (finns tråd om det här inne) _________________ // Mikeal Rylen |
||
Miljövännerna och bullermotståndarna brukar väl vara största hinder tillsammans med de som hellre vill bygga ännu en golfbana på samma mark
![]() Men stöd är gratis och det får du givetvis. Peugeot sport clubs ordförande heter Eri... visst i tusan.. är jag ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Saab Turbo Club of Sweden är en trevlig klubb som gillar banträffar! ordförande heter Johan Sonesson och nås på: president@saabturboclub.com
Mvh Jonathan |
||
Tack för alla svar!
Det känns riktigt spännande. Motorklubbsordförande kommer få ett brev från mig förhoppningsvis under helgen där jag förklarar lite närmare. Rullen: än så länge vill jag inte dela med mig av allt för mycket information. Men, jag söker naturligtvis samarbetspartners, det är rätt mycket jobb för mig just nu. Jag kan dock dela med mig av att det är något mindre pengar involverat än hos Viking Park. Det enda som kan vara lite knepigt är bullernivå, kommun kommer att följa riktlinjer satta av naturvårdsverket. Hur sannolikt är det att man överskrider dessa? Någon som har erfarenhet? http://www.naturvardsverket.se/dokum ![]() Patrick _________________ Patrick Myhrman |
||
Hmm, ska du massmaila så fungerar ju inte "mail"-knappen i rejsa som tur är (av spam-skäl)
Men eric[a]peugeot-sport-club.com fungerar fint. byt [a] mot @ ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Behöver hjälp på fler ställen.
Jag har fått ett pris på asfalt, 80 mm tjocklek, 50 mm grövre undre beläggning och 30 mm finare slitbana. Den ska hålla i minst 10 år innan den kräver omasfaltering. Asfalten i slitbanan är "upp till 11 mm", dvs. liknande sådan asfalt man brukar ha på garageuppfarter. Jag måste få kontakt med någon med koll och fråga om "upp till 11" är ok asfalt eller för fin? Exakt vad för typ av asfaltsbeläggning har man på en motorbana? _________________ Patrick Myhrman |
||
Re: Anlägga en motorbana, behöver hjälp
![]() Jag har vidarebefodrat informationen till Club Alfa Romeos ordförande. ![]() _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||
Skicka ett mail till Audi Club Schweden's ordförande. : lasse@audiclub.se
_________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
||
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Hör med porscheklubben. Dom är ju aktiva på bankörningsfronten. Jag försöker leta fram en mailadress. Om inte någon annan har någon ?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Hur är det tänkt med racing. Det borde ju om inte annat vara väldigt lurativt att köra racing såpass nära stockholm med tanke på publik och dyl..
prova på inof@porsche.nu , Där borde nån kunna hjälpa dig. Åtminstone skicka mailet åt rätt håll. Sen undrar jag hur det är med sponsorer ?. Borde ju också underlätta om man tänker på placeringen, eller ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Re: Anlägga en motorbana, behöver hjälp
TJo En fundering... vet inte om det är intressant men ändock en fundering. Antar att du hört talas om Björkvik Ring. Ring Perra och säg att du vill köpa hela rasket så att det händer något. Bra utgångsobjekt med nära till det mesta. De som äger det nu verkar inte vara motiverade nog att få fart på byggandet. =( www.bjorkvikring.se Bra initiativ och lycka till!
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (20468 totalt) |