Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1112 besök totalt |
boxster?
hur står en sån sig i konkurransen på banan? är det en "porsche" eller är det bara ett emblem ? dom börjar ju faktiskt bli riktigt överkomliga (iaf så pass att man törs fara å vålda på bana med den utan att grina om det händer nåt) _________________ Håkan Wäppling |
||
Nu är jag förvisso partisk iom att jag äger och har ägt en Boxster S under ett antal år, men kortfattat: Ja, det är en så äkta Porsche det kan vara och den står sig utmärkt på bana - om du tänker använda den för mer seriös bankörning så rekommenderar jag dock hårdare chassisättning, lättning och gärna byte till en GT3-motor. Är det mer "vardaglig" bankörning du är ute efter så funkar bilarna mkt bra som de levereras från fabrik, och du har då samtidigt en både bekväm och snabb bil att ta dig från och till banan med.
![]() (oavsett hur du tänkt använda den på bana så rekommenderar Porsche att du byter oljetråg (c:a 2000:-) till ett med bafflar för att minimera risken för tillfällig oljebrist i motorn vid långa, snabba kurvor.) _________________ ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu satte du igång "dumma" ideer i mitt huvud... ![]() Kan bara hålla med (utan att ha kört den på bana dock) otroligt trevlig bil som verkar gå mycket bra på bana, syftar på 2,7 och 3,2:an. Har fightats med ett antal Boxsteråkare på olika banor. Edit: stavfel _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Motorerna från 996-generationen (vattenkylda) passar ganska enkelt in i en Boxster. 993 och tidigare modeller är däremot luftkylda, och då är det inte lika "bolt-on" längre.... _________________ -- |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1112 besök totalt |