Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bandagar med Motorklubben och SLC, Ny info
<<   1, 2, 3, 4, 5
9799 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Chrisss skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Sådär jag, nu är man medlem samt bokat in sig på eventet.

Jag med

Jag visste väl att du skulle med på detta Chrisss:D Kul

Tyresö
Här sen Apr 2004

Chrisss skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Sådär jag, nu är man medlem samt bokat in sig på eventet.

Jag med

Välkomna båda två!

Ulli

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lite uppdaterad information inför vår första bandag:

Peter S skrev:
Alx Danielsson ny instruktör
Racerstjärnan Alx Danielson är instruktör när Motorklubben ordnar Track Day Advanced på Mantorp 20 april.

- Motorklubbens Track Days är det bästa man kan vara med om om man vill lära sig att köra bil på bana i Sverige. Jag har varit instruktör på Palmer Sport i England, på Brands Hatch, på Snetterton och på Thruxton. Det är oerhört stort med Track Days i England.

- Det jag sett av Motorklubben är fantastiskt bra. Banguiderna som finns på Motorklubben på nätet är förstklassiga. Det pedagogiska upplägget på bandagarna är av samma nivå.

Vad kan du lära Motorklubbens medlemmar?
- Jag tror att de flesta, oberoende av nivå, har mycket att lära av andra förare. Det handlar mycket om att prata om vad man gör i de olika avsnitten på banan.
- Man kan alltid lära sig mycket av att åka med andra förare. Jag kommer att köra en instruktörsbil från Porsche så att deltagarna får åka med. Jag har ju varvrekordet på Mantorp i Porsche Carrera Cup så visst kan jag lära ut en del om hur man tar sig runt banan i en sån.

Alx skall köra World Series för Comtec Racing stallet i år. Första loppet går på Zolder i Belgien 30 april.
- Det är klart att det är spännande med ett nytt team men vi har haft bra testdagar och det känns som att teamet är mycket kompetent. Roly Vincini vår raceingenjör har tidigare jobbat med både Senna och Häkkinen.

- Det ska bli kul att få komma ut på banan med Motorklubben på Mantorp, säger Alx. Jag ser fram mot att få vara en del av det som Motorklubben står för. Att lära sig mer oberoende av utgångsnivå. Och framförallt att bara få vara med och ha kul!

Motorklubben medlemspris: 1550 SEK
(ordinarie pris 2200 SEK)
Boka Track Day Advanced-dag här.
http://motorklubben.expressen.se/public/events.aspx?mid=9

Allmänt banåkaforum
Bandagar med Motorklubben och SLC, Ny info
<<   1, 2, 3, 4, 5
9799 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande