Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Transport till Ringen
1 besök senaste veckan (2686 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
om alla om inträffar så tror jag att jag kanske ska till Ringen en vända med en Roadsport-bil under 2004....

Till frågan:
Hur transporterar ni ner er själva och bilen? Kör alla bilen själv eller drar ni med dragbil och bilstransporttrailer? Eller stoppar ni 4-6 bilar på en lastbil och skickar ner den i förväg? Eller racebuss? Eller nått annat...

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Pär Hylander skrev:
om alla om inträffar så tror jag att jag kanske ska till Ringen en vända med en Roadsport-bil under 2004....

Till frågan:
Hur transporterar ni ner er själva och bilen? Kör alla bilen själv eller drar ni med dragbil och bilstransporttrailer? Eller stoppar ni 4-6 bilar på en lastbil och skickar ner den i förväg? Eller racebuss? Eller nått annat...

Mvh, Pär


Klart man kör ner! Eller rättare sagt för det är ganska segt.

Du vet väl att bilen måste vara gatlegal inkl. däck för att få köras på turisdagarna. Om man hyr banan eller deltar i ngn tävling är det naturligtvis andra krav som ställs.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
johann skrev:
Pär Hylander skrev:


Mvh, Pär


Klart man kör ner! Eller rättare sagt för det är ganska segt.

Du vet väl att bilen måste vara gatlegal inkl. däck för att få köras på turisdagarna. Om man hyr banan eller deltar i ngn tävling är det naturligtvis andra krav som ställs.


Ja, absolut! Det handlar till mindre del om komforten (extrem plåt-tunne-akustik) och till större del om befarad begränsad tillförlitlighet...

För övrigt så är ju Roadsportbilar just det, besiktigade och gatlegala

Vad säger du Fredrik/FSN, ska vi dra till Ringen 2004, du stannar på vartannat Tankställe eftersom din tank är på 20 liter!

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Kunde jag sätta dragkrok på M3'an sså kunde man ju slagit två flugor i en smäll, hehe!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Nu när jag har 944Turbo S låda har jag nog utväxling så det räcker i alla fall (riktigt coolt med oljekylare på lådan...behövs det verkligen?).

27 liter tank har jag faktiskt....

Problemet är att jag vill inte bli tokigare än jag e :woot: . Och det lär jag bli i den bastrumman på autobahn... Sen tål inte mina njurar kombinationen betongvägar med skarv-sten-hård fjädring.

En rejsbuss ner hade varit kul.... blir billigt boende med.....

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



FSN skrev:
Nu när jag har 944Turbo S låda har jag nog utväxling så det räcker i alla fall (riktigt coolt med oljekylare på lådan...behövs det verkligen?).

27 liter tank har jag faktiskt....

Problemet är att jag vill inte bli tokigare än jag e :woot: . Och det lär jag bli i den bastrumman på autobahn... Sen tål inte mina njurar kombinationen betongvägar med skarv-sten-hård fjädring.

En rejsbuss ner hade varit kul.... blir billigt boende med.....


Japp! det är det jag alltid hävdat; En buss är alltid bra att ha inom hushållet!
Lovar att jag ska hålla med "rejsa.nu pris" hos Hotell AL i min tänkta buss den dagen det blir gemensam resa söderöver! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
AL skrev:
FSN skrev:
.

En rejsbuss ner hade varit kul.... blir billigt boende med.....


Japp! det är det jag alltid hävdat; En buss är alltid bra att ha inom hushållet!
Lovar att jag ska hålla med "rejsa.nu pris" hos Hotell AL i min tänkta buss den dagen det blir gemensam resa söderöver! thumbs up


Hur många bilar kommer du att kunna frakta i den med lämpligt släp efter Jag anmäler intresse!

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Pär Hylander skrev:
AL skrev:
FSN skrev:
.

En rejsbuss ner hade varit kul.... blir billigt boende med.....


Japp! det är det jag alltid hävdat; En buss är alltid bra att ha inom hushållet!
Lovar att jag ska hålla med "rejsa.nu pris" hos Hotell AL i min tänkta buss den dagen det blir gemensam resa söderöver! thumbs up


Hur många bilar kommer du att kunna frakta i den med lämpligt släp efter Jag anmäler intresse!

Mvh, pär


Släp efter...Hmmm...Det blir ju CE-kort då...Ajaj...
tanken var ju att kunna ha hyffsad boyta. Och en bil att transportera...
Fast köper man en trailer så funkar det ju bättre med både dubbla platser av bilar och verkstadsbänkar. trots att man får plats med ett knippe galningar som ska sova. Den som tycker det är trevligt kan ju sova i lastutr. Mao, 2 bilar, inget släp efter, minst 5 gubbar "inne" och säkert 10 i lastutr... thumbs up

Vad vore livet utan drömmar? Fast ordnar det sig ngn dag lovar jag att du har en plats Pär!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



FSN skrev:
Nu när jag har 944Turbo S låda har jag nog utväxling så det räcker i alla fall (riktigt coolt med oljekylare på lådan...behövs det verkligen?).

27 liter tank har jag faktiskt....

Problemet är att jag vill inte bli tokigare än jag e :woot: . Och det lär jag bli i den bastrumman på autobahn... Sen tål inte mina njurar kombinationen betongvägar med skarv-sten-hård fjädring.

En rejsbuss ner hade varit kul.... blir billigt boende med.....


Hörselskydd och njurbälte är bra uppfinningar!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
AL skrev:
[
Släp efter...Hmmm...Det blir ju CE-kort då...Ajaj...
tanken var ju att kunna ha hyffsad boyta. Och en bil att transportera...
Fast köper man en trailer så funkar det ju bättre med både dubbla platser av bilar och verkstadsbänkar. trots att man får plats med ett knippe galningar som ska sova. Den som tycker det är trevligt kan ju sova i lastutr. Mao, 2 bilar, inget släp efter, minst 5 gubbar "inne" och säkert 10 i lastutr... thumbs up

Vad vore livet utan drömmar? Fast ordnar det sig ngn dag lovar jag att du har en plats Pär!



Låter ju kalas!

Tänk er att vakna precis när dimman lättar på morgonen av att en depågranne startar och börjar varmköra sin 360 Modena

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Pär Hylander skrev:
AL skrev:
[
Släp efter...Hmmm...Det blir ju CE-kort då...Ajaj...
tanken var ju att kunna ha hyffsad boyta. Och en bil att transportera...
Fast köper man en trailer så funkar det ju bättre med både dubbla platser av bilar och verkstadsbänkar. trots att man får plats med ett knippe galningar som ska sova. Den som tycker det är trevligt kan ju sova i lastutr. Mao, 2 bilar, inget släp efter, minst 5 gubbar "inne" och säkert 10 i lastutr... thumbs up

Vad vore livet utan drömmar? Fast ordnar det sig ngn dag lovar jag att du har en plats Pär!



Låter ju kalas!

Tänk er att vakna precis när dimman lättar på morgonen av att en depågranne startar och börjar varmköra sin 360 Modena


Har vaknat i ett tält vid 07.30 (Hatar verkligen tidigar mornar ) av två stycken 2002:or med Weberförgasare som varmkörde på varsin sida tältduken... thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Transport till Ringen
1 besök senaste veckan (2686 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande