Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-04-20 Mantorp Motorklubben/SLC bilder
1, 2   >>
8768 besök totalt
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288


Trådstartare






















Mvh Mats som inte är proffsfotograf och efter som inte mina bromsar på Irocen hänger med ett helt körpass(körde 3/4 pass)så tog jag lite bilder emellanåt i stället.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Stort tack för det! thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Bompa
Skärholmen
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tack för de fina bilderna. Själv var jag så upptagen med körningen så jag fick inte med mig en enda bild hem. Himlen ser ju lite mörk ut på en del bilder, men som tur var så klarnade det ju upp framåt dan. Det är skillnad på torr och våt asfalt.
Tack alla som bidrog till en trevlig säsongsupptakt.

_________________
Robert johansson
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Mats Ahlgren skrev:



Snackade med Mackan nu ikväll - hade tydligen varit trevligt och ganska fort trots väder och brist på justering.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Kan bara intyga att det var en kanondag. Vi återkommer med mer bolder och artikel/ar på motorklubben senare.

Nu tränar vi vidare med Puma Racing.

Wrooooom från depån!

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Peter S skrev:
Wrooooom från depån!

-Var du inte ute på banan och testade dina nya aero-detaljer?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Vems är 944:an?

_________________
Anders Hansson
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Peter, vad i hela friden är det som händer här?




_________________
Johan Meissner
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Detdär var min sorgliga start. Första böjen första passet med passagerare. Blött och kalla däck och ringrostig.

Idag gick det lite bättre. Bästa tid 1.30,8 i pass två sedan dog laptimern pga gammalt batteri. Pass ett på 20-talet varv låg på stadiga 1.31,1 - 1.31,4.

En förbättring med drygt två sekunder från förra året.

Pumorna har kört bra idag.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



thumbs up

Man tackar för provkörningen förresten

_________________
Johan Meissner
Citera
Bompa
Skärholmen
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


944:an tillhör mig som heter Robert Johansson. Jag köpte den i höstas för att ha att köra banmöten med. Fick nämnligen "En dag på racerbanan" i present när jag fyllde år förra våren, och det var så vansinnigt roligt att jag var tvungen att skaffa en egen bil så jag kunde köra mera. Nu har jag jättekul per krona när jag är ute och kör bana.

_________________
Robert johansson
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Peter S skrev:

En förbättring med drygt två sekunder från förra året.

Pumorna har kört bra idag.


Men du har bytt däck?

eller jag kanske borde säga "bytt UPP däck"... Då räknas det inte. Eller är det kanske de aerodynamiska vingarna?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Westfield skrev:
eller jag kanske borde säga "bytt UPP däck"... Då räknas det inte. Eller är det kanske de aerodynamiska vingarna?


Menar du att mina plåtflärpar inte funkar?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Peter S skrev:
Westfield skrev:
eller jag kanske borde säga "bytt UPP däck"... Då räknas det inte. Eller är det kanske de aerodynamiska vingarna?


Menar du att mina plåtflärpar inte funkar?


Jag saknar empiriska mätningar.

Men du har bytt däck också

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Peter S skrev:
Detdär var min sorgliga start. Första böjen första passet med passagerare. Blött och kalla däck och ringrostig.

Idag gick det lite bättre. Bästa tid 1.30,8 i pass två sedan dog laptimern pga gammalt batteri. Pass ett på 20-talet varv låg på stadiga 1.31,1 - 1.31,4.

En förbättring med drygt två sekunder från förra året.

Pumorna har kört bra idag.


Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden?

Sedan tycker jag faktiskt att körpass på 15 minuter är väl lite, särskilt om man vill köra med ev racerförare, för att sedan kanske byta och själv köra med ev förare i vilket jag faktisk inte han med nu. Tycker att de flesta räcerförare var väldigt svåra att hitta då solen kom fram efter lunch faktiskt. En stor anledning att jag ville närvara var att ev få idividuela tips råd av förarna. Nåväl 30 min passen var ju bättre om än att de inte riktigt är 30 min då man visst inte fick åka ut igen efter att ca 23 min gått.? Förklaringen var att vi måste ha tid på oss att flagga av, men då kan man väl marknadsföra det som 20-25min pass i så fall och inte 30min. Nog gnäll det är ju alltid kul att köra bana. Kul med ett tjej gäng på banan, hoppas Pumorna trycker till grabbarna, hade varit kul, go PUMA

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Göte RS6 Sjögren skrev:


Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden?


Det hade bara varit att gå bort till Tidtagningsbussen och fixa ut en transponder, tidtagningen var igång hela dagen men ingen gatåkare kom till oss och fixade transponder tyvärr...... men möjligt var det iaf....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Bompa skrev:
944:an tillhör mig som heter Robert Johansson. Jag köpte den i höstas för att ha att köra banmöten med. Fick nämnligen "En dag på racerbanan" i present när jag fyllde år förra våren, och det var så vansinnigt roligt att jag var tvungen att skaffa en egen bil så jag kunde köra mera. Nu har jag jättekul per krona när jag är ute och kör bana.


Trevlig bil, är det en S2 eller 951?

_________________
Anders Hansson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Fredrik - SLC skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:


Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden?


Det hade bara varit att gå bort till Tidtagningsbussen och fixa ut en transponder, tidtagningen var igång hela dagen men ingen gatåkare kom till oss och fixade transponder tyvärr...... men möjligt var det iaf....


Jaha, men så bara var det ju kanske inte eftersom ingen överhuvutaget nämnde något om det på plats?

Det kunde väl lämpligen ha nämnts i såfall vid den tidiga genomgången då mycket annat gicks igenom, då är jag säker på att jag samt några fler mer än gärna gjort det!

Men det kommer kanske fler tillfällen.

Hur fixar man ut en transponder, hur funkar det, har aldrig haft en i min bil? Får man en makapär som man typ lägger i handsfacket?.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Göte RS6 Sjögren skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:


Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden?


Det hade bara varit att gå bort till Tidtagningsbussen och fixa ut en transponder, tidtagningen var igång hela dagen men ingen gatåkare kom till oss och fixade transponder tyvärr...... men möjligt var det iaf....


Jaha, men så bara var det ju kanske inte eftersom ingen överhuvutaget nämnde något om det på plats?

Det kunde väl lämpligen ha nämnts i såfall vid den tidiga genomgången då mycket annat gicks igenom, då är jag säker på att jag samt några fler mer än gärna gjort det!

Men det kommer kanske fler tillfällen.

Hur fixar man ut en transponder, hur funkar det, har aldrig haft en i min bil? Får man en makapär som man typ lägger i handsfacket?.


Jag vet tyvärr inte vad som informerades för er gatåkare då Motorklubben sköter gatkörningen rent hanteringsmässigt själva...... men det får väl kanske sorteras in under lärosaker att ta till oss .... så fixar vi det till nästa gång bättre......

men det som man gör rent praktiskt är att man går ner till tidtagnings-bussen som står vid start och mål linjen i bandepån och går in och hyr en transponder för 500:- , då får man tidtagning under hela dagen och sen alla tider utprintade snyggt på papper........ Och så kan man se alla varv.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Fredrik - SLC skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:


Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden?


Det hade bara varit att gå bort till Tidtagningsbussen och fixa ut en transponder, tidtagningen var igång hela dagen men ingen gatåkare kom till oss och fixade transponder tyvärr...... men möjligt var det iaf....


Jaha, men så bara var det ju kanske inte eftersom ingen överhuvutaget nämnde något om det på plats?

Det kunde väl lämpligen ha nämnts i såfall vid den tidiga genomgången då mycket annat gicks igenom, då är jag säker på att jag samt några fler mer än gärna gjort det!

Men det kommer kanske fler tillfällen.

Hur fixar man ut en transponder, hur funkar det, har aldrig haft en i min bil? Får man en makapär som man typ lägger i handsfacket?.


Jag vet tyvärr inte vad som informerades för er gatåkare då Motorklubben sköter gatkörningen rent hanteringsmässigt själva...... men det får väl kanske sorteras in under lärosaker att ta till oss .... så fixar vi det till nästa gång bättre......

men det som man gör rent praktiskt är att man går ner till tidtagnings-bussen som står vid start och mål linjen i bandepån och går in och hyr en transponder för 500:- , då får man tidtagning under hela dagen och sen alla tider utprintade snyggt på papper........ Och så kan man se alla varv.


ok, det var ju bättre än jag tänkt mig det, min tanke var att man skulle få köra några varv för att få en uppskattning om tiden. På en hel dag kan man ju ta det lungt och köra på utan en tanke på tiden, bara det i sig lär ju generera bättre tider kan tänkas, ingen press utan i lugn och ro köra på. Att en enstaka gång använda mobilen eller tidur känns lite pressat i jämförelse.


Vad körde Porsche cup bilarna runt på i torsdags eftermiddag?( 1,18 var väl alx banrekord, men övriga normal tider)

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537



Ang. tidtagning på Track Day Advanced är det, som säkert framgår av Fredriks inlägg tidigare, helt och hållet SLC's bit. Från Motorklubbens sida är det ingenting vi tillhandahåller och ingenting (åtmonstone inte på första bamötet för säsongen) vi lagt in som ett pedagogiskt moment i dagen. I första påannonseringen framgick det att möjlighet finns till tidtagning och så är naturligtvis fallet. Hade en förfrågan om detta framkommit vid det gemensamma mötet på morgonen hade vi givetvis informerat om var SLC's sekreteriat finns och därmed var transpondrarna finns.

När det gäller instruktörernas förmodade frånvaro på eftermiddagen berodde den enbart på att alla hade fullt upp med att vara ute på banan och coacha deltagare. Jag vet att Alx var ute konstant från morgon till det stängde (OK, med uppehåll för lunch...) och antingen skjutsade eller åkte med folk. Likaså gjorde alla andra instruktörer.

Hoppas att dagen ändå var tillfredställande, Gaute, och att vi får se dig igen på någon av våra Track Days!

PS. Pumorna gjorde väl ifrån sig och kunde placerat sig bland de fem främsta om inte diffen gett upp när det var 50 min kvar av racet....

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Eftersnack
2006-04-20 Mantorp Motorklubben/SLC bilder
1, 2   >>
8768 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande