Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Bilder&filmer på forumet.
1661 besök totalt
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454


Trådstartare
Jag tycker det skulle vara elegant med möjlighet att ladda upp bilder och filmer till servern eller någonting kopplat till forumet.
Sen hoppas jag att det finns redundans på diskar eller iaf backup på forumet så inte den tid man trots allt investerar att få det ultimata forumet går förlorat om olyckan är framme. Jag antar att med det klientel som finns här så kommer det bli en FAQ över bankörning ...hoppas jag.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Jodå jag kör daglig backup på både databasen och alla websidor (som jag ju håller på o pilllar på) på både rejsa.nu och förstås min gamla hederliga GPL site som snart varit igång ett år (hmmm... den närmar sig en miljon databassökningar snart....) Tänker stoppa in en disk till för spegling för att korta ev. downtime om disken skulle rasa. GPL siten var snabbt restorad men nu är det lite mer pill för att få igång allt från en backup. Jag måste bara köpa lite ljudisoleringsskumgummiskivor till den här pclåddan också för hårddiskar låter så förbenat (burken står hemma i lägenheten liksom) (700kbit ut 2,5Mbit in om du undrar )

Att man själv ska kunna ladda upp bilder i forumet kollar jag på redan för det tycker jag är en självklarhet. Filmer.... det är nog lite riskabelt rent bandbreddsmässigt, kan sänka hur feta linor som helst (kan köra bandbreddsthrottling på nedladdningar iof men.... njaeee). Där får man helt enkelt lägga dom någon annanstans och skriva en länk.... Sen så ska jag SJÄLVKLART lägga upp bilder o så från träffar som små reportage, men det är litet tunt med träffar just nu bara, hehe!

FAQ. Jo själva siten ska liksom bli det. Tanken är att göra sidor om olika frågor (rdäck är ju en som är på G så sakteliga tex och flera ligger i pipelinen). En konventionell faq på enklare frågor låter som en bra ide osså!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17345



Hur gör jag om jag har en bild jag vill lägga in i en diskussion? Visst kan jag lägga upp den i en tråd på Lazzat och länka till den, men diskussionen är ju här. Bilden är på en krängande Exige...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Det är ett elände... forumet stödjer inte att ladda upp bilder

Som det är nu kan man JÄTTEGÄRNA maila mig bilder. Eller, som du säger, lägga upp dom nånstans ute på nätet o skriva in en länk...

Klart vi vill se en krängande Exige!!!!! En inte krängande går också bra



Jag SKA lösa det här på nåt bättre sätt...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Bilder&filmer på forumet.
1661 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande