Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
82505 besök totalt
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Ja, du vet ju vad jag tycker om bilen John thumbs up

Antar att vi ses på Knutstorp!
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Hej!
Vad kör du för tider på knutan?

Kanske inte har med tråden att göra, men är himla nyfiken bara.......

mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Vi får se till helgen vad banan bjuder till.......
Man lyckas ju fåtill lite ändringar på bilen varje gång som man ska köra, så det är ju alltid skoj att se hur det går.

För vi ses väl på Knutstorp i helgen?

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Hoppas ingen blir arg om jag väcker en gammal tråd till liv igen men jag såg bilen på knutstorp igår och blev väldigt intresserad.
Är det fortfarande samma ägare till bilen ska man kanske börja med att fråga?

isf, Gjort något mer med bilen under det året som tråden varit vilande?

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Dubbelpost

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Fick precis lite underbara bilder från Nurburgring som är tagna helgen 1 Maj 2006.









Fotograf: Jochen på Frozenspeed

Tycker det är kul att få lite riktigt bra actionbilder. Gillar även att man ser lite av bansträkningen i bilderna.
Blir nog till att printa ut och hänga upp i garaget


_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Riktigt fina bilder.

Vid sugen jag blir på att åka ner igen...

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Dubbelpost

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Härligt med fina bilder på sin egen bil. thumbs up
Jag hoppas på sådana för egen del i veckan.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Har fått några fina bilder från helgen den 1 Maj i år som jag vill dela med mig av.
Bilen har under vintern fått weichers bur, 6p bälte och nytt chassie från Intrax-racing.
Sista turen tog dock hårt på bilen så nu är ny koppling, styväxel och servopump samt renovering av
diffbromsen på gång. Om allt går som det ska så skall den var färdig och besiktigad till den 8 Juli då det förhoppningsvis bär av till Ringen igen. / John






Man börjar ana vad man skulle ha lång fjädringsväg till.......

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2452



Ser ju att det är för lång fjädringsväg, bilen lyfter ju inte?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Ja ja man kanske skulle vända vingar och spoiler på andra hållet så den lyfter mer eller hur var det nu

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



John Kjellsson skrev:

Man börjar ana vad man skulle ha lång fjädringsväg till.......


Hade man inte vetat bättre kunde man ju tro att denna bild var på din bil

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Lite bilder från ringen



Kör om ringtaxi


_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338



Fasen vilka bilder, och vilken bil sen då...... thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Har det inte hänt något mer med denna bilen... har ju haft en själv... ångrar att jag sålde den...

_________________
Stefan Berander
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Ska den ner till RIngen snart??

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Ja det ska den Det blir nog inte förrens till sensommaren September - oktober men då kanske det blir destå mer intensivt.

Tänkte att jag skulle uppdatera tråden lite och spama ner min egen tråd med en massa bilder. Det har ju hänt en massa sen sist så att jag skulle lyckas få det i rätt kronologisk ordning är nog föga troligt.....

/ John

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare


Så här der hon ut idag!

Det som är uppdaterat i stort är att jag efter att bilen haft några hårda år på Ringen och Svenska banor tyckte
det var dags för en större översyn under vinter 2006-2007.

Chassiet började bli lite för trött med många genomslag som följd. Knäckta- avbrutna kränghämmar infästningar på vänster sida både fram och bak. En stor spricka i fjädertornet mm.







Jag tyckte att bilen betedde sig underligt dom sista varven hösten 2006........ När jag bytade hjul strax därefter så upptäckte jag att krängaren vänster fram hade gått av Men det gick ju bra att köra hem ändå. Senare under vinterns pyssel så fann jag att infästningen vänster bak hade lämnat bilen oxså.
Hittade denna lite roliga bilden senare.

Inte konstigt att man började fundera på lite nya chassiedetaljer då. Bestämde mig för en lösning
ifrån Holländska Intrax Racing anpassat för min kärra och snabba varv på nordslingan. Mitt tidigare
H&R-Bilstein chassie var nog lite mjukt i fjädringen med dom lite grövre kränghämmarna jag har jag hade stora förhoppningar på lite mer anpassade grejer. Så här såg dom ut

Alltid lika kul med nya rena fräsha grejer - en minnesvärd stund



Intrax camberplates passade dåligt för mig även Millways tidigare variant så det fick bli nya från Millway
här med det hela monterat med nållager och allt.

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Kul med uppdatering och nya bilder! Jag blir ordentligt avundsjuk på dina coilovers!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Gav mig även på att försöka montera en bur i bilen. Gick länge och snegla på en Weichers Sport helbur. Missade när "Triss" här på rejsa sålde sin så jag beställde en via Sandtler och vänta och vänta.... det drog ut på tiden såpass att "Triss" gamla kom ut på annons igen och jag slog till på den och avbokade den nya.

En rejäl blästring och ny grön färg på så blev det riktigt fint Monteringen hjälpte Daniel G mig med,
jag hade lite svårt för att börja borra själv i min egen bil. Men Daniel visade vägen sen fanns det ingen återvändo. En greppvänlig OMP moccaratt och ett Sandtler 6 punktbälte kom också på plats.

Lite bromsrenovering bak. Jag kan stolt visa en bild på mitt eget verk efter att ha sett så många andras fina resultat.



Nya främre bussningar i bärarmarna bak kom också på plats. Tyvärr är dom efter en säsong och 135 varv på ringen nu helt slut. Så det får bli en Millway lösning där också. Hjullagerna verkade ok då men dom fick jag byta lite senare under säsongen. Nya bromsskivor fram PFC och 97:or på det sen tyckte jag att jag var väl rustad inför vår besöket på Nurburgring 1 Maj helgen 2007.



Tog bilen på en lite provtur som den stod. Helt vansinnigt nervös i uppträdandet och ändrade riktning bara man tänkte tanken... med över 6 graders camber runt om och mycket toe out så var den väldigt macho att köra med på motorvägen. Men lite mer relevanta vinklar så gick den fint. Lite nytt gummi på fälgarna
och packade väskor så bar det av mot ringen.



Bilen känns bättre än någonsin och livet leker i allmänhet Jag kan hålla jämna steg med Daniels M3 E46 med liknande setup och varven flyter bara på med det färska årskortet.



Min käre Far fick åka med lite, man får var glad för sitt arv. Han och jag tog vårt första varv
på nordslingan sommaren 1988 på en Suzuki GSX1100EF. Det dröjde till 2003 innan jag hittade dit med egen bil (min M3 GT) coh det har blivit 8 besök sedan dess.

Men något hände... något bekant. Bilen ville inte reagera på mina komando på samma sätt längre....
och verkare inte kopplingen slira lite

Tillbaks till vår allas tyska extra Mor Helga Krämer och skruva lite...


Jovisst var det bekant, krängaren vänster fram hade slitit loss fästet från fjäderbenet

Men man får inte ge upp för det. Lite support ifrån SCM engineering resulterade i att jag dagen efter åkte
till Intrax Racing i Holland och fick problemet åtgärdat thumbs up






Tack o lov så är inte 1 Maj en helgdag i Holland så det blev modifierade fjäderben fram och kränghämmarstag och en hjulinställning sen var vi på väg mot nya turistvarv på eftermiddagen

Tyvärr så hände det tragisk mc-olycka när vi var väldigt nära ringen så vi blev stående fast på vägen med väldigt lite bensin i tanken i flera timmar och missade nästan hela vår sista dag på ringen
Så jag fick kompensera det med att stanna ytterligare en dag och utnyttja möjligheten att köra på kvällen.
Nonstop mellan 17.30 - 19.30 med ett tankstop blev 13 varv

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
82505 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande