Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars på ringen 30/5-1/6
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (10852 totalt)
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



PSE-R skrev:
[img]

finns det nån mer info om denna?



Den lila M3 E30`n var den M3 E30 som gick allra bäst. Dock så råkade han ut för en incident i nerförsbacken vid wipperman 1 timme före målgång. Bakvagnen släppte, han kanade en bit på sidan (4-hjulskas) sen stötte han i armcoräcket med fronten före, sen vänds bilen runt och han smäller emot armcon en gång till, denna gång med baken före. Dock var det inga våldsamt hårda smällar och en säkerhetsbil var snabbt på plats och bogserade bilen tillbaka till depån.
Sen mekade teamet ihop bilen på kort tid och bilen kom ut på banan igen och hann med 3 eller 4 varv till innan målflaggan föll 15.00 på söndagen.
Efter målgången gick (sprang) vi ut på banan och plockade ihop resterna från kraschen, bla. resterna från framspoilern. Arne L. fick med sig nästan hela framspoiler-läppen.

Jag tycker också det var en helt fantastisk upplevelse! thumbs up thumbs up

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
on-board video från MTM Audi 200:

http://www.nurburgring.de/?lang=eng

jag laddar ner den nu...


Den gamla limon verkar gå rätt hyggligt! thumbs up

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Daniel Bengtsson skrev:
Den gamla limon verkar gå rätt hyggligt! thumbs up


Den gick riktigt bra! Han fick dock punka framför oss och bjöd på värsta rallyuppstället vid Adenauer Forst thumbs up

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Dendär Audifilmen var inte bra... Jag får flaschbacks om hur det är att åka med riktigt potent, vridstark, turbomaskin.

Samtidigt som jag dreglar över den lila M3:an med den, rapporterat, goda väghållningen.

Man får inte bygga en M3 E30 för bana med turbo va...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



AL skrev:
Man får inte bygga en M3 E30 för bana med turbo va...



Behövs väl ingen hårtork i en M3 E30, finns ju annat man kan hitta på. Titta här tex: http://www.dolate-motorsport.de/vln/gr_h/gr_h.htm
400 häst ur en 2.8 liters S14. UTAN ngn stressfläkt!

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



AL skrev:
Man får inte bygga en M3 E30 för bana med turbo va...



_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Visste väl att om man svär högt nog i kyrkan blir man .



Nä, turbo ska man inte ha på en S14!

En 2,8:a vore ju trevligt. Köhler har byggt nga till ett par norska rallycrossåkare. 425hk och ett så in i h-vetes vrid.

Man tog ju faktiskt ut 400hk +/- ngn kuse i de sista 2,5:orna i DTM.
Rätt fint det. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463





om man nu skall montera turbo så skall man nog snacka med "Jägarna från Jakan" - de plockar ut över 700 hk ur sina S14

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Frazze skrev:
PSE-R skrev:


finns det nån mer info om denna?



Den lila M3 E30`n var den M3 E30 som gick allra bäst. Dock så råkade han ut för en incident i nerförsbacken vid wipperman 1 timme före målgång. Bakvagnen släppte, han kanade en bit på sidan (4-hjulskas) sen stötte han i armcoräcket med fronten före, sen vänds bilen runt och han smäller emot armcon en gång till, denna gång med baken före. Dock var det inga våldsamt hårda smällar och en säkerhetsbil var snabbt på plats och bogserade bilen tillbaka till depån.
Sen mekade teamet ihop bilen på kort tid och bilen kom ut på banan igen och hann med 3 eller 4 varv till innan målflaggan föll 15.00 på söndagen.
Efter målgången gick (sprang) vi ut på banan och plockade ihop resterna från kraschen, bla. resterna från framspoilern. Arne L. fick med sig nästan hela framspoiler-läppen.

Jag tycker också det var en helt fantastisk upplevelse! thumbs up thumbs up



Det var inte så lite deppigt när både de båda M3 E46 GTR:erna hade brutit och dessutom bröt (trodde vi) vår favorit, den välljudande lila M3E30:n #102...

Det hände efter krönet innan Wipperman (väldigt bra ställe att stå och titta på), föraren fick överstyrt och slog i räcket..



Ca 20min efter att #102 blivit iväg bogserad så passerade den till vår stora glädje förbi på banan igen...

Slutade på en 16:e plats totalt och utan olyckan kanske den kommit så bra som 13:e...inte illa mot DTM-bilar mm.

Nu har jag iaf en fin väggprydnad till garaget i form av en spoiler/splitter till viss lila M3E30...

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Nürburgring
24-timmars på ringen 30/5-1/6
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (10852 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande