Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-07-16 Linköpings Racing Special
1, 2   >>
5302 besök totalt
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 308


Trådstartare
2006-07-16 Linköpings Racing Special

Inbjudan till Linköpings Racing Special (Konbana)

Söndagen den 16 juli blir premiären för Linköpings RS. Tävlingen kommer att ske på Linköpings motorstadium, Sviestad.
Detta är tävlingen för dig med en vanlig standard bil att få möjligheten att svänga lite och lära känna din bil under kontrollerade former.

Det var vissa rejsianer här som fick prova banan redan förra året med glada miner. Vi hoppas på att kunna köra en serie nästa år.

Alla är välkomna!

För all info och anmälan: www.linkopingsRS.info

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



OBS! Linköpings RS hemsida är nu uppdaterad med ett antal ändringar, bland annat när det gäller klassindelning och betalningssätt.

Först till kvarn gäller fortfarande för anmälan!

Mvh

Rikard
LMS, Banracingsektionen

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3882



Eftersom Alfons (min GTV) behöver inte bara en spark utan även ett glödgat järn i baken så har jag anmält mig och bilen till RS-körningen.

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1016



Skiiit....samma datum som en annan banträff.....

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Hur "knixigt" brukar det vara? Göre man sig besvär med en bruksbil?`

Edit, söndagen efter halmstadsträffen med PSC, kan bli knepigt.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Med en normal bil så ska det inte bli fruktansvärt knixigt.
Jag körde med min bruksbil (Rover) förra året och det kändes inte för knixigt.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Låter kul, men jag skulle gissa att min bil inte är tillräkligt orginal för att få vara med (2.2-motor tex).

_________________
William Ekström
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



William Ekström skrev:
Låter kul, men jag skulle gissa att min bil inte är tillräkligt orginal för att få vara med (2.2-motor tex).


Varför inte? Entusiaststandardbil...
För ingen är nog så dum att dom menar på att man måste åka enligt originalpsec, då blir det få som kan komma.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 308


Trådstartare
William Ekström skrev:
Låter kul, men jag skulle gissa att min bil inte är tillräkligt orginal för att få vara med (2.2-motor tex).



Det skall nog inte vara några problemas!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Hur lång bana tidsmässigt blir det ungefär? Är det bara knixiga låghastighetsdelar eller är finns det chans att sträcka ut sig? Finns det någon skiss?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Inte omöjligt att man dyker upp , låter kul .

Är det olika klasser beroende på däck oxå? Eller går man bara på vikt vs hk?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280





Ungefär så här kommer banan att se ut, inte så långa sträckor "att sträcka ut sig" på. Jag har för mig att den tog ca 1 minut att köra - någon som testade förra året kanske kan fylla i.

Det kommer bara finnas en klass, tiden man kör på justeras efter vikt/effektförhållandet, en tabell finns i reglementet på www.linkopingsrs.info

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Tack för infon!

Blir dock lite för tajt för att vara underhållande med denna bilen.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



gzon skrev:
Tack för infon!

Blir dock lite för tajt för att vara underhållande med denna bilen.


Vad är det för bil?

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1016



Hade äran att köra banan i höstas.
Vad jag kommer ihåg så var den delvis snabbare än en "vanlig" slalombana.
När vi körde var det lite lätt fuktigt/regn, och upptorkande.
Har för mig att Subarun var ruggigt snabb (54 sek), och efter den kom två bakhjulsdrivna
japps med sugmotorer.
Min sjösjuka tyska turbo kärra med kronisk understyrning behövde några sekunder till på sig.
Men i år... Tyvärr har jag nog/troligen/tyvärr förhinder att köra.
Jag tror att även en "stor" bil borde klara av banan på en bra tid...upp till föraren alltså!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Daniel Ahlin skrev:
gzon skrev:
Tack för infon!

Blir dock lite för tajt för att vara underhållande med denna bilen.


Vad är det för bil?


RX-7 Gen 3. Motorn är lite svårkörd på låga växlar, Med sviestad som referens så hade jag 2004 200km/h på start o målrakan. Det var förra motorn och nerställt laddtryck. Satsar på att komma o köra hela banan istället i sommar.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Kanske inte hör till tråden men, menar du verkligen start- och målrakan? 200 lät väldigt fort, i alla fall för en som kör en otrimmad 325:a...

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



z3cab skrev:
Kanske inte hör till tråden men, menar du verkligen start- och målrakan? 200 lät väldigt fort, i alla fall för en som kör en otrimmad 325:a...


Ja. Fixade även 200 både på biten innan och biten efter chikanen på långa rakan.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



ok! Vad hade du för varvtid då?
.

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



z3cab skrev:
ok! Vad hade du för varvtid då?


Mätte faktiskt inte. Back to topic kanske?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Detta låter kul, synd att jag troligen är bortrest då och inte kan deltaga. Blir det fler tillfällen att prova detta i år? Kul initiativ!

Såg förresten en sak i reglementet angående klassindelningen som jag funderar över:

"Kommer att ske med JÄMFÖRELSETAL. Dividera bilens tjänstevikt med dess effekt i KW. Uppgifterna framgår av bilens besiktningsinstrument."

Dvs en bil som är herrejössestrimmad kommer fortfarande att klassas enligt originaleffekten så länge den inte är omtypad... :roll:

Kanske är detta enda sättet att få någon effeksiffra på bilarna iof, men borde man inte kunna gå på gentlemannaregler där man får uppge om bilen är trimmad och i så fall hur mycket den är trimmad till ungefär. Det är ju inte många som har turbobilar och kör med originaleffekten (jag själv är bara ett undantag som bekräftar regeln).

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Inför träffar
2006-07-16 Linköpings Racing Special
1, 2   >>
5302 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande