Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vikten på era bilar?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10149 besök totalt
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



318iS 8v -88: 1180kg vid 3/4 tank, 70kg förare och en extra diffklump i bagaget... Varav 620 på framaxeln och 560 på bakaxeln

E30 racebil: Fn väger kaross och halvfärdig bur ca 190+25=215kg i övrigt rensad på allt...

_________________
/Arne Lindgren
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



strat skrev:
1340 kg - halv tank och förare. Mantorps våg.

Vad har du för skrot på din bil SAM?


Jag är inte bara gammal, jag är tydligen tung också.
Ehrm...jag hade en passagerare i bilen....en liten kille iofs. *asgarv*

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



slagskeppet...dvs min gamla sju serie har en tjänste vikt på 1630 kg med tilllåten släpvagns vikt på 1900Kg...perfekt att dra med?

e28 race bilen hoppas jaq ska landa på ca1050kg...bmw lyckades ju få ner dom till det...med plåt kaross och mycket av std inredning kvar..jag "fuskar" och kör med plast delar och kastar bort allt onödigt

_________________
Pelle Persson
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3591



Har en riktig flugviktare, en Austin A40 Saloon. Den väger 720 kg enligt instruktionsboken, helt original. Totalt oduglig som racebil dock, med 40 hk motor, trummor runt om och bladfjädrar bak.
Rekorden som är under långsam uppbyggnad vägde 1120 kg tjänstevikt ,innan jag började bygga omden. Den borde komma ner under 1000 kg när den är klar.
omegan väger enligt regbevis nuförtiden 1580 kg tjänstevikt, den la på sig 20 kg pga byte till 24 V 6an.
Själv väger jag under 70 kg!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



Tj. vikt 1610 kg!

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



Jag har inte hunnit att fara iväg och väga Lancian än, men den borde inte väga mer än 680kg- vilket är orginal tjänstevikt. Min A112:a har ju en och annan modifiering så den kanske väger lit mindre. Jag får återkomma i ämnet

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Pär Hansson skrev:
Tj. vikt 1610 kg!

Tjena Pär, du som är helt opartisk, jag behöver ett råd.
Vad skall jag köpa för dragbil? Jag går och velar mellan Citroen XM och Peugeot 605 (Budget: 20->30 kSEK, Krav: Farthållare).

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



ice skrev:
Pär Hansson skrev:
Tj. vikt 1610 kg!

Tjena Pär, du som är helt opartisk, jag behöver ett råd.
Vad skall jag köpa för dragbil? Jag går och velar mellan Citroen XM och Peugeot 605 (Budget: 20->30 kSEK, Krav: Farthållare).
Citroen är ju den bättre dragbilen tack vare fjädringen inkl nivåreglering, du borde oxå få en ngt finare bil för pengarna. Men Citoen tror jag är mer sällsynta med farthållare eftersom de inte velat originalmontera sådana (är inte säker på XM, men det gäller Xantia iaf).

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



Tjenare!

Kommer precis från besiktningen och eftersom den skulle reggas med bur så blev det vägning. Vågen stannade på 1305 kg med 3/4 tank utan förare.

Fick även igenom min 3,8:a vinge:)))))

Ha det bra!

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Hade vägarna förbi Hjulstakorset idag. Med lite under halv tank, lite verktyg och andra småprylar i skåpet, en tung väska med bl.a. dator i baksätet och mig fram blev det såhär för familjeskåpet (BMW 525i T -01):
Fram: 820 kg
Bak: 900 kg
Totalt: 1720 kg

Mätte från båda håll och fick samma resultat. Totalvikten är inte så mycket att säga om, men förvånandsvärt tung bak.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Jag är lite fundersam under det här ämnet, för att i regbeviset står det att min bil väger 850kg i tjänstevikt, medans instryktionsboken säger 670kg? Vad jag har läst om på internet står det att den väger 740kg... Någon som vet lite bättre om Suzuki Swift GTi 88'a än mig?
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Andrew Petrykowski skrev:
Jag är lite fundersam under det här ämnet, för att i regbeviset står det att min bil väger 850kg i tjänstevikt, medans instryktionsboken säger 670kg? Vad jag har läst om på internet står det att den väger 740kg... Någon som vet lite bättre om Suzuki Swift GTi 88'a än mig?

I Teknikens Världs Alla bilar-88, står det att tjänstevikten för en 3 dörrars Suzuki GTI är 840 Kg.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003
Inlägg: 472



Espriten väger 1305 kg full tank utan förare
Europan väger ca 700kg full tank( 27 liter) utan förare


_________________
Joakim Adolfson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



joakim_adolfson skrev:
Espriten väger 1305 kg full tank utan förare
Europan väger ca 700kg full tank( 27 liter) utan förare


Hur mycket väger Europan med full förare? thumbs down

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



1300 med halv tank och en massa skrot i bakluckan.. så det blir nog 1300 utan skrot och full tank

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Peeter skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Jag är lite fundersam under det här ämnet, för att i regbeviset står det att min bil väger 850kg i tjänstevikt, medans instryktionsboken säger 670kg? Vad jag har läst om på internet står det att den väger 740kg... Någon som vet lite bättre om Suzuki Swift GTi 88'a än mig?

I Teknikens Världs Alla bilar-88, står det att tjänstevikten för en 3 dörrars Suzuki GTI är 840 Kg.


Jo, det är juh kul att all faktan stämmer överens med varrandra...
En sak är dock säker, ingen av dom referenserna har tagit med min självlättande kaross i beräkningarna
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



Min Civic VTI vägde 1120kg med halv tank och förare (80kg) på mantorps våg, trots antibangrejer som AC OCH taklucka?

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Tjänste enl. papper 1230 tror jag det var... men det känns tyngre... runt 1300 uppskattar jag.. får väga nån gång..

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 272



M3an väger på Hjulstakorsets våg ca 1470 kg då med BBS RCS och AP Racing bromsar (de är lättare än std) och halv tank utan förare. Ca eftersom vågen verkar väga på 20kg intervaller. Blev lite förvånad eftersom jag vägde före och efter jag tankade i 33 extra liter i bilen och vikten bara ökade med 20 kg. Ett lätt tryck med tån på vågen så hoppade vikten upp till 1480 kg.

Håller på att lasta ur lite inredning och skruva i racerstolen så ska vi se vad det gör..

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287



Så, Golfen vägde in på 820kg hos Bilprovningen i Märsta i går (Lördag)
detta med lite soppa och utan styrman!!

Hmmmm, hur "brejkar" jag 800kg gränsen?

Vår SLC Mk:I vägde 780kg... men då hade naturen hjälpt till med sån't där brunt som vissa bilar får... Och det är lätt!!!!! (eller blir )


_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Robert Reinsson skrev:


Vår SLC Mk:I vägde 780kg... men då hade naturen hjälpt till med sån't där brunt som vissa bilar får... Och det är lätt!!!!! (eller blir )



Halvt OT och till andra delen kemiskt....

När stål rostar (om vi bortser från det trillar av delvis till slut), blir det lättare eller tyngre? Syre kommer väl till? Försvinner något?

_________________
Pär Hylander
Citera
Allmänt banåkaforum
Vikten på era bilar?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande