Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8736 besök totalt |
Hur långt är det från banan ungefär? _________________ Lasse Alfons |
||||||||||||
Ca. 5-6km _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||||
Jag vet att lillebror åker med dig men jag fick stränga order av frugan att jag skulle ta de lungt pågrund av skador mm men jag kanske kan åka några varv med dig drive: _________________ Pekka Kiiskilä. |
||||||||||||
Undrar, är det någon fara för R-däcken om man kör några 100 meter på grusväg?
Är det någon som vet om det fortfarande är grusväg den sistsa kilometern innan man svänger av till kinnekulle som det var på volvo träffen för 1 månad sedan? Mvh, Per ![]() _________________ Per Axblom |
||||||||||||
Ja brorsan din ska få sig en åktur så han inte glömmer den på länge , du får givetvis åka med ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||||
Varma R"däck och grus ![]() Det där med sista kilometern undrar jag med? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||||
Vägen till banan är numera bra hela vägen så det är inget att oroa sig för. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||||||||||
Jag tar med hjälm o handskar Maciek samt busbilen om den går som den ska ![]() _________________ Pekka Kiiskilä. |
||||||||||||
Jag fick precis mail från Autostradale! Kan ju lägga upp texten här med.
Hej! Imorgon är det dags för bankörning på Kinnekulle. Vi blir ca 75 st så vi kommer att dela in er i tre grupper. Långsam, medel och snabb - bestäm redan nu vilken ni vill köra i. Ni betalar på plats när ni kommer, 500 kr för hela dagen per bil. Program - ca tider: 09.30 - Grupp långsam 09.50 - Grupp medel 10.10 - Grupp snabb osv med 20 minuters pass hela dagen fram till 16.30. Ni måste hålla koll själva när er grupp skall köra - info finns i depå området. Ingen paus eller uppehåll utan man får äta/tanka när det passar er. Förhoppningsvis finns det enklare mat att köpa på området - annars finns mat/bensin i Götene. Vi är på plats från 08.00. Förarinformation: Förarinformation - läs igenom noga! Se dig för innan du kör ut i depån. I depån gäller hastighetsbegränsning 20 km/h. Kör du av får du vänta vid bilen tills passet är slut om du inte på ett säkert sätt kan ta dig tillbaka ut på banan. Funktionärer finns alltid på plats vid starten vid eventuella frågor. Håll avstånd! Försök att fördela er jämnt över banan och underlätta för snabbare förare. Snabbare förare visa hänsyn för de långsammare! Se dig för och använd blinkers när du svänger in på banan från depån. Håll mycket god uppsikt i backspegeln och släpp förbi snabbare bilar genom att gå ut och visa med blinkers vart du tar vägen samt saktar ner för att underlätta omkörningen. Kör ett långsamt nedkylningsvarv innan du går in i depån. Använd blinkers och håll dig utanför idealspår om det är bilar omkring dig. Håll extra mycket uppsikt i backspegeln och underlätta omkörning för bakomvarande. Röd flagg = sakta omedelbart ner och kör lugnt tillbaka till depån. Gul flagg = sakta omedelbart ner och kör lugnt runt banan tills man inte flaggar längre. Målflagg/röd flagg = kör ett lugnt sista varv tillbaka till depån. Detta är ingen tävling! Vi ses imorgon! Ring Jonas om ni undrar över något: 0707-671583. Det blir alltså TRE grupper. Jag kommer nog lägga mig i Medelgruppen... Vi ses! ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||||||||
Det ser ut att bli bra väder också! Bara lite mulet på morgonen.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||||||||
Re: Kompisköra från småland?
Tjenare! Var det dig jag jagade lite på Anderstorp den 7/6? Du kanske också var där den 28e? Hur gick det med bilen? Jag kör rostig svart 325... Mvh Nisse ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||||||||
Re: Kompisköra från småland?
Tjena! Premiär för bilen på bana den 7/6 anderstorp. Jag hade med en kompis som aldrig kört bana som fick köra ganska mycket, det var därför förbisläppningarna inte fungerade riktigt, han koncentrerade sig för mycket på att titta rakt fram. Bilen fick åka till Porschecenter i borås efter den 28:e. Högt varvtal och mycket G kraft gjorde att något slags membran i motorn pajja och släppte in olja, men jag slapp motorbyte:) dock blir man väldigt förvånad att något sådant kunde hända! Det är ett par saker till som ska ses över efter semestern, men dom säger att den är fit for Kinnekulle imorgon! Syns imorgon!!?? Filip _________________ Filip Sporre |
||||||||||||
Jag verkar vara ett av mail-problem-barnen :S, har inte fått mailet som postats här ovan, men nu har jag ju ändå läst det
![]() Snabbfråga dock, hoppas det är okay att byta grupp under dagen? Tänker nämligen starta i absolut långsammaste ![]() |
||||||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8736 besök totalt |